Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Właśnie robię przeglądarkę do plików z 3d max pod www. Nie mam pojęcia co do jej przydatności i szybkości działania. Piszę tu ponieważ może komuś się przyda do prezentowania jakiś swoich modeli do gier. Z takimi prostymi modelami aplikacja powinna sobie jakoś radzić. Wgrywałem tam nawet sceny z ok 70 000 trójkątów i nawet renderowało.

Działa to w ten sposób robisz model w 3d max, eksportujesz go do pliku .ASE, wgrywasz na moją stronę. Tam są odczytywane adresy do użytych tekstur, które można potem wgrać na serwer. I potem w elemencie Flash można wybrać odpowiedni kąt i obraz zostanie wyrenderowany (narazie dostępne jest tylko obracanie). Nie działa to w trybie rzeczywistym największym problemem jest szybkość łącza internetowego do serwera, które jest narazie b. wolne. Rzeczy jakie są odczytywane z pliku to kolor: ambient, diffuse, specular, oraz tekstura diffuse. Mniej więcej do obiektów z gier powinno wystarczyć.

Komputer jest używany do innych rzeczy, więc serwer odpale tylko na kilka godzin dzisiaj wieczorem. Jak odpale podam adres do serwera. Jeśli mielibyście chwile czasu wieczorem to proszę o potestowanie.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie ani plik ase ani tekstury nie są nigdzie udostępniane, to co użytkownik dostaje to wynikowy wyrenderowany obrazek jpg.

Chyba żeby ktoś włamał się na serwer, bo takiej możliwości nie można wykluczyć. Ale to jak ze wszystkimi aplikacjami.

Napisano

Niestety serwer nie ma super transfer dlatego tylko można sobie ustawić kąt i otrzymać wyrenderowany obraz z tego widoku. Samo renderowanie idzie bardzo szybko, najwięcej czasu zajmuje przesyłanie obrazu. Przy wydajnych łączach i serwerze nie było by problemu przesyłać jakiegoś video i by reagowało od razu na żądanie klienta. Jeśli w przyszłości nasze łącza będą miały wyższe przepustowości to mogło by fajnie działać.

To jest na razie mój test takiego rozwiązania Software as Service, gdzie program, dane i obliczenia są po stronie serwera klient otrzymuje tylko wynik. Więc klient nie musi instalować, konfigurować ani aktualizować oprogramowania. Producentowi komercyjnego oprogramowania umożliwia min. pozbycie się piractwa, nikt nie ma kopi oprogramowania poza nim samy, klient korzysta jeśli zaloguje się i opłaci abonament. W tym przypadku jeśli ktoś tworzy jakieś obiekty 3d i prezentuje je w moim programie to użytkownik nie ma dostępu do tego pliku tylko otrzymuje podgląd obrazu. Może go dowolnie oglądać a nie ma możliwości skopiowania i wykorzystania czyjejś pracy.

Gość Marioza
Napisano

grzesiek nie wiem czy ta Twoja przegladarka obsługuje nextowe ficzery typu normal spec itp, w kazdym razie tu jest http://www.turntool.com/ tez taki sofcik do modeli wyswietlanych na stronach, kiedys sie tym bawiłem i dawło rade bardzo fajne , na polycouncie tez ktos kiedys zrobil taka webową przeglądarke dla modeli

Napisano

Jeśli chodzi o tekstury to teraz jest tylko diffuse map. Miałem zamiar jeszcze dodać bump map, reflection map i mapowanie sferyczne ale na razie tego nie ma. Nie wiem czy jest sens to bardziej rozbudowywać, to działa jako taki bajer i chyba za bardzo nikomu nie potrzebny :).

Patrzyłem na ten link, ale ta aplikacja działa w inny sposób. Tam trzeba jakiś plugin pobrać, potem musi się załadować cały program do renerowania, potem ściąga się cała scena i tekstury na Twój komputer. I całe renderowanie odbywa się na Twoim komputerze. U mnie jest inna idea. Program renderujący, scena ani tekstury nie są pobierane na komputer klienta, renderowanie się odbywa po stronie serwera a klient otrzymuje tylko wynik. Do komunikacji ze serwerem wystarcza bardzo mały i prosty element Flash.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności