olopl Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 (edytowane) Oglądałem te wasze prace. Na niektórych jest dózo rożnego rodzaju i różnej wielkości obiektów, a mimo to one są proporcjonalne w względem siebie. Tak samo tekstury. Np. dwie flaszki różnej wielkości i na nich tekstura nie jest ani za mała, ani za drobna tylko w sam raz. Krótko mówiąć jedno pasuje do do drugiego. I jak wy to właśnie robicie? że to jest takie hm! idealne, równe. Ja właśnie zacząłem modelować drugi obiekt i potem go teksturować. Jednak wszystko jest albo za wielkie albo za małe. I za nic nie mogę tego rozgryźć dlaczego mi się tak dzieje. Edytowane 7 Styczeń 2009 przez tweety ortografia
sanki Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 nie rób na oko tylko pomierz sobie obiekty które chcesz modelować, albo używaj zdjęć referencyjnych to pomoże
claude Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 jest taka opcja [Real-World Map Size] trzeba w teksturze zaznaczyć i w modyfikatorach chyba też pozdro
olopl Napisano 7 Styczeń 2009 Autor Napisano 7 Styczeń 2009 Jak przenieś te zaznaczone strzałki na środek obiektu?
blinq Napisano 7 Styczeń 2009 Napisano 7 Styczeń 2009 Jak przenieś te zaznaczone strzałki na środek obiektu? Wchodzisz w panel Hierarchy (po prawej stronie, obok Modify), klikasz Affect pivot only i poźniej Center to object. Pozdrawiam
olopl Napisano 9 Styczeń 2009 Autor Napisano 9 Styczeń 2009 pomierz sobie obiekty które chcesz modelować Nie bardzo rozumiem. Mam pobrać gotowe modele i na ich przykładzie modelować czy jak inaczej?
Ania Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Nie. Masz wziąć do ręki miarkę i butelkę (taką prawdziwą, nie 3d), zmieżyć butelkę (promień, wysokość itd), i w takim rozmiarze wymodelować.
sanki Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 'pomierz', nie 'pobierz', jak chcesz wymodelować bute to weź butelkę do jednej ręki, potem weź miarkę do drugiej i zobacz ile mm ma szyjka, ile pojemnik na płyn, jaki obwód na górze jaki na dole itd, a zapewniam cię, że proporcje będą zachowane. Jak chcesz wymodelować coś większego to weź większą miarkę. A jak chcesz modelować coś czego nie masz pod ręką to od tego są w internecie zdjęcia i plany konstrukcyjne, żeby z nich korzystać. edit: ech ty, Ania ty ;p
mirach Napisano 9 Styczeń 2009 Napisano 9 Styczeń 2009 Wstajesz od biurka, bierzesz miarke, podchodzisz do np szafki i mierzysz. Jak nie masz mozliwosci to wpisujesz w google "obiekt dimensions" i masz. edit: ale mam opoznienie przez ta prace :D
Rekomendowane odpowiedzi