olopl Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 (edited) Oglądałem te wasze prace. Na niektórych jest dózo rożnego rodzaju i różnej wielkości obiektów, a mimo to one są proporcjonalne w względem siebie. Tak samo tekstury. Np. dwie flaszki różnej wielkości i na nich tekstura nie jest ani za mała, ani za drobna tylko w sam raz. Krótko mówiąć jedno pasuje do do drugiego. I jak wy to właśnie robicie? że to jest takie hm! idealne, równe. Ja właśnie zacząłem modelować drugi obiekt i potem go teksturować. Jednak wszystko jest albo za wielkie albo za małe. I za nic nie mogę tego rozgryźć dlaczego mi się tak dzieje. Edited January 7, 2009 by tweety ortografia Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanki Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 nie rób na oko tylko pomierz sobie obiekty które chcesz modelować, albo używaj zdjęć referencyjnych to pomoże Link to comment Share on other sites More sharing options...
claude Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 jest taka opcja [Real-World Map Size] trzeba w teksturze zaznaczyć i w modyfikatorach chyba też pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
olopl Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 Jak przenieś te zaznaczone strzałki na środek obiektu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blinq Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Jak przenieś te zaznaczone strzałki na środek obiektu? Wchodzisz w panel Hierarchy (po prawej stronie, obok Modify), klikasz Affect pivot only i poźniej Center to object. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
olopl Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 pomierz sobie obiekty które chcesz modelować Nie bardzo rozumiem. Mam pobrać gotowe modele i na ich przykładzie modelować czy jak inaczej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Nie. Masz wziąć do ręki miarkę i butelkę (taką prawdziwą, nie 3d), zmieżyć butelkę (promień, wysokość itd), i w takim rozmiarze wymodelować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sanki Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 'pomierz', nie 'pobierz', jak chcesz wymodelować bute to weź butelkę do jednej ręki, potem weź miarkę do drugiej i zobacz ile mm ma szyjka, ile pojemnik na płyn, jaki obwód na górze jaki na dole itd, a zapewniam cię, że proporcje będą zachowane. Jak chcesz wymodelować coś większego to weź większą miarkę. A jak chcesz modelować coś czego nie masz pod ręką to od tego są w internecie zdjęcia i plany konstrukcyjne, żeby z nich korzystać. edit: ech ty, Ania ty ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Wstajesz od biurka, bierzesz miarke, podchodzisz do np szafki i mierzysz. Jak nie masz mozliwosci to wpisujesz w google "obiekt dimensions" i masz. edit: ale mam opoznienie przez ta prace :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts