Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

... by Arti :)

 

Będąc wesołym pasożytem mego życia, brutalnie napadły mnie wątpliwości - czy na prawdę nadaję się na grafika 3D, skoro wszystko za co się biorę, porzucam zanim się za to wezmę?

 

Chcę po prostu się upewnić, że... umiem modelować, a w razie czego - szlifować co trzeba.

 

Na początek będę oryginalny, i dam coś innego niż pendrive'y itp, a mianowicie ... Router Linksys ! x]

 

2emln5t.jpg

http://i40.tinypic.com/2emln5t.jpg

 

http://i44.tinypic.com/4x9l.jpg - a tu siateczki, jakoś nigdy ich nie umiałem pokazywać.

 

No to....... Czekam na wasze besztanie x]

 

PS - tu jak router wygląda - http://www.multi-markt.pl/allegro/images/produkty/linksys/routery/wifi/g/WAG200g/Router_LINKSYS_WAG200g_1.jpg

Edytowane przez _Arti_
  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Modelowanie niezbyt skomplikowane ale tak może chcesz narobić nam apetytu na jakieś ładniejsze modele twojego autorstwa ;P Model ładny ale prezentacja nie powala (głównie materiały).

Napisano

Najciekawsza część routera odbija się w lustrze. Czy siatka musi być tak gęsta ile to ma poly? W pierwszej chwili myślałem, że to waga ;) Jest ok, ale jak pewnie sie domyślasz ciężko się nad tym zachwycać. Pozdr.

Napisano
Modelowanie niezbyt skomplikowane ale tak może chcesz narobić nam apetytu na jakieś ładniejsze modele twojego autorstwa ;P Model ładny ale prezentacja nie powala (głównie materiały).

 

Ładniejsze modele mojego autorstwa?

 

No cóż, teraz muszę wybrać coś, z czego wam aż drzazgi staną dęba x]

 

Najciekawsza część routera odbija się w lustrze. Czy siatka musi być tak gęsta ile to ma poly? W pierwszej chwili myślałem, że to waga ;) Jest ok, ale jak pewnie sie domyślasz ciężko się nad tym zachwycać. Pozdr.

 

Ach.. A chciałem "ochy" i "achy" : ) Poly? Coś koło 800 000.... No co? High Poly x]

 

Skoro chcesz pracować nad samym modelowaniem to proponuję renderować claye. adam ma rację, to co najważniejsze w routerze schowałeś ;)

 

Mój krytyk, mój pan - trzymajcie clay'a:

 

http://i40.tinypic.com/2qdz7g8.jpg - back

http://i44.tinypic.com/5z2mmo.jpg - front

Napisano

800 000 poly??? toż nawet mój merc c ma mniej po ms a jest bardziej skomplikowany. Staraj się o trochę mniej poly, bo jeśli będziesz mieć zamiar stawiać ten router w jakiejś scence to zabijesz kompa. a proxy na taki model, który na dobrą sprawę bez ms-a też byłby wporzo, to trochę wstyd jednak :)

Napisano

800k poly? Sporo :-) Może troszkę odchudź? Bo przy takiej gęstwinie zginiesz przy bardziej skomplikowanych modelach... Ja w mojej PZLce mam 912k.

Napisano

Eee tam ja jak zaczynałem zrobiłem lampkę i miała 1,6mln :)

 

Modelik spoko, skup się na modelowaniu i staraj się nie używać ms, nie zawsze jest potrzebny.

Napisano
Eee tam ja jak zaczynałem zrobiłem lampkę i miała 1,6mln :)

 

Modelik spoko, skup się na modelowaniu i staraj się nie używać ms, nie zawsze jest potrzebny.

 

Ale ja nie zaczynam swojej przygody z modelowaniem x__x

 

Skupiam się na modelingu, a MS jest "dopełnieniem". Modeluje pod ms'a w sensie, gdzie ostre krawędzie itp. Co do mnożnika MS'a to jest to x3

 

Tutaj siatka bez MS'a:

 

http://i39.tinypic.com/33lfjsy.jpg

http://i44.tinypic.com/16h3ua8.jpg

Napisano

Sporo niepotrzebnych linii, a ms wystarczy x2. Przy x2 nawet z 8kąta zrobi ładny walec, a przy x3 to z sześcianu zrobi piekną sferę, także ta antenka spoko mogła być z boxa robiona.

Napisano

- mały bug przy zawiasie antenki

- porty mogłyby mieć trochę więcej detalu

- może się mylę, ale złącze zasilania chyba jest ciut za duża? chyba, że to jakaś niestandardowa końcówka

 

Ogólnie (nie patrząc na siatkę :D) pozytywnie wygląda :)

Napisano
Poly? Coś koło 800 000.... No co? High Poly x]

Hi hi, z 800 000 p. to ja cały kościół wymodelowałem ... ;) Dałeś czadu. Ale nic pracuj dalej, trzymam kciuki.

Napisano (edytowane)

A jednak latareczka za nudna i wyglądała jak kubek do kawy...

 

Tym raz sobie dłubie takie słuchawki - póki co tyle:

2rzfaec.jpg

 

Oops... Przepraszam państwa - siateczka:

ab0c5.jpg

Edytowane przez _Arti_
Napisano

A ponoć koniec świata miałbyć w 2012. Niestety... to już dzisiaj... dzisiaj Arti bierze się poważnie za ZBrush'a.

 

Skądś tam wziąłem bazę, uciąłem brutalnie ręce, nogi i coś co przypominało głowę i dałem to do ZBrusha. Po latach ciężkiej pracy ( to jest parę kwadransów ) i mamlania tego "czegoś", wyszło "to":

 

2zi8wf7.jpg

 

Cóż... Mistrzostwo to to nie jest, ale ciągle nad tym pracuję.

 

Aloha! Idę na dwór bo śnieg spadł xD

Napisano

nie jest zle, da sie wiecej z tego wycisnac, ale musisz zrozumiec dlaczego tak a nie inaczej, dlatego na poczatku nie rob bez refek, bo i tak nie wyjdzie warto czasem z refka posiedziec 20 godzin i raz zrobic model perfekt, poprawiac do skutku wtedy obczaisz o co w tym chodzi :)

BRUSTKORB_FRONTAL_bearb.JPG

chest%5B3%5D.jpg

SuperStock_1472R-65605.jpg

SuperStock_1439R-1082686.jpg

muscles_human_body_front.jpg

muscles_human_body_back.jpg

 

wkuj to ;)

Napisano

Cóż, wziąłem się za kolejny model, ta sama baza, ale tym razem pełna - znaczy się tylko bez głowy ^^' Ale mam problem z symterią, który już napotkałem i nie potrafiłem rozwiązać. Jakoś mnie nie zaatakował przy ZBrushu tej klatki piersiowej, ale teraz tak. Otóż np. przesuwając wierzchołki bazy w np. lewą stronę, to ich symetralne odbicie również wędruje w lewą stronę - powinny iść w prawą.

 

Jak temu zaradzić :/ ?

Napisano

Podoba mi się projekt, dość oryginalny :) Jak to dopracujesz, może naprawdę fajnie wyjść.

 

Co do zagęszczacza - nie lepiej użyć jednego i kopiować instanced do nowych obiektów?

Napisano (edytowane)

k4fndg.jpg

 

W dalszym ciągu szlifuje.... rzemiosło - organikę. Ale jak zwykle, nie potrafię uzyskać "przekonujących" efektów. Po prostu wychodzą mi rzygi niż głowy. Mam nadzieję, że to Was "zmiękczy" i mi ktoś w końcu da stronkę z dobrymi referencjami - rysunkowymi, zdjęciami itp. x]

Edytowane przez _Arti_
Napisano

Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz.

pzdr

Napisano
Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz.

pzdr

 

Masz racje, ale ja lubię tak przeplatać przez siebie kilka "projektów". Raz jedna rzecz. Jak się znudzi to druga - a gdy ta druga się znudzi to tą pierwszą znów zacznę męczyć.

 

 

Nom pewnie, że się przyda ^^

Napisano
z tego co widzę to gdy się znudzi druga zaczynasz męczyć trzecią :*

 

Cholera, rozgryzłeś mnie x]

 

Arti ja mam tak samo :P Nie potrafię się skupić nad jedną rzeczą ^^

 

Normalny symptom grafika, który uzyskuje natchnie ze wszystkiego z czego tylko się da... Przynajmniej w moim wypadku.

 

Cóż. Mam jeden projekt, który do tej pory mi się nie znudził i nadal nad nim "pracuję". Taki tam... fanowski, kiedyś tutaj go pokazywałem w W.I.P.'ie, ale ludzie interesowali się tym jak musicalem z lat 50-siątych. Aktualnie pracuję nad rigg'iem jednej postaci..

 

PS Wiecie, że do tej głowy wymodelowałem "strój assasyna" , i jako tako wyglądało... Ale nie warte pokazania. Cóż - wracam riggować.

Napisano

No co ty, Artu, nie było tak źle :P Ja dopiero zaczynam obczajać jak się modeluje w ogóle...

 

Ale żeby nie było, że tylko leję wodę :P Model głowy... cóż, no nie wiem czemu, ale jakaś jajowata ta facjata... ale może mi się tylko wydawać.

Napisano (edytowane)

Ogólnie, mówiąc językiem polityków, w nakładaniu/tworzeniu tekstur jestem do dupy. Dlatego postanowiłem trochę poćwiczyć, zamiast robić kolejne tematy o projektach, których i tak nigdy nie skończę...

a2c2vm.jpg

2vd66x0.jpg

 

Oraz link do tekstury: http://i33.tinypic.com/2edmn0n.jpg

Edytowane przez _Arti_
Napisano

Heh całkiem fajny ten.. ee piedestał? Troche nie dokładnie to oteksturowałeś, bo zaraz na przodzie widać rozciągniętą teksturkę :) I szkoda że tej tekstury nie pokazałeś z uv :)

 

pozdrawiam

Napisano

Jeśli robisz w maxie to poczytaj o normalize map, quick planar map i pelcie (w tym wypadku nie potrzebny). Prosto można to rozłożyć używając quick planar map. Ostatnio to wyczaiłem i jak dla mnie zajabongo sprawa. A normalize map pozwala ci zachować proporcje pomiędzy elementami.

 

http://racer445.com/

 

Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów.

Napisano
Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów.

 

O mój boże! Ile to ma mega o_O Ale czuję, że to będzie dobre źródło wiedzy x]

 

Póki się nie pobierze, będę się hard-core'ował ręcznym rozkładaniem siatki ^ ^

Napisano

Dzięki przyda się, zaczynam download :)

 

W maxie w sumie jest fabryczny tutek o tym unwrapie, ale jakiś taki wyjątkowo nieprzystępny... więcej już się z jakiegoś prostego z sieci nauczyłem.

Napisano

W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;] póki ściągacie to poprostu potestujcie quick planar. Unwrap na początku mnie przerastał ale wreszcie okiełznałem bestię :D życzę powodzenia i czekam na efekty edukacyjne tego tutka ;]

Napisano
I szkoda że tej tekstury nie pokazałeś z uv :)

 

Tu masz tak jakby pokazane to.. ee ^ ^ http://i36.tinypic.com/c80wh.jpg

 

W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;]

 

Znam QPM ( Quick Planar Map ) i do rozłożenia tego piedestału też tego używałem. Samo Quick Planar Map nie wystarczy, warto sobie obiekt na bryły podzielić i rozkładać tymi opcjami pod QPM... A może to też QPM ^ ^ Ważne, że tutek się ściąga :P

Napisano

Wystarczy! :D poprostu pamiętaj o normalize map bo widać straszne różnice w wielkości niektórych elementów na uvałkach. Czasem specjalnie się zmienia rozmiar aby istotne elementy wykorzystywały więcej pikseli mało istotne mniej. Ale w tym wypadku rozstrzał jest zbyt duży. To widać po wielkościach kwadratów w checker map. Gdy już sobie polygony przez quick planar rozłożysz to możesz je stichem łączyć w większe elementy. Wybacz że tak ci wykładam łopatologicznie tylko ja wiem że można to elegancko rozłożyć w taki sposób i próbuje ci wyłożyć jak ja bym to zrobił ew. możesz mi podesłać model i bym ci to rozłożył ale na pewno więcej się nauczysz jak sam pokombinujesz. Nie łapie tylko czemu te wnęki nie są połączone z całym tym cylindrem (ahhh ciężko mi się wysłowić). Wnęki są o wiele bardziej rozciągnięte a w prosty sposób możesz się tego pozbyć. No ale tak czy inaczej prosem nie jestem więc obejrzyj tutek i wtedy na pewno złapiesz :D

Napisano

W tym modelu dużo błędów popełniłem, ale nie chcę poprawiać, bo można poprawiać bez końca. Zaraz wezmę się za kolejny model - też jakiś "antyczny". Jakaś statuetka może...

Napisano

208w9x5.jpg

W ogóle nie wiedziałem jak oteksturować ten "zawijas", ale myślę, że taka pomniejszona dachówka daje radę. Nie używałem tym razem Unwrapu, tylko UVW Mappingu

Napisano

Skala tej dachówki z przodu a na powierzchni tego zawijasa to potworność ;] po prostu nie przejdzie to jako nawet najlepsza ściema. Ale ogólnie jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności