_Arti_ Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 (edytowane) ... by Arti :) Będąc wesołym pasożytem mego życia, brutalnie napadły mnie wątpliwości - czy na prawdę nadaję się na grafika 3D, skoro wszystko za co się biorę, porzucam zanim się za to wezmę? Chcę po prostu się upewnić, że... umiem modelować, a w razie czego - szlifować co trzeba. Na początek będę oryginalny, i dam coś innego niż pendrive'y itp, a mianowicie ... Router Linksys ! x] http://i40.tinypic.com/2emln5t.jpg http://i44.tinypic.com/4x9l.jpg - a tu siateczki, jakoś nigdy ich nie umiałem pokazywać. No to....... Czekam na wasze besztanie x] PS - tu jak router wygląda - http://www.multi-markt.pl/allegro/images/produkty/linksys/routery/wifi/g/WAG200g/Router_LINKSYS_WAG200g_1.jpg Edytowane 28 Maj 2011 przez _Arti_
jamal333 Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Modelowanie niezbyt skomplikowane ale tak może chcesz narobić nam apetytu na jakieś ładniejsze modele twojego autorstwa ;P Model ładny ale prezentacja nie powala (głównie materiały).
adam_m Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Najciekawsza część routera odbija się w lustrze. Czy siatka musi być tak gęsta ile to ma poly? W pierwszej chwili myślałem, że to waga ;) Jest ok, ale jak pewnie sie domyślasz ciężko się nad tym zachwycać. Pozdr.
KamillM Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Skoro chcesz pracować nad samym modelowaniem to proponuję renderować claye. adam ma rację, to co najważniejsze w routerze schowałeś ;)
mileS Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Dobry model ale strasznie źle pokazany . Daj claya ale bez bajerów typu diody .
_Arti_ Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Napisano 12 Styczeń 2009 Modelowanie niezbyt skomplikowane ale tak może chcesz narobić nam apetytu na jakieś ładniejsze modele twojego autorstwa ;P Model ładny ale prezentacja nie powala (głównie materiały). Ładniejsze modele mojego autorstwa? No cóż, teraz muszę wybrać coś, z czego wam aż drzazgi staną dęba x] Najciekawsza część routera odbija się w lustrze. Czy siatka musi być tak gęsta ile to ma poly? W pierwszej chwili myślałem, że to waga ;) Jest ok, ale jak pewnie sie domyślasz ciężko się nad tym zachwycać. Pozdr. Ach.. A chciałem "ochy" i "achy" : ) Poly? Coś koło 800 000.... No co? High Poly x] Skoro chcesz pracować nad samym modelowaniem to proponuję renderować claye. adam ma rację, to co najważniejsze w routerze schowałeś ;) Mój krytyk, mój pan - trzymajcie clay'a: http://i40.tinypic.com/2qdz7g8.jpg - back http://i44.tinypic.com/5z2mmo.jpg - front
jamal333 Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Te gniazda na RJ-ty (wtyczki) mi jakoś nie leżą ? No i trochę dużo tych poly ;P Reszta fajna tylko coś dziwnego na dole antenki przy tym bolcu jest.
trosiek Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 800 000 poly??? toż nawet mój merc c ma mniej po ms a jest bardziej skomplikowany. Staraj się o trochę mniej poly, bo jeśli będziesz mieć zamiar stawiać ten router w jakiejś scence to zabijesz kompa. a proxy na taki model, który na dobrą sprawę bez ms-a też byłby wporzo, to trochę wstyd jednak :)
goran Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 800k poly? Sporo :-) Może troszkę odchudź? Bo przy takiej gęstwinie zginiesz przy bardziej skomplikowanych modelach... Ja w mojej PZLce mam 912k.
Fargate Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Eee tam ja jak zaczynałem zrobiłem lampkę i miała 1,6mln :) Modelik spoko, skup się na modelowaniu i staraj się nie używać ms, nie zawsze jest potrzebny.
_Arti_ Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Napisano 12 Styczeń 2009 Eee tam ja jak zaczynałem zrobiłem lampkę i miała 1,6mln :) Modelik spoko, skup się na modelowaniu i staraj się nie używać ms, nie zawsze jest potrzebny. Ale ja nie zaczynam swojej przygody z modelowaniem x__x Skupiam się na modelingu, a MS jest "dopełnieniem". Modeluje pod ms'a w sensie, gdzie ostre krawędzie itp. Co do mnożnika MS'a to jest to x3 Tutaj siatka bez MS'a: http://i39.tinypic.com/33lfjsy.jpg http://i44.tinypic.com/16h3ua8.jpg
goran Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Sporo niepotrzebnych linii, a ms wystarczy x2. Przy x2 nawet z 8kąta zrobi ładny walec, a przy x3 to z sześcianu zrobi piekną sferę, także ta antenka spoko mogła być z boxa robiona.
KamillM Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 - mały bug przy zawiasie antenki - porty mogłyby mieć trochę więcej detalu - może się mylę, ale złącze zasilania chyba jest ciut za duża? chyba, że to jakaś niestandardowa końcówka Ogólnie (nie patrząc na siatkę :D) pozytywnie wygląda :)
adam_m Napisano 12 Styczeń 2009 Napisano 12 Styczeń 2009 Poly? Coś koło 800 000.... No co? High Poly x] Hi hi, z 800 000 p. to ja cały kościół wymodelowałem ... ;) Dałeś czadu. Ale nic pracuj dalej, trzymam kciuki.
_Arti_ Napisano 13 Styczeń 2009 Autor Napisano 13 Styczeń 2009 Wiem, raczej wybrałem sobie słaby cel, ale cóż, póki co nie chcę się rzucać na głęboką wodą, choć pływać umiem ( ach te metafory... x] ) PS Tu jedyne zdjęcie jakie dostałem od wujka google - http://www.ucom.be/foto.asp?src=.%2Fimg%2Fproduct_starlight100.jpg&maxwidth=180&maxheight=150
_Arti_ Napisano 17 Styczeń 2009 Autor Napisano 17 Styczeń 2009 (edytowane) A jednak latareczka za nudna i wyglądała jak kubek do kawy... Tym raz sobie dłubie takie słuchawki - póki co tyle: Oops... Przepraszam państwa - siateczka: Edytowane 17 Styczeń 2009 przez _Arti_
_Arti_ Napisano 31 Styczeń 2009 Autor Napisano 31 Styczeń 2009 A ponoć koniec świata miałbyć w 2012. Niestety... to już dzisiaj... dzisiaj Arti bierze się poważnie za ZBrush'a. Skądś tam wziąłem bazę, uciąłem brutalnie ręce, nogi i coś co przypominało głowę i dałem to do ZBrusha. Po latach ciężkiej pracy ( to jest parę kwadransów ) i mamlania tego "czegoś", wyszło "to": Cóż... Mistrzostwo to to nie jest, ale ciągle nad tym pracuję. Aloha! Idę na dwór bo śnieg spadł xD
KLICEK Napisano 31 Styczeń 2009 Napisano 31 Styczeń 2009 nie jest zle, da sie wiecej z tego wycisnac, ale musisz zrozumiec dlaczego tak a nie inaczej, dlatego na poczatku nie rob bez refek, bo i tak nie wyjdzie warto czasem z refka posiedziec 20 godzin i raz zrobic model perfekt, poprawiac do skutku wtedy obczaisz o co w tym chodzi :) wkuj to ;)
_Arti_ Napisano 1 Luty 2009 Autor Napisano 1 Luty 2009 Cóż, wziąłem się za kolejny model, ta sama baza, ale tym razem pełna - znaczy się tylko bez głowy ^^' Ale mam problem z symterią, który już napotkałem i nie potrafiłem rozwiązać. Jakoś mnie nie zaatakował przy ZBrushu tej klatki piersiowej, ale teraz tak. Otóż np. przesuwając wierzchołki bazy w np. lewą stronę, to ich symetralne odbicie również wędruje w lewą stronę - powinny iść w prawą. Jak temu zaradzić :/ ?
_Arti_ Napisano 9 Luty 2009 Autor Napisano 9 Luty 2009 Siateczki "na szybko" http://i43.tinypic.com/2njydkg.jpg http://i39.tinypic.com/j8mzio.jpg http://i39.tinypic.com/25ri0yw.jpg http://i42.tinypic.com/121vs09.jpg http://i43.tinypic.com/k3u4pu.jpg Gęsto, ale nie chciało mi się w każdym wyłączać zagęszczacza ;e
KamillM Napisano 11 Luty 2009 Napisano 11 Luty 2009 Podoba mi się projekt, dość oryginalny :) Jak to dopracujesz, może naprawdę fajnie wyjść. Co do zagęszczacza - nie lepiej użyć jednego i kopiować instanced do nowych obiektów?
_Arti_ Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 (edytowane) W dalszym ciągu szlifuje.... rzemiosło - organikę. Ale jak zwykle, nie potrafię uzyskać "przekonujących" efektów. Po prostu wychodzą mi rzygi niż głowy. Mam nadzieję, że to Was "zmiękczy" i mi ktoś w końcu da stronkę z dobrymi referencjami - rysunkowymi, zdjęciami itp. x] Edytowane 21 Luty 2009 przez _Arti_
KamillM Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz. pzdr
Trybal Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Łap... http://free-textures.got3d.com/natural/free-character-references/index.html Może Ci się przyda :)
_Arti_ Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz. pzdr Masz racje, ale ja lubię tak przeplatać przez siebie kilka "projektów". Raz jedna rzecz. Jak się znudzi to druga - a gdy ta druga się znudzi to tą pierwszą znów zacznę męczyć. Łap... http://free-textures.got3d.com/natural/free-character-references/index.html Może Ci się przyda :) Nom pewnie, że się przyda ^^
Master Kiełbaster Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 z tego co widzę to gdy się znudzi druga zaczynasz męczyć trzecią :*
Trybal Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Arti ja mam tak samo :P Nie potrafię się skupić nad jedną rzeczą ^^
_Arti_ Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 z tego co widzę to gdy się znudzi druga zaczynasz męczyć trzecią :* Cholera, rozgryzłeś mnie x] Arti ja mam tak samo :P Nie potrafię się skupić nad jedną rzeczą ^^ Normalny symptom grafika, który uzyskuje natchnie ze wszystkiego z czego tylko się da... Przynajmniej w moim wypadku. Cóż. Mam jeden projekt, który do tej pory mi się nie znudził i nadal nad nim "pracuję". Taki tam... fanowski, kiedyś tutaj go pokazywałem w W.I.P.'ie, ale ludzie interesowali się tym jak musicalem z lat 50-siątych. Aktualnie pracuję nad rigg'iem jednej postaci.. PS Wiecie, że do tej głowy wymodelowałem "strój assasyna" , i jako tako wyglądało... Ale nie warte pokazania. Cóż - wracam riggować.
Vega Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 Arti może jeszcze to się Tobie przyda. Tutaj możesz sobie obracać i patrzeć jak głowa, tors, itd. wygląda :) (Jeśli robisz w ZB to się może przydać :D ale nie musi :P). http://www.pixologic.com/turntable/ 1
_Arti_ Napisano 21 Luty 2009 Autor Napisano 21 Luty 2009 VegA92 - super, wielkie dzięki za tego linka. Zacne to jest x]
Likki Napisano 21 Luty 2009 Napisano 21 Luty 2009 No co ty, Artu, nie było tak źle :P Ja dopiero zaczynam obczajać jak się modeluje w ogóle... Ale żeby nie było, że tylko leję wodę :P Model głowy... cóż, no nie wiem czemu, ale jakaś jajowata ta facjata... ale może mi się tylko wydawać.
_Arti_ Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 (edytowane) Ogólnie, mówiąc językiem polityków, w nakładaniu/tworzeniu tekstur jestem do dupy. Dlatego postanowiłem trochę poćwiczyć, zamiast robić kolejne tematy o projektach, których i tak nigdy nie skończę... Oraz link do tekstury: http://i33.tinypic.com/2edmn0n.jpg Edytowane 18 Wrzesień 2009 przez _Arti_
ZjedzKota Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Heh całkiem fajny ten.. ee piedestał? Troche nie dokładnie to oteksturowałeś, bo zaraz na przodzie widać rozciągniętą teksturkę :) I szkoda że tej tekstury nie pokazałeś z uv :) pozdrawiam
_Arti_ Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 To UVWMap, czy Unwrap? Unwrap - jeżeli chodzi o te rozciągnięcie to obiecuję poprawę ^ ^
Đraven Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Unwrap - jeżeli chodzi o te rozciągnięcie to obiecuję poprawę ^ ^ Hehe, a ja w unwrapie jestem cholernie cienki :)
khatake Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Jeśli robisz w maxie to poczytaj o normalize map, quick planar map i pelcie (w tym wypadku nie potrzebny). Prosto można to rozłożyć używając quick planar map. Ostatnio to wyczaiłem i jak dla mnie zajabongo sprawa. A normalize map pozwala ci zachować proporcje pomiędzy elementami. http://racer445.com/ Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów.
_Arti_ Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów. O mój boże! Ile to ma mega o_O Ale czuję, że to będzie dobre źródło wiedzy x] Póki się nie pobierze, będę się hard-core'ował ręcznym rozkładaniem siatki ^ ^
Đraven Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 Dzięki przyda się, zaczynam download :) W maxie w sumie jest fabryczny tutek o tym unwrapie, ale jakiś taki wyjątkowo nieprzystępny... więcej już się z jakiegoś prostego z sieci nauczyłem.
khatake Napisano 18 Wrzesień 2009 Napisano 18 Wrzesień 2009 W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;] póki ściągacie to poprostu potestujcie quick planar. Unwrap na początku mnie przerastał ale wreszcie okiełznałem bestię :D życzę powodzenia i czekam na efekty edukacyjne tego tutka ;]
_Arti_ Napisano 18 Wrzesień 2009 Autor Napisano 18 Wrzesień 2009 I szkoda że tej tekstury nie pokazałeś z uv :) Tu masz tak jakby pokazane to.. ee ^ ^ http://i36.tinypic.com/c80wh.jpg W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;] Znam QPM ( Quick Planar Map ) i do rozłożenia tego piedestału też tego używałem. Samo Quick Planar Map nie wystarczy, warto sobie obiekt na bryły podzielić i rozkładać tymi opcjami pod QPM... A może to też QPM ^ ^ Ważne, że tutek się ściąga :P
khatake Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 Wystarczy! :D poprostu pamiętaj o normalize map bo widać straszne różnice w wielkości niektórych elementów na uvałkach. Czasem specjalnie się zmienia rozmiar aby istotne elementy wykorzystywały więcej pikseli mało istotne mniej. Ale w tym wypadku rozstrzał jest zbyt duży. To widać po wielkościach kwadratów w checker map. Gdy już sobie polygony przez quick planar rozłożysz to możesz je stichem łączyć w większe elementy. Wybacz że tak ci wykładam łopatologicznie tylko ja wiem że można to elegancko rozłożyć w taki sposób i próbuje ci wyłożyć jak ja bym to zrobił ew. możesz mi podesłać model i bym ci to rozłożył ale na pewno więcej się nauczysz jak sam pokombinujesz. Nie łapie tylko czemu te wnęki nie są połączone z całym tym cylindrem (ahhh ciężko mi się wysłowić). Wnęki są o wiele bardziej rozciągnięte a w prosty sposób możesz się tego pozbyć. No ale tak czy inaczej prosem nie jestem więc obejrzyj tutek i wtedy na pewno złapiesz :D
_Arti_ Napisano 19 Wrzesień 2009 Autor Napisano 19 Wrzesień 2009 W tym modelu dużo błędów popełniłem, ale nie chcę poprawiać, bo można poprawiać bez końca. Zaraz wezmę się za kolejny model - też jakiś "antyczny". Jakaś statuetka może...
_Arti_ Napisano 19 Wrzesień 2009 Autor Napisano 19 Wrzesień 2009 http://i37.tinypic.com/2wcg0w6.jpg Tylko tekstur brak.. no i liście lewitują ^ ^ Do tego troszkę szczegółów tupu obłupany schodek czy coś w ten deseń ^ ^
Đraven Napisano 19 Wrzesień 2009 Napisano 19 Wrzesień 2009 http://i37.tinypic.com/2wcg0w6.jpg Tylko tekstur brak.. no i liście lewitują ^ ^ Do tego troszkę szczegółów tupu obłupany schodek czy coś w ten deseń ^ ^ Nie tylko liście lewitują, budynek trochę też :) A poza tym połóż na to lepszego smootha, bo strasznie kanciasty jest ten budynek..
_Arti_ Napisano 20 Wrzesień 2009 Autor Napisano 20 Wrzesień 2009 W ogóle nie wiedziałem jak oteksturować ten "zawijas", ale myślę, że taka pomniejszona dachówka daje radę. Nie używałem tym razem Unwrapu, tylko UVW Mappingu
khatake Napisano 20 Wrzesień 2009 Napisano 20 Wrzesień 2009 Skala tej dachówki z przodu a na powierzchni tego zawijasa to potworność ;] po prostu nie przejdzie to jako nawet najlepsza ściema. Ale ogólnie jest ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się