Napisano 12 Styczeń 200916 l ... by Arti :) Będąc wesołym pasożytem mego życia, brutalnie napadły mnie wątpliwości - czy na prawdę nadaję się na grafika 3D, skoro wszystko za co się biorę, porzucam zanim się za to wezmę? Chcę po prostu się upewnić, że... umiem modelować, a w razie czego - szlifować co trzeba. Na początek będę oryginalny, i dam coś innego niż pendrive'y itp, a mianowicie ... Router Linksys ! x] http://i40.tinypic.com/2emln5t.jpg http://i44.tinypic.com/4x9l.jpg - a tu siateczki, jakoś nigdy ich nie umiałem pokazywać. No to....... Czekam na wasze besztanie x] PS - tu jak router wygląda - http://www.multi-markt.pl/allegro/images/produkty/linksys/routery/wifi/g/WAG200g/Router_LINKSYS_WAG200g_1.jpg Edytowane 28 Maj 201113 l przez _Arti_
Napisano 12 Styczeń 200916 l Modelowanie niezbyt skomplikowane ale tak może chcesz narobić nam apetytu na jakieś ładniejsze modele twojego autorstwa ;P Model ładny ale prezentacja nie powala (głównie materiały).
Napisano 12 Styczeń 200916 l Najciekawsza część routera odbija się w lustrze. Czy siatka musi być tak gęsta ile to ma poly? W pierwszej chwili myślałem, że to waga ;) Jest ok, ale jak pewnie sie domyślasz ciężko się nad tym zachwycać. Pozdr.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Skoro chcesz pracować nad samym modelowaniem to proponuję renderować claye. adam ma rację, to co najważniejsze w routerze schowałeś ;)
Napisano 12 Styczeń 200916 l Dobry model ale strasznie źle pokazany . Daj claya ale bez bajerów typu diody .
Napisano 12 Styczeń 200916 l Autor Modelowanie niezbyt skomplikowane ale tak może chcesz narobić nam apetytu na jakieś ładniejsze modele twojego autorstwa ;P Model ładny ale prezentacja nie powala (głównie materiały). Ładniejsze modele mojego autorstwa? No cóż, teraz muszę wybrać coś, z czego wam aż drzazgi staną dęba x] Najciekawsza część routera odbija się w lustrze. Czy siatka musi być tak gęsta ile to ma poly? W pierwszej chwili myślałem, że to waga ;) Jest ok, ale jak pewnie sie domyślasz ciężko się nad tym zachwycać. Pozdr. Ach.. A chciałem "ochy" i "achy" : ) Poly? Coś koło 800 000.... No co? High Poly x] Skoro chcesz pracować nad samym modelowaniem to proponuję renderować claye. adam ma rację, to co najważniejsze w routerze schowałeś ;) Mój krytyk, mój pan - trzymajcie clay'a: http://i40.tinypic.com/2qdz7g8.jpg - back http://i44.tinypic.com/5z2mmo.jpg - front
Napisano 12 Styczeń 200916 l Te gniazda na RJ-ty (wtyczki) mi jakoś nie leżą ? No i trochę dużo tych poly ;P Reszta fajna tylko coś dziwnego na dole antenki przy tym bolcu jest.
Napisano 12 Styczeń 200916 l 800 000 poly??? toż nawet mój merc c ma mniej po ms a jest bardziej skomplikowany. Staraj się o trochę mniej poly, bo jeśli będziesz mieć zamiar stawiać ten router w jakiejś scence to zabijesz kompa. a proxy na taki model, który na dobrą sprawę bez ms-a też byłby wporzo, to trochę wstyd jednak :)
Napisano 12 Styczeń 200916 l 800k poly? Sporo :-) Może troszkę odchudź? Bo przy takiej gęstwinie zginiesz przy bardziej skomplikowanych modelach... Ja w mojej PZLce mam 912k.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Eee tam ja jak zaczynałem zrobiłem lampkę i miała 1,6mln :) Modelik spoko, skup się na modelowaniu i staraj się nie używać ms, nie zawsze jest potrzebny.
Napisano 12 Styczeń 200916 l Autor Eee tam ja jak zaczynałem zrobiłem lampkę i miała 1,6mln :) Modelik spoko, skup się na modelowaniu i staraj się nie używać ms, nie zawsze jest potrzebny. Ale ja nie zaczynam swojej przygody z modelowaniem x__x Skupiam się na modelingu, a MS jest "dopełnieniem". Modeluje pod ms'a w sensie, gdzie ostre krawędzie itp. Co do mnożnika MS'a to jest to x3 Tutaj siatka bez MS'a: http://i39.tinypic.com/33lfjsy.jpg http://i44.tinypic.com/16h3ua8.jpg
Napisano 12 Styczeń 200916 l Sporo niepotrzebnych linii, a ms wystarczy x2. Przy x2 nawet z 8kąta zrobi ładny walec, a przy x3 to z sześcianu zrobi piekną sferę, także ta antenka spoko mogła być z boxa robiona.
Napisano 12 Styczeń 200916 l - mały bug przy zawiasie antenki - porty mogłyby mieć trochę więcej detalu - może się mylę, ale złącze zasilania chyba jest ciut za duża? chyba, że to jakaś niestandardowa końcówka Ogólnie (nie patrząc na siatkę :D) pozytywnie wygląda :)
Napisano 12 Styczeń 200916 l Poly? Coś koło 800 000.... No co? High Poly x] Hi hi, z 800 000 p. to ja cały kościół wymodelowałem ... ;) Dałeś czadu. Ale nic pracuj dalej, trzymam kciuki.
Napisano 13 Styczeń 200916 l Autor Wiem, raczej wybrałem sobie słaby cel, ale cóż, póki co nie chcę się rzucać na głęboką wodą, choć pływać umiem ( ach te metafory... x] ) PS Tu jedyne zdjęcie jakie dostałem od wujka google - http://www.ucom.be/foto.asp?src=.%2Fimg%2Fproduct_starlight100.jpg&maxwidth=180&maxheight=150
Napisano 17 Styczeń 200916 l Autor A jednak latareczka za nudna i wyglądała jak kubek do kawy... Tym raz sobie dłubie takie słuchawki - póki co tyle: Oops... Przepraszam państwa - siateczka: Edytowane 17 Styczeń 200916 l przez _Arti_
Napisano 31 Styczeń 200916 l Autor A ponoć koniec świata miałbyć w 2012. Niestety... to już dzisiaj... dzisiaj Arti bierze się poważnie za ZBrush'a. Skądś tam wziąłem bazę, uciąłem brutalnie ręce, nogi i coś co przypominało głowę i dałem to do ZBrusha. Po latach ciężkiej pracy ( to jest parę kwadransów ) i mamlania tego "czegoś", wyszło "to": Cóż... Mistrzostwo to to nie jest, ale ciągle nad tym pracuję. Aloha! Idę na dwór bo śnieg spadł xD
Napisano 31 Styczeń 200916 l nie jest zle, da sie wiecej z tego wycisnac, ale musisz zrozumiec dlaczego tak a nie inaczej, dlatego na poczatku nie rob bez refek, bo i tak nie wyjdzie warto czasem z refka posiedziec 20 godzin i raz zrobic model perfekt, poprawiac do skutku wtedy obczaisz o co w tym chodzi :) wkuj to ;)
Napisano 1 Luty 200916 l Autor Cóż, wziąłem się za kolejny model, ta sama baza, ale tym razem pełna - znaczy się tylko bez głowy ^^' Ale mam problem z symterią, który już napotkałem i nie potrafiłem rozwiązać. Jakoś mnie nie zaatakował przy ZBrushu tej klatki piersiowej, ale teraz tak. Otóż np. przesuwając wierzchołki bazy w np. lewą stronę, to ich symetralne odbicie również wędruje w lewą stronę - powinny iść w prawą. Jak temu zaradzić :/ ?
Napisano 9 Luty 200916 l Autor Siateczki "na szybko" http://i43.tinypic.com/2njydkg.jpg http://i39.tinypic.com/j8mzio.jpg http://i39.tinypic.com/25ri0yw.jpg http://i42.tinypic.com/121vs09.jpg http://i43.tinypic.com/k3u4pu.jpg Gęsto, ale nie chciało mi się w każdym wyłączać zagęszczacza ;e
Napisano 11 Luty 200916 l Podoba mi się projekt, dość oryginalny :) Jak to dopracujesz, może naprawdę fajnie wyjść. Co do zagęszczacza - nie lepiej użyć jednego i kopiować instanced do nowych obiektów?
Napisano 21 Luty 200916 l Autor W dalszym ciągu szlifuje.... rzemiosło - organikę. Ale jak zwykle, nie potrafię uzyskać "przekonujących" efektów. Po prostu wychodzą mi rzygi niż głowy. Mam nadzieję, że to Was "zmiękczy" i mi ktoś w końcu da stronkę z dobrymi referencjami - rysunkowymi, zdjęciami itp. x] Edytowane 21 Luty 200916 l przez _Arti_
Napisano 21 Luty 200916 l Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz. pzdr
Napisano 21 Luty 200916 l Łap... http://free-textures.got3d.com/natural/free-character-references/index.html Może Ci się przyda :)
Napisano 21 Luty 200916 l Autor Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz. pzdr Masz racje, ale ja lubię tak przeplatać przez siebie kilka "projektów". Raz jedna rzecz. Jak się znudzi to druga - a gdy ta druga się znudzi to tą pierwszą znów zacznę męczyć. Łap... http://free-textures.got3d.com/natural/free-character-references/index.html Może Ci się przyda :) Nom pewnie, że się przyda ^^
Napisano 21 Luty 200916 l Autor z tego co widzę to gdy się znudzi druga zaczynasz męczyć trzecią :* Cholera, rozgryzłeś mnie x] Arti ja mam tak samo :P Nie potrafię się skupić nad jedną rzeczą ^^ Normalny symptom grafika, który uzyskuje natchnie ze wszystkiego z czego tylko się da... Przynajmniej w moim wypadku. Cóż. Mam jeden projekt, który do tej pory mi się nie znudził i nadal nad nim "pracuję". Taki tam... fanowski, kiedyś tutaj go pokazywałem w W.I.P.'ie, ale ludzie interesowali się tym jak musicalem z lat 50-siątych. Aktualnie pracuję nad rigg'iem jednej postaci.. PS Wiecie, że do tej głowy wymodelowałem "strój assasyna" , i jako tako wyglądało... Ale nie warte pokazania. Cóż - wracam riggować.
Napisano 21 Luty 200916 l Arti może jeszcze to się Tobie przyda. Tutaj możesz sobie obracać i patrzeć jak głowa, tors, itd. wygląda :) (Jeśli robisz w ZB to się może przydać :D ale nie musi :P). http://www.pixologic.com/turntable/
Napisano 21 Luty 200916 l No co ty, Artu, nie było tak źle :P Ja dopiero zaczynam obczajać jak się modeluje w ogóle... Ale żeby nie było, że tylko leję wodę :P Model głowy... cóż, no nie wiem czemu, ale jakaś jajowata ta facjata... ale może mi się tylko wydawać.
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Autor Ogólnie, mówiąc językiem polityków, w nakładaniu/tworzeniu tekstur jestem do dupy. Dlatego postanowiłem trochę poćwiczyć, zamiast robić kolejne tematy o projektach, których i tak nigdy nie skończę... Oraz link do tekstury: http://i33.tinypic.com/2edmn0n.jpg Edytowane 18 Wrzesień 200915 l przez _Arti_
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Heh całkiem fajny ten.. ee piedestał? Troche nie dokładnie to oteksturowałeś, bo zaraz na przodzie widać rozciągniętą teksturkę :) I szkoda że tej tekstury nie pokazałeś z uv :) pozdrawiam
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Autor To UVWMap, czy Unwrap? Unwrap - jeżeli chodzi o te rozciągnięcie to obiecuję poprawę ^ ^
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Unwrap - jeżeli chodzi o te rozciągnięcie to obiecuję poprawę ^ ^ Hehe, a ja w unwrapie jestem cholernie cienki :)
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Jeśli robisz w maxie to poczytaj o normalize map, quick planar map i pelcie (w tym wypadku nie potrzebny). Prosto można to rozłożyć używając quick planar map. Ostatnio to wyczaiłem i jak dla mnie zajabongo sprawa. A normalize map pozwala ci zachować proporcje pomiędzy elementami. http://racer445.com/ Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów.
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Autor Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów. O mój boże! Ile to ma mega o_O Ale czuję, że to będzie dobre źródło wiedzy x] Póki się nie pobierze, będę się hard-core'ował ręcznym rozkładaniem siatki ^ ^
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Dzięki przyda się, zaczynam download :) W maxie w sumie jest fabryczny tutek o tym unwrapie, ale jakiś taki wyjątkowo nieprzystępny... więcej już się z jakiegoś prostego z sieci nauczyłem.
Napisano 18 Wrzesień 200915 l W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;] póki ściągacie to poprostu potestujcie quick planar. Unwrap na początku mnie przerastał ale wreszcie okiełznałem bestię :D życzę powodzenia i czekam na efekty edukacyjne tego tutka ;]
Napisano 18 Wrzesień 200915 l Autor I szkoda że tej tekstury nie pokazałeś z uv :) Tu masz tak jakby pokazane to.. ee ^ ^ http://i36.tinypic.com/c80wh.jpg W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;] Znam QPM ( Quick Planar Map ) i do rozłożenia tego piedestału też tego używałem. Samo Quick Planar Map nie wystarczy, warto sobie obiekt na bryły podzielić i rozkładać tymi opcjami pod QPM... A może to też QPM ^ ^ Ważne, że tutek się ściąga :P
Napisano 19 Wrzesień 200915 l Wystarczy! :D poprostu pamiętaj o normalize map bo widać straszne różnice w wielkości niektórych elementów na uvałkach. Czasem specjalnie się zmienia rozmiar aby istotne elementy wykorzystywały więcej pikseli mało istotne mniej. Ale w tym wypadku rozstrzał jest zbyt duży. To widać po wielkościach kwadratów w checker map. Gdy już sobie polygony przez quick planar rozłożysz to możesz je stichem łączyć w większe elementy. Wybacz że tak ci wykładam łopatologicznie tylko ja wiem że można to elegancko rozłożyć w taki sposób i próbuje ci wyłożyć jak ja bym to zrobił ew. możesz mi podesłać model i bym ci to rozłożył ale na pewno więcej się nauczysz jak sam pokombinujesz. Nie łapie tylko czemu te wnęki nie są połączone z całym tym cylindrem (ahhh ciężko mi się wysłowić). Wnęki są o wiele bardziej rozciągnięte a w prosty sposób możesz się tego pozbyć. No ale tak czy inaczej prosem nie jestem więc obejrzyj tutek i wtedy na pewno złapiesz :D
Napisano 19 Wrzesień 200915 l Autor W tym modelu dużo błędów popełniłem, ale nie chcę poprawiać, bo można poprawiać bez końca. Zaraz wezmę się za kolejny model - też jakiś "antyczny". Jakaś statuetka może...
Napisano 19 Wrzesień 200915 l Autor http://i37.tinypic.com/2wcg0w6.jpg Tylko tekstur brak.. no i liście lewitują ^ ^ Do tego troszkę szczegółów tupu obłupany schodek czy coś w ten deseń ^ ^
Napisano 19 Wrzesień 200915 l http://i37.tinypic.com/2wcg0w6.jpg Tylko tekstur brak.. no i liście lewitują ^ ^ Do tego troszkę szczegółów tupu obłupany schodek czy coś w ten deseń ^ ^ Nie tylko liście lewitują, budynek trochę też :) A poza tym połóż na to lepszego smootha, bo strasznie kanciasty jest ten budynek..
Napisano 20 Wrzesień 200915 l Autor W ogóle nie wiedziałem jak oteksturować ten "zawijas", ale myślę, że taka pomniejszona dachówka daje radę. Nie używałem tym razem Unwrapu, tylko UVW Mappingu
Napisano 20 Wrzesień 200915 l Skala tej dachówki z przodu a na powierzchni tego zawijasa to potworność ;] po prostu nie przejdzie to jako nawet najlepsza ściema. Ale ogólnie jest ok.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto