Skocz do zawartości

Modele 3D: Taka jakby moja teczka...


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

... by Arti :)

 

Będąc wesołym pasożytem mego życia, brutalnie napadły mnie wątpliwości - czy na prawdę nadaję się na grafika 3D, skoro wszystko za co się biorę, porzucam zanim się za to wezmę?

 

Chcę po prostu się upewnić, że... umiem modelować, a w razie czego - szlifować co trzeba.

 

Na początek będę oryginalny, i dam coś innego niż pendrive'y itp, a mianowicie ... Router Linksys ! x]

 

2emln5t.jpg

http://i40.tinypic.com/2emln5t.jpg

 

http://i44.tinypic.com/4x9l.jpg - a tu siateczki, jakoś nigdy ich nie umiałem pokazywać.

 

No to....... Czekam na wasze besztanie x]

 

PS - tu jak router wygląda - http://www.multi-markt.pl/allegro/images/produkty/linksys/routery/wifi/g/WAG200g/Router_LINKSYS_WAG200g_1.jpg

Edytowane przez _Arti_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Modelowanie niezbyt skomplikowane ale tak może chcesz narobić nam apetytu na jakieś ładniejsze modele twojego autorstwa ;P Model ładny ale prezentacja nie powala (głównie materiały).

 

Ładniejsze modele mojego autorstwa?

 

No cóż, teraz muszę wybrać coś, z czego wam aż drzazgi staną dęba x]

 

Najciekawsza część routera odbija się w lustrze. Czy siatka musi być tak gęsta ile to ma poly? W pierwszej chwili myślałem, że to waga ;) Jest ok, ale jak pewnie sie domyślasz ciężko się nad tym zachwycać. Pozdr.

 

Ach.. A chciałem "ochy" i "achy" : ) Poly? Coś koło 800 000.... No co? High Poly x]

 

Skoro chcesz pracować nad samym modelowaniem to proponuję renderować claye. adam ma rację, to co najważniejsze w routerze schowałeś ;)

 

Mój krytyk, mój pan - trzymajcie clay'a:

 

http://i40.tinypic.com/2qdz7g8.jpg - back

http://i44.tinypic.com/5z2mmo.jpg - front

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800 000 poly??? toż nawet mój merc c ma mniej po ms a jest bardziej skomplikowany. Staraj się o trochę mniej poly, bo jeśli będziesz mieć zamiar stawiać ten router w jakiejś scence to zabijesz kompa. a proxy na taki model, który na dobrą sprawę bez ms-a też byłby wporzo, to trochę wstyd jednak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam ja jak zaczynałem zrobiłem lampkę i miała 1,6mln :)

 

Modelik spoko, skup się na modelowaniu i staraj się nie używać ms, nie zawsze jest potrzebny.

 

Ale ja nie zaczynam swojej przygody z modelowaniem x__x

 

Skupiam się na modelingu, a MS jest "dopełnieniem". Modeluje pod ms'a w sensie, gdzie ostre krawędzie itp. Co do mnożnika MS'a to jest to x3

 

Tutaj siatka bez MS'a:

 

http://i39.tinypic.com/33lfjsy.jpg

http://i44.tinypic.com/16h3ua8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- mały bug przy zawiasie antenki

- porty mogłyby mieć trochę więcej detalu

- może się mylę, ale złącze zasilania chyba jest ciut za duża? chyba, że to jakaś niestandardowa końcówka

 

Ogólnie (nie patrząc na siatkę :D) pozytywnie wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ponoć koniec świata miałbyć w 2012. Niestety... to już dzisiaj... dzisiaj Arti bierze się poważnie za ZBrush'a.

 

Skądś tam wziąłem bazę, uciąłem brutalnie ręce, nogi i coś co przypominało głowę i dałem to do ZBrusha. Po latach ciężkiej pracy ( to jest parę kwadransów ) i mamlania tego "czegoś", wyszło "to":

 

2zi8wf7.jpg

 

Cóż... Mistrzostwo to to nie jest, ale ciągle nad tym pracuję.

 

Aloha! Idę na dwór bo śnieg spadł xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest zle, da sie wiecej z tego wycisnac, ale musisz zrozumiec dlaczego tak a nie inaczej, dlatego na poczatku nie rob bez refek, bo i tak nie wyjdzie warto czasem z refka posiedziec 20 godzin i raz zrobic model perfekt, poprawiac do skutku wtedy obczaisz o co w tym chodzi :)

BRUSTKORB_FRONTAL_bearb.JPG

chest%5B3%5D.jpg

SuperStock_1472R-65605.jpg

SuperStock_1439R-1082686.jpg

muscles_human_body_front.jpg

muscles_human_body_back.jpg

 

wkuj to ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wziąłem się za kolejny model, ta sama baza, ale tym razem pełna - znaczy się tylko bez głowy ^^' Ale mam problem z symterią, który już napotkałem i nie potrafiłem rozwiązać. Jakoś mnie nie zaatakował przy ZBrushu tej klatki piersiowej, ale teraz tak. Otóż np. przesuwając wierzchołki bazy w np. lewą stronę, to ich symetralne odbicie również wędruje w lewą stronę - powinny iść w prawą.

 

Jak temu zaradzić :/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

k4fndg.jpg

 

W dalszym ciągu szlifuje.... rzemiosło - organikę. Ale jak zwykle, nie potrafię uzyskać "przekonujących" efektów. Po prostu wychodzą mi rzygi niż głowy. Mam nadzieję, że to Was "zmiękczy" i mi ktoś w końcu da stronkę z dobrymi referencjami - rysunkowymi, zdjęciami itp. x]

Edytowane przez _Arti_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Ci radził czepić się jednego projektu i dopracować go tak dobrze jak tylko dasz radę. Robiłeś już: małe obiekty, wizki, głowy. Nie za dużo do nauki jak na jeden raz? ;) Kończ projekty i wtedy jeszcze więcej się nauczysz.

pzdr

 

Masz racje, ale ja lubię tak przeplatać przez siebie kilka "projektów". Raz jedna rzecz. Jak się znudzi to druga - a gdy ta druga się znudzi to tą pierwszą znów zacznę męczyć.

 

 

Nom pewnie, że się przyda ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę to gdy się znudzi druga zaczynasz męczyć trzecią :*

 

Cholera, rozgryzłeś mnie x]

 

Arti ja mam tak samo :P Nie potrafię się skupić nad jedną rzeczą ^^

 

Normalny symptom grafika, który uzyskuje natchnie ze wszystkiego z czego tylko się da... Przynajmniej w moim wypadku.

 

Cóż. Mam jeden projekt, który do tej pory mi się nie znudził i nadal nad nim "pracuję". Taki tam... fanowski, kiedyś tutaj go pokazywałem w W.I.P.'ie, ale ludzie interesowali się tym jak musicalem z lat 50-siątych. Aktualnie pracuję nad rigg'iem jednej postaci..

 

PS Wiecie, że do tej głowy wymodelowałem "strój assasyna" , i jako tako wyglądało... Ale nie warte pokazania. Cóż - wracam riggować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty, Artu, nie było tak źle :P Ja dopiero zaczynam obczajać jak się modeluje w ogóle...

 

Ale żeby nie było, że tylko leję wodę :P Model głowy... cóż, no nie wiem czemu, ale jakaś jajowata ta facjata... ale może mi się tylko wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz w maxie to poczytaj o normalize map, quick planar map i pelcie (w tym wypadku nie potrzebny). Prosto można to rozłożyć używając quick planar map. Ostatnio to wyczaiłem i jak dla mnie zajabongo sprawa. A normalize map pozwala ci zachować proporcje pomiędzy elementami.

 

http://racer445.com/

 

Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągnijcie sobie tutorial o AK. Łatwo można tutaj załapać unwrap hard surface obiektów.

 

O mój boże! Ile to ma mega o_O Ale czuję, że to będzie dobre źródło wiedzy x]

 

Póki się nie pobierze, będę się hard-core'ował ręcznym rozkładaniem siatki ^ ^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;] póki ściągacie to poprostu potestujcie quick planar. Unwrap na początku mnie przerastał ale wreszcie okiełznałem bestię :D życzę powodzenia i czekam na efekty edukacyjne tego tutka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I szkoda że tej tekstury nie pokazałeś z uv :)

 

Tu masz tak jakby pokazane to.. ee ^ ^ http://i36.tinypic.com/c80wh.jpg

 

W tym tutku właśnie gość używa quick planar map i poprzez stich zszywa polygony. Obczajcie to a hard surface nie będzie problemem ;]

 

Znam QPM ( Quick Planar Map ) i do rozłożenia tego piedestału też tego używałem. Samo Quick Planar Map nie wystarczy, warto sobie obiekt na bryły podzielić i rozkładać tymi opcjami pod QPM... A może to też QPM ^ ^ Ważne, że tutek się ściąga :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy! :D poprostu pamiętaj o normalize map bo widać straszne różnice w wielkości niektórych elementów na uvałkach. Czasem specjalnie się zmienia rozmiar aby istotne elementy wykorzystywały więcej pikseli mało istotne mniej. Ale w tym wypadku rozstrzał jest zbyt duży. To widać po wielkościach kwadratów w checker map. Gdy już sobie polygony przez quick planar rozłożysz to możesz je stichem łączyć w większe elementy. Wybacz że tak ci wykładam łopatologicznie tylko ja wiem że można to elegancko rozłożyć w taki sposób i próbuje ci wyłożyć jak ja bym to zrobił ew. możesz mi podesłać model i bym ci to rozłożył ale na pewno więcej się nauczysz jak sam pokombinujesz. Nie łapie tylko czemu te wnęki nie są połączone z całym tym cylindrem (ahhh ciężko mi się wysłowić). Wnęki są o wiele bardziej rozciągnięte a w prosty sposób możesz się tego pozbyć. No ale tak czy inaczej prosem nie jestem więc obejrzyj tutek i wtedy na pewno złapiesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności