Hypnotic Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Jako, że jestem dość świeżym userem kompa z core 2 duo i niestety vistą mam takie oto pytanko: Używam LW 9.2 i zastanawiam się czy on wykorzystuje faktycznie 2 rdzenie procesora... Istotnie szybko renderują się klatki ze scenami o dużej ilości polygonów tylko tak myślę, że na tym sprzęcie chyba powinno byc szybciej... Pytanie brzmi, czy Lw 9 widzi dwa rdzenie "domyślnie" czy gdzies trzeba mu coś pokazać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziper Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Nie pamietam jak jest w lw 9.2 ale w 9.5 zaraz po instalacji ilosc rdzeni ustawiona jest na automatic czyli chyba na tyle ile jest dostepnych. Mozna to jeszcze ustawic recznie w oknie "Render Globals" , zakladce Render - Multithreading. To ile wykorzystywanych jest rdzieni mozna czasami policzyc na oknie podladu renderingu, ilosc kawalkow dorysowywanych w tym oknie co 1 przejscie oznacza ilosc uzywanych rdzeni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford Prefect Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Sprawdź również pod ctrl+alt+del podczas renderingu, wcześniej zobacz czy jakiś dziwny proces nie ciągnie procesora, czasami różne "wirusy" tak potrafią. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J|L Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 podejrzewam ze problem tkwi w tym ze w tej wersji lw nawet po odpaleniu chociaz by winampa podczas renderingu moze stracic "kontakt" z jednym rdzeniem do momentu np skonczenia kolejej fazy AA.. choc to roznie bywa... sprubuj przed renderem wszystko wylaczyc co nie potrzebne z programow i zachowywac sie jak z atari podczas wgrywania gry z kasety... nie ruszaj myszka a moze nawet wyjdz z pokoju... tylko po cichu :p a tak an powaznie to zabgrejduj sie do nowszej weersj i lw i powinno pomuc... :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziper Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Jeszcze mozesz sprobowac ustawic wysoki priorytet w manadzerze zadan dla procesu lw, wtedy bedzie pewnosc ze wieksza czesc pracy procka pojdzie wlasnie na rendering. @J|L: z tym atari to mnie rozwaliles, az lezka sie w oku zakrecila :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now