adek Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 Nareszcie, nowy prototyp (ale już działający) systemu animacji, który pozwoli na animacje wszystkiego oraz usunie wady i niedociągnięcia starego systemu. Niestety nowy system nie będzie współgrał z starymi plikami animacji, ale jak powiedział autor , to dla przyszłości. Jest to na razie początek implementacji, ale został umieszczony w gałęzi wersji 2.5, więc najprawdopodobniej zostanie wydany z finalną wersją 2.5. Trochę więcej ^^' : Od siebie dodam że jest to implementacja pokroju wprowadzenie BMesh, co do którego widziałem logi pracy nad nim, zdaje mi się że były nawet przymiarki i drobne zmiany w kodzie by zaimplementować ten projekt w gałęzi 2.5. Nie wiem czy BMesh zostanie dołączony do pierwszej wersji gałęzi 2.5x czy troszkę później. Na pewno w nowej wersji pojawi się Modyfikator Multires zastępujący stare narzędzie multires. Dla nie wtajemniczonych, narzędzie multires służyło do dodawania poziomów siatki by móc pracować w Sculp Mode, dawało to możliwość dowolnej zmiany rozdzielczości siatki w obie strony nie tracąc danych sculpta. Stary system nie dawał możliwości edycji siatki (ciecie, extrude itd.)kiedy był włączony, modyfikator Multires natomiast pozwoli na edytowanie siatki, używanie innych modyfikatorów i zachowa funkcjonaloś starego systemu. Projekt pochodzi z Google Summer of Code 2008, autor obecnie pracuje nad drobnymi usprawnieniami Sculp Mode dla gałęzi 2.5.img src="http://feeds.feedburner.com/~r/Max3d-TwojeWiadomosci/~4/515631856" height="1" width="1"/ Więcej...
floo Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 zapowiada się ciekawie... choć nie używam Sculp Mode to kwestia animacji jest dobrym rozwiązaniem... warto by kolejne narzędzia które już są w blenderze były coraz lepsze... ciekawe też czy ktoś zabierze się za sprawę współpracy Blendera z komercyjnymi softami. To znacznie wzmocniło by jego pozycje...
claude Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 floo - ty maniaku blenderowy, mnie możesz powstrzymać się przed komentarze i pochwałą. Ja też czekam kiedy bleder będzie lepszy może się odważę coś w nim zrobić.
floo Napisano 18 Styczeń 2009 Napisano 18 Styczeń 2009 floo - ty maniaku blenderowy, mnie możesz powstrzymać się przed komentarze i pochwałą. Ja też czekam kiedy bleder będzie lepszy może się odważę coś w nim zrobić. :P cenie to że jest za darmo... ;) ten program może wiele nauczyć... przede wszystkim cierpliwości, ponieważ w nim nie ma niczego na skróty... a te klawiaturowe są jakieś z kosmosu... :P jedno jest pewne, jak ktoś wytrwa w Blenderze to są duże szanse że na innym sofcie pójdzie mu łatwiej... Blender to dobry test dla grafika... ;P
n-pigeon Napisano 26 Styczeń 2009 Napisano 26 Styczeń 2009 (edytowane) Tutaj to komentujecie, a w newsach to cicho :P Pilnujcie newsów sporo się dzieje jeśli chodzi o Blendera a ja będę o wszystkim informował :P floo nie powielaj plotek Blender w cale, a w cale, nie jest trudny. To nauka pakietu 3D jest trudna, interfejs to tylko gałkologia. I pamiętaj skrót klawiszowy to twój największy przyjaciel, nie jakiś dziwak z za rogu :P I co ci się nie podoba z współpracą z innymi softami, blender ma mnóstwo exporterów do plików nawet maxowych, lightwavea i dużo więcej, a ponad to obsługuje OpenEXR czego ci brakuje. ;] Edytowane 26 Styczeń 2009 przez n-pigeon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się