Napisano 23 Styczeń 200916 l Nie wiem kiedyś to robiłem i działało a teraz za chiny nie mogę uzyskać tego efektu może w majce 2009 coś popaprali lub trzeba zaznaczyć jakiegoś dodatkowego checkboxa chodzi mi o taki prosty efekt nawet prosty snop swiatła takie cuś ale żeby kulka blokowała światło, a nie światło swoje a kulka swoje ;) Próbowałem w mayasoftware i mentalu metoda light fog w light ale nie działa tak do końca :) cienie raytrecowe są załączone i jak jest podłoga to kulka rzyca cień ale nie blokuje snopu światła :/ kiedyś robiłem w mentalu za pomocą partiVolume przypisanego bo boxa itd ale teraz nie działa no metter what :/ znalazłem nawet kilka starych tutków o tym i poczytałem wątki na CG Talku nawet ściągnąłem przygotowane działające sceny z wolumerycznym światłem i guess what - Dupa blada :D Ktoś pomoże z tym, nie żeby było mi to jakoś specjalnie potrzebne ale już pare godzin z tym walcze i nie bede mógł zasnąć jak tego nie rozwiąże :) thx!
Napisano 23 Styczeń 200916 l W maya software light fog zadziala Ci tylko z cieniami depth. A z tym tutorialem mentalowym - pamietam ze dzialalo to w m4.5, a juz w 7.0 nie chcialo.
Napisano 24 Styczeń 200916 l Autor zauważyłem że z Depth mapami działa ale wtedy jest szum jak szit :) szczególnie kiedy chciałem zrobić jak snopy światła wpadają przez szpary zabitego deskami okna, podciągnięcie rozdziałki dało jeszcze gorszy efekt :/ no nic trzeba w PS mazać :P dzięki za rozjasnienie mogę iść spać :D
Napisano 24 Styczeń 200916 l Tam w opcjach cienia depth przy filtrze masz tez sample dla mgly. W zalacznikach jest taki stary projekt jeszcze za czasow soft renderow. Pamietam ze to swiatlo blizsze ustawialem ze mialo chyba z 70 sampli i nie ma sladu po ziarnach. A to dalsze, bardziej w srodku jest standardowe i rzeczywiscie pojawia sie szum.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto