Napisano 26 Styczeń 200916 l Witam jak w temacie czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jaką metodą i jakich narzedzi urzyć zeby zamodelować tę powierzchnie przypominającą ananasa?? :]
Napisano 26 Styczeń 200916 l właśnie nie chcę bawić się w disp. (musi to być dość precyzyjnie wykonane zgodnynie z dokumentacja płaską )wcześniej raczej wszystko modelowałem nurbsami i szukam czegos w rodzaju rzucenia na powierzchnie krzywej ale nei wiem gdzie tego szukac w 3dsie
Napisano 26 Styczeń 200916 l Modyfikator Twist będzie tu podstawą. Potem jeszcze Taper. Powierzchnię zrobić z Planea z dużą ilością podziałów, obróconego o 45 stopni (usunąć narożne face'y do kwadratu trzeba będzie). Fejsom dajemy bevel lokalny. Potem zawijamy Bendem o 360 stopni i wspomniane modyfikatory Twist oraz Taper. Ja bym tak robił. Dość szybko powinno być - 10 min góra.
Napisano 26 Styczeń 200916 l ja bym to zrobił poligonami cylinder z podziałem na kwadraty potem soft selection na środku i nadać główną wypukłość potem zmienić topologie siatki w miejscu gdzie jest ta kratka zaznaczyć te poligony i bevel na nie dać do pojedynczych faców tak jakoś bym próbował Edit: Sposób Hynola też dobry by był
Napisano 26 Styczeń 200916 l jutro z rana to obadam dzieki za pomysł, a może jest jakis trik w 3dsie ze tworze daj my na to spiralę w srodek spirali wrzucam cylinder i na powierzchni tego cylindra odbijam tę spiralę chciałbym to zrobić edit poly lub editmesh wiadomo ze nurbsy w 3rsie to porażka, pozdrawiam chłopaki tak na marginesie
Napisano 27 Styczeń 200916 l spirala to grzech - jak twierdzi miłościwie nam panujący. a tak serio to jest narzędzie SHAPEMERGE ukryte w COMPUND OBJECTS ale to trochę syf jak boolean. Rób jak Hynol prawi. Powinno być szybko i skutecznie. Nie wspominając że zrobienie gradientami mapki Displejsa w fotoszopie powinno też szybko zadziałać.
Napisano 27 Styczeń 200916 l Faktycznie jest zbędny :). Jakoś myślenie zacząłem od twista na normalnym cylindrze i po drodze zmieniłem koncepcję, ale zapomniałem twista wywalić ;).