Gość piotr3d Napisano 26 Styczeń 2009 Share Napisano 26 Styczeń 2009 Witam jak w temacie czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jaką metodą i jakich narzedzi urzyć zeby zamodelować tę powierzchnie przypominającą ananasa?? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 26 Styczeń 2009 Share Napisano 26 Styczeń 2009 spróbuj displace'm albo sculptu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość piotr3d Napisano 26 Styczeń 2009 Share Napisano 26 Styczeń 2009 właśnie nie chcę bawić się w disp. (musi to być dość precyzyjnie wykonane zgodnynie z dokumentacja płaską )wcześniej raczej wszystko modelowałem nurbsami i szukam czegos w rodzaju rzucenia na powierzchnie krzywej ale nei wiem gdzie tego szukac w 3dsie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 26 Styczeń 2009 Share Napisano 26 Styczeń 2009 Modyfikator Twist będzie tu podstawą. Potem jeszcze Taper. Powierzchnię zrobić z Planea z dużą ilością podziałów, obróconego o 45 stopni (usunąć narożne face'y do kwadratu trzeba będzie). Fejsom dajemy bevel lokalny. Potem zawijamy Bendem o 360 stopni i wspomniane modyfikatory Twist oraz Taper. Ja bym tak robił. Dość szybko powinno być - 10 min góra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 26 Styczeń 2009 Share Napisano 26 Styczeń 2009 ja bym to zrobił poligonami cylinder z podziałem na kwadraty potem soft selection na środku i nadać główną wypukłość potem zmienić topologie siatki w miejscu gdzie jest ta kratka zaznaczyć te poligony i bevel na nie dać do pojedynczych faców tak jakoś bym próbował Edit: Sposób Hynola też dobry by był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość piotr3d Napisano 26 Styczeń 2009 Share Napisano 26 Styczeń 2009 jutro z rana to obadam dzieki za pomysł, a może jest jakis trik w 3dsie ze tworze daj my na to spiralę w srodek spirali wrzucam cylinder i na powierzchni tego cylindra odbijam tę spiralę chciałbym to zrobić edit poly lub editmesh wiadomo ze nurbsy w 3rsie to porażka, pozdrawiam chłopaki tak na marginesie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 27 Styczeń 2009 Share Napisano 27 Styczeń 2009 spirala to grzech - jak twierdzi miłościwie nam panujący. a tak serio to jest narzędzie SHAPEMERGE ukryte w COMPUND OBJECTS ale to trochę syf jak boolean. Rób jak Hynol prawi. Powinno być szybko i skutecznie. Nie wspominając że zrobienie gradientami mapki Displejsa w fotoszopie powinno też szybko zadziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 27 Styczeń 2009 Share Napisano 27 Styczeń 2009 tylko twist jest chyba zbędny. IMHO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 27 Styczeń 2009 Share Napisano 27 Styczeń 2009 Faktycznie jest zbędny :). Jakoś myślenie zacząłem od twista na normalnym cylindrze i po drodze zmieniłem koncepcję, ale zapomniałem twista wywalić ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi