Skocz do zawartości

Modelowanie liter/napisów -PROBLEM


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam następujący problem (zaczynam wiec nie krzyczcie)

 

a mianowicie robię napis 3d który będzie obracany itp. itd.

 

robię go następująco

wstawiam TEXT potem konwertuje na Edytable Poly > bevel-execude potem kopiuje używam filtra mirror do odpowiedniego odwrócenia kopi i na koncu attach (kopie do oryginału)

 

i jest fajnie ale jak dodaje modyfitaktor HSDS żeby wygładzić i zaokrąglić literki (bo turbo i mesh smooth mi kompletnie wszystko pierdzieli) to powstają takie dziwne hmm nawet niewime jak to nazwać "refleksje"

 

screeny

http://img204.imageshack.us/my.php?image=18020243ww5.jpg

http://img516.imageshack.us/my.php?image=66913953vq4.jpg

http://img502.imageshack.us/my.php?image=38148557uy5.jpg

http://img441.imageshack.us/my.php?image=63823981lj5.jpg

 

nadawanie różnych materiałów nic niedaje i powstaja takie brzydkie "refleksje"

 

Pomóżcie, powiedzcie co zrobić, albo jakieś wskazówki.

 

Z góry dziekuje:)

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

To nic nie da bo i tak nie przygotuje siatki pod smotha.

Teraz to co mi do głowy przychodzi na szybko to po stworzeniu kształtu napisu najpierw

1 - zmień interpolację shaepa do zera (steps w interpolation)

2 - konwersja do mesha (np. edit poly - też będzie dobrze)

3 - i łączysz przeciwległe wierzchołki (connect).

4 - extrude, shell czy co tam sobie wymyślisz i powinno być w miarę, zależenie od dokładności Twoich poczynań.

Drugi sposób to zaczynając od kroku trzeciego czyli:

3 - HSDS na mesha

4 - extrude i powinno dać radę, ale siatka już taka piękna nie będzie.

 

To tak teoretycznie i sam na razie nie mam jak tego sprawdzić, ale coś powinno Ci pomóc choć trochę.

Pozdro.

 

Edit: No to fartem się trafiło ( komp ) i działa jak widać na załącznikach...:)

 

Edit2: Przyszedł mi jeszcze do głowy pomysł z pobawieniem się modyfikatorem "bevel" - dajesz bezpośrednio na splina.

Edytowane przez La R
Napisano

Jak chcesz szybko z automatu to modyfikator tasselate albo subdivide żeby zagęścić siatkę i pozniej turbosmooth. Ale rewelacji że mucha nie siada się nie spodziewaj. Raz, że siatka będzie ciężka, dwa że bambole i tak będą, ale przynajmniej kształt będzie w miarę solidny.

Ale to taka medota rapid raczej, wymagająca później podmalówek.

 

Jak chcesz igłę to tak jak La R pisze, bez ręcznej roboty nic nie zrobisz, ta siatka z textu nie nadaje się po prostu pod smoothowanie geometryczne.

 

Możesz poszukać skryptu lub pluginu, albo zupełnie zewnętrznego softu, który taki text wygeneruje Ci z ładną siateczką przystosowaną do wygładzania za pomocą meshsmootha.

 

pzdr!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności