TAlGER Napisano 28 Styczeń 2009 Napisano 28 Styczeń 2009 Witam Mam następujący problem (zaczynam wiec nie krzyczcie) a mianowicie robię napis 3d który będzie obracany itp. itd. robię go następująco wstawiam TEXT potem konwertuje na Edytable Poly > bevel-execude potem kopiuje używam filtra mirror do odpowiedniego odwrócenia kopi i na koncu attach (kopie do oryginału) i jest fajnie ale jak dodaje modyfitaktor HSDS żeby wygładzić i zaokrąglić literki (bo turbo i mesh smooth mi kompletnie wszystko pierdzieli) to powstają takie dziwne hmm nawet niewime jak to nazwać "refleksje" screeny http://img204.imageshack.us/my.php?image=18020243ww5.jpg http://img516.imageshack.us/my.php?image=66913953vq4.jpg http://img502.imageshack.us/my.php?image=38148557uy5.jpg http://img441.imageshack.us/my.php?image=63823981lj5.jpg nadawanie różnych materiałów nic niedaje i powstaja takie brzydkie "refleksje" Pomóżcie, powiedzcie co zrobić, albo jakieś wskazówki. Z góry dziekuje:)
mafida Napisano 28 Styczeń 2009 Napisano 28 Styczeń 2009 Spróbuj tak text>editable poly>shell(amount ustaw ile chcesz)>tessellate(polygons/edge/tension 0/iterations 2>meshsmooth ;)
La R Napisano 28 Styczeń 2009 Napisano 28 Styczeń 2009 (edytowane) To nic nie da bo i tak nie przygotuje siatki pod smotha. Teraz to co mi do głowy przychodzi na szybko to po stworzeniu kształtu napisu najpierw 1 - zmień interpolację shaepa do zera (steps w interpolation) 2 - konwersja do mesha (np. edit poly - też będzie dobrze) 3 - i łączysz przeciwległe wierzchołki (connect). 4 - extrude, shell czy co tam sobie wymyślisz i powinno być w miarę, zależenie od dokładności Twoich poczynań. Drugi sposób to zaczynając od kroku trzeciego czyli: 3 - HSDS na mesha 4 - extrude i powinno dać radę, ale siatka już taka piękna nie będzie. To tak teoretycznie i sam na razie nie mam jak tego sprawdzić, ale coś powinno Ci pomóc choć trochę. Pozdro. Edit: No to fartem się trafiło ( komp ) i działa jak widać na załącznikach...:) Edit2: Przyszedł mi jeszcze do głowy pomysł z pobawieniem się modyfikatorem "bevel" - dajesz bezpośrednio na splina. Edytowane 28 Styczeń 2009 przez La R
Levus Napisano 28 Styczeń 2009 Napisano 28 Styczeń 2009 Jak chcesz szybko z automatu to modyfikator tasselate albo subdivide żeby zagęścić siatkę i pozniej turbosmooth. Ale rewelacji że mucha nie siada się nie spodziewaj. Raz, że siatka będzie ciężka, dwa że bambole i tak będą, ale przynajmniej kształt będzie w miarę solidny. Ale to taka medota rapid raczej, wymagająca później podmalówek. Jak chcesz igłę to tak jak La R pisze, bez ręcznej roboty nic nie zrobisz, ta siatka z textu nie nadaje się po prostu pod smoothowanie geometryczne. Możesz poszukać skryptu lub pluginu, albo zupełnie zewnętrznego softu, który taki text wygeneruje Ci z ładną siateczką przystosowaną do wygładzania za pomocą meshsmootha. pzdr!
Rekomendowane odpowiedzi