nitrograd Napisano 1 Luty 2009 Napisano 1 Luty 2009 Witam, od niedawna używam w pracy VIZ2008+ Vray na stacji graficznej Celsius Fujitsu Siemens. Stacja 2xquad plus 8giga ramu. Niestety podczas renderowania dosyć rozbudowanego modelu z lotu ptaka, Viz wysypuje się bez żadnego komunikatu.W task manager pokazuje zużycie ramu na poziomie 2,25 GB, system Win XP 64-bity.FGdzie tkwi probelem?Mamw scenie duzo obiektów proxy, ale taka maszyna powinna to przetrawic? Dzięki za pomocne rady.
pionix Napisano 1 Luty 2009 Napisano 1 Luty 2009 Nie wiem czy w twoim przypadku też się to sprawdzi ale zobacz to: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=56397
SWRSC Napisano 1 Luty 2009 Napisano 1 Luty 2009 i wszystkie materiały maja być vrayowe. Inne materiały również potrafią wywalać render.
nitrograd Napisano 1 Luty 2009 Autor Napisano 1 Luty 2009 Chyba namierzyłem winnego.VIZ 2008 którego używam to wersja 32-bitowa.Pozwala maksymalnie ustawić memory limit na 3000.Śledząc task managera podczas renderowania notorycznie Viz wywala się dochodzą do około 3,8 giga (zajętość RAM). Podejrzewam, że jedynym rozwiązaniem jest update VIZa do Maxa 2009 Design? Max Design, jako 64 bitowa aplikacja pozwoli wykorzystać 8GB ramu....Tylko jutro o 9 musze mieć to gotowe:)Zostaje ściągnięcie triala 3ds max 2009 design, hehe
mkeruj Napisano 1 Luty 2009 Napisano 1 Luty 2009 A viz nie jest 64bitowy?? Tzn czy przy instalacji nie ma opcji x64?
siwy Napisano 1 Luty 2009 Napisano 1 Luty 2009 viz nie występował w wersji 32 bit. ja zauważyłem przy 4 gb ramu i przejściu z xp 32 na xp 64 bit sporą poprawę stabilności i zarządzania ramem w vizie. moim zdaniem korzysta on z ramu w pełni mimo że jest na 32 bitach
nitrograd Napisano 1 Luty 2009 Autor Napisano 1 Luty 2009 VIZ 2008 jest 32 bitowy, przynajmniej ten, ktory jet u nas w firmie.Nie ma opcji instalacji 64-bit.
siwy Napisano 1 Luty 2009 Napisano 1 Luty 2009 nie było i nie będzie viza 64 bit. już go nie sprzedają a te co były nie miały opcji 64 bit
nitrograd Napisano 2 Luty 2009 Autor Napisano 2 Luty 2009 Dzisiaj ściągnałem triala 3d maxa design 2009. No i .... renderuje jak burza, ale znów wywala się podczas operacji w vieportach (np przesuwanie modelu).Włączyłem bitmap pagera, sterowniki mam ustawione na direct 3d ( karta ATI Fire GL V7600).Może to kwestia ustawien direct 3d?? Myślałem jeszcze, że jest to kwestia tego że plik maxowski i textury sa na serwerze firmowym. Zrobiłem archiva i wrzuciłem na loklany dysk stacji graficznej, po 2 minutach to samo, wywalił sie podczas próby zmiany trybu wyswietlania z wire na smooth&highlights. W gruncie rzeczy nie wiem co z tym fantem zrobic.....
siwy Napisano 2 Luty 2009 Napisano 2 Luty 2009 (edytowane) to nie wina ramu. max często tak ma że scena się psuje i przy trybie wyświetlania tekstur w vieporcie się sypie. wyjściem jest włączenie tylko wyświetlania kolorów obiektów bez podglądu tekstur (w menu z prawej strony w zakładce display/display color), ewentualnie znalezienie obietku/tekstury na którym się sypie i jego wymiana na nowy p.s. jestem prawie pewien że to krzaczy obiekt a nie cały materiał. po wywaleniu tego obiektu powinno być ok. Edytowane 2 Luty 2009 przez siwy
nitrograd Napisano 2 Luty 2009 Autor Napisano 2 Luty 2009 zaczął się wysypywać nawet na wireframe....Zainstalowałem nowe sterowniki od grafy.Chyba przeniosę wątek na hardware, może to kwestia karty graficznej albo albo błąd ramu. Jeszcze jedno.Jeśli w scenie rzeczywiście wkradł się błąd, jest jakaś szansa, żeby namierzyc co i jak go powoduje?(wyłączenie textur nic nie daje, nadal plik się wysypuje).
Mario Napisano 3 Luty 2009 Napisano 3 Luty 2009 Witam, A próbowałeś zmienić z direct 3D na OpenG. Ja kiedyś też tak miałem że program wysiadał po przejściu z wireframe na smooth&highlights i to pomogło w tej scenie. Może u Ciebie to coś da.
zdeno Napisano 3 Luty 2009 Napisano 3 Luty 2009 popieram wersję Siwego. też miałem taką scenę gdzie jeden mesh co kilka minut wywalał VIZa do pulpitu. obiekt był importowany ze zkeczapa i pewnie coś nie tak z wierzchołkami poszło. możesz spróbować utworzyć nowy plik i zmergować ten istniejacy do nowego. pozostaje też opcja wyszukania tego mesha . wyłącz połowę obiektów i pośmigaj viewportami, jak się nie wywali to błąd jest w tej drugiej połówce. potem tamte podziel na połowę i tak w około 12 krokach można wykryć który mesh zawinił sprawdź jeszcze jakimś programikiem temperaturę dysku twardego, mój grzał się do 45 stopni i prawdopodobnie to też nie pomagało w stabilności pracy. teraz położyłem stary wiatraczek od zasilacza na HDD i temperatura 35-37 stopni
nitrograd Napisano 4 Luty 2009 Autor Napisano 4 Luty 2009 A jednak wyszło co innego! Znalalazłem na Autodesku informacje na temat destrukcyjnego wpływu View Cuba na działanie nowej wersji programu.Wystarczy go wyłączyć i wszytsko zaczyna smigać.Potwierdzone i sprawdzone dzisiaj przeze mnie. A oto sposób (cytat z forum autodeski:) try this: 1. Close Autodesk 3ds Max 2009. 2. In the Autodesk 3ds Max 2009 root folder (Default path C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2009) open the \stdplugs folder in Windows® Explorer. 3. Locate the file called AutoCamMax.gup. 4. Right-click the file and select Rename. 5. Rename the file to AutoCamMax.gup.bak. 6. Restart Autodesk 3ds Max 2009. it’ll disable the viewcube. Let me know if that solves the problem. Crashes will happen less frequently at least. Generalnie wątek teraz powinien zostać przeniesiony do działu 3ds Max, pozdrawiam
mkeruj Napisano 6 Luty 2009 Napisano 6 Luty 2009 Znana sprawa, było o tym już parę miesięcy temu w Trikach maxowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się