aspenboy Posted February 2, 2009 Posted February 2, 2009 Praca na CAB #44 - temat: Behemot. Temat potraktowałem dość swobodnie, odniesienia mitologiczne posłużyły głównie za inspirację. Wrzucam jako finished, bo prawdopodobnie nie będę tego dalej męczył - a przynajmniej na pewno nie w tym tygodniu. Niemniej jednak - komentarze i poprawki mile widziane :)
lordbiernac Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 A sympatyczne to :) Spoko ma wyraz "twarzy"...:P Ale mysle, ze znaczniej lepiej by wygladalo gdybys bardziej jebutny kolor zieleniny zrobil bo teraz taki nijaki troche jest jak dla mnie. No i ja strasznie nie lubie tego blurowania na pierwszym planie, ale to takie osobiste moje preferencje:) Ogolnie na plus :)
SBT77 Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Faktycznie - sympatyczne to chyba właściwe określenie :D Mnie blur nie przeszkadza, ale za to przyczepiłbym się do masy drobnych poziomych kreseczek w okolicach głowy i odwłoka - wygląda jakbyś trochę przesadził z sharpenem...
aspenboy Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 lordbiernac: dzięki :) z zieleniną robiłem kilka podejść, i ostatecznie zostałem przy takiej wersji - wydawało mi się, że w tej konfiguracji zieleń otoczenia będzie mniej konkurencyjna dla zieleni na behemocie. Blurowania na pierwszym planie wcześniej nie używałem, tutaj tak trochę eksperymentalnie zastosowałem. SBT77: akurat nie wyostrzałem obrazka, irfanview chyba aplikuje lekki sharpen przy zmniejszaniu - pierwotnie obrazek miał ok. 4000 pix przy dłuższym boku. Jeśli ktoś jest zainteresowany, mogę wrzucić full res wieczorem.
Urbanboogie Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Fajny, ale mi osobiscie tez troche przeszkadza ten blur, chyba inaczej by sie sprawa miala gdyby liscie byly narysowane w bardziej realistycznym stylu, teraz sa takie komiksowe, maja kontury i z tym mi blur zupelnie nie wspolgra (i nie wiem czy czegos ze skala nie miesza troche ten plan). Nie wiem czy nie lepsze by bylo w ogole konsekwentne konturowanie calej zieleniny (i moze rzeczywiscie lekka zmiana koloru) tak jak na samym Behemocie. Wiem ze od cholery z tym roboty, ale praca zyskalaby chyba sporo na spojnosci jesli chodzi o styl. Chociaz mozliwe ze to tylko moje osobiste odczucia :) Jesli chodzi o full res to ja bym nie pogardzil np. :) I powodzenia w CAB! :)
emmilius Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Zauważyłem też że drugie (zaraz po stworze) na co spojrzałem na arcie to niestety te liście. Już nawet nie chodzi o to że są blurowane ale chyba troszkę za bardzo przyciągają uwagę.
masz)rum Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Fajny robal, jak już pisałem na digu, chyba najbardziej oryginalny concept jak na razie, jak bym miał się czego czepic to tez tych kresek poziomych, szczególnie na "twarzy" przechodzi mu taka wkurzająca niby chmurka ;P Co do Irfanview to tez zauważyłem ze cokolwiek bym nim nie zapisał to zawsze robi jakąś swoja dziwną kompresje, nawet przy maksymalnej jakości, wychodzą czasem jakies nieproszone atefakty i cos na zasadzie sharpena ;P
CzAk1 Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Rzeczywiście. Stwór super... Ale podpisuje się pod tym co koledzy poweidzieli. Dziwne rzzeczy są z otoczeniem. Troche ten blur nie pasuje...i wygląda tak jakbyś sie bawił do pewnego momętu a potem dał sobie spoków i zostawił jednolita plame taka jak pod ogonem...Chociaż w sumie to nie otoczenie tu chodzi...
muody Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 połączenie zieleni z kamieniami i lawą "z gęby" przepiękne! ogólnie, kolorystyka bardzo zgrana i jednocześnie nie monotonna. jedyne, co drażni, to takie nierównomierne dokładanie szczegółów - może ujdzie to w szkicach, gdzie tło nie gra roli, ale tutaj część zielonego podłoża oraz dym wyraźnie odstają od ryja sposobem malowania. taki tam drobiazg, ogólnie strasznie mi się podoba
aspenboy Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 Dzięki za feedback! Nie pomyślałem, że blur + liście na pierwszym planie będą na tyle... hmm... kotrowersyjne? :D Urbanboogie: dzięki! Szczerze mówiąc nie widziałem aż tak bardzo rozbieżności stylistycznej w trakcie, i nawet teraz jakoś nie bardzo to widzę. Stosunkowo łatwo męczę się jednym obrazkiem, co utrudnia robienie sobie jakiejkolwiek korekty :/ emmilius: faktycznie, mógłbym coś z tym zrobić... ale chyba do deadline'u nie zdążę za dużo zmienić (niestety). Muszę przy następnym pracach popracować nad tym. masz)rum: dzięki :) bo ta niby-chmurka to chmurka akurat, a nie artefakt :D Chmurki miały na celu dodać mu rozmiarów nieco. Kolejny kontrowersyjny element :P CzAk1: to fakt, nad otoczeniem się aż tak nie skupiałem, zresztą - otoczenie nie jest moją mocną stroną. Kolejny punkt nad którym muszę popracować :) muody: dzięki! :) Ogólnie - nie ma co ukrywać, skupiałem się głównie na stworze, przez co otoczenie nieco odpuściłem. Obiecany full-res (ok. 1,5 mb): http://img3.imageshack.us/img3/3867/behemotfullreshw6.jpg
Urbanboogie Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Mowilem ze tak wybrzydzam tylko, bo ogolnie praca bardzo fajna ;) Patrzac na ta mniejsza wersje myslalem ze caly stwor lacznie z detalami jest konturowany, z bliska wyglada to nieco inaczej. Dzieki za wieksza, a teraz widac skad te kreseczki o ktorych pisal SBT77, to przez fakture plotna.
SBT77 Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Łooooo ! Thx za większą rozdziałkę... Teraz widzę o co chodzi - czy mi się wydaje czy robiłeś część pracy w artrage ? Btw - do ilu procent zmniejsza się zwykle zoom z ful-resa żeby osiągnąć efekt "odpicowania" ? Zawsza zastanawiałem się na jakim rozmiarze pracują bardziej zaawansowani digitalpainterzy...
aspenboy Posted February 3, 2009 Author Posted February 3, 2009 Właściwie 90% pracy powstała w ArtRage'u, bardzo polubiłem ten soft - jest o dziwo stabilniejszy niż painter i ma niezbędne (dla mnie) minimum. Reszta to był delikatny tuning w OpenCanvas (m.in blur). Jeśli chodzi o zoom - przez większość czasu był to zoom na poziomie ok. 33%, czasem ok. 20-25%. Większy tak naprawdę nie był potrzebny, bo czas nie pozwalał na wchodzenie za bardzo w detal. Dodatkowy plus pracy w takiej rozdziałce to to, że lepiej pędzle się zachowują - dotyczy to szczególnie ArtRage'a i Paintera, gdzie pędzle o większych rozmiarach lepiej "pracują" z powierzchnią i fakturą (np. olejne o rozmiarach poniżej 10 pix w Painterze czasem się dziwnie krzaczą). Tak btw - ta rozdziałka wyszła tak naprawdę trochę przypadkiem. Gdy zacząłem pierwsze szkice, szybko kurczyło mi się miejsce na canvasie i po prostu go powiększałem aż byłem zadowolony z kompozycji. Jak będę miał chwilę, to mogę jeszcze wrzucić kilka progress-shotów, bo nazapisywałem się tego sporo.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now