Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Probuje wymodelowac cos takiego jak na obrazku, ale ciezko mi to idzie. Jak najlepiej wg Was sie za to zabrac? Moze zna ktos jakis tutorial pokazujacy jak latwo wymodelowac podobny element?

 

zawijassz2.jpg

w172.png

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zacznij od ram, potem spróbuj ze splajnów narysować kształt tego kwiatka, mozesz używać booleanów, paint deform ( to wszystko jest w maxie ) musialbys poeksperymentowac i pomalu nabierac doświadczenia w modellingu bo sam nie wiem jak to by konkrtenie zrobic. gdybym miał tą sprawę w swoich rękac, zastanowilbym sie... :)

Napisano
bo sam nie wiem jak to by konkrtenie zrobic. gdybym miał tą sprawę w swoich rękac, zastanowilbym sie.

HEhee, Dunablaster, chyba najmniej pomocny komentaz w ostatnim tygodniu :D

 

Trzymaj sie Splinow, z nich zrob baze ksztaltu. Mozesz uzywac Compound object > Loft zeby puscic konkretny ksztalt po spline, kontrolowac jego skale itp.

Pozniej juz Editable poly i reczne meczenie sie. Booleana unikaj bo skonczysz z nieedytowalna siatka jak zle do niego podejdziesz. Przynajmiej takie moje podejscie by bylo.

Zapytaj tez Claude'a, on sie zajmuje robieniem takich rzeczy.

Napisano

To ja sie troszke zamkne ;D bede sie zastanawial co mowic, jesli mam pomagac... ogólnie to wpadłem na pomysł że moge zrobic ze splajnowego kształta extrude, potem meczyć sie z vtx-ami na editable mesh/poly... a co do Booleana masz dobitnie rację bo z tego się kłopoty robią ;/ ... zresztą dobrze mowisz, mirach. Pozdro! ;D

Napisano
  • Autor

dzieki za odpowiedzi. Wyglada na to ze nie ma na wykonanie tego latwego sposobu. No coz, szkoda, sprubuje wiec sie z tym pomeczyc - moze osiagne zadowalajacy efekt.

Napisano

Jak to nie ma łatwego sposobu? Poly i mesh smoothing i masz w kilkanaście minut obiekt.

Napisano
Jak to nie ma łatwego sposobu? Poly i mesh smoothing i masz w kilkanaście minut obiekt.

 

wyjaśnij to szerzej - pokaz jak to by zrobic :D

Napisano

popieram Hynola, to nie jest skomplikowany obiekt. najpierw zrób sobie obrysy ze splajnów lub płaską bryłe która pokryje ogólny krztałt. póxniej w poly trzeba ciąc obiekt i dostrajać go do wzoru.

Napisano

Przekrój elementu nie jest symetryczny, więc nie wiem czy poly i mesh smoothing sobie poradzi, bez dodatkowej modyfikacji chyba nie. Ja bym spróbował loftem.

Napisano

Hmmmm... pomijam już to że faktycznie niewiele, to jeszcze na dodatek element jest symetryczny :). A co do techniki, to radziłbym poczytać tutki o box modelingu, poly modelingu i zagęszczaniu siatki - mesh smooth, turbosmooth, sybdivide.

Napisano
  • Autor

faktycznie problem z wymodelowaniem takiego elementu nie jest tak wielki z tym ze poprostu trzeba sie zmusic i to zrobic :). Pytajac o prosty sposob chodzilo mi o to ze byc moze ktos ma jakis sprytny patent na wykonanie takich elementow. Okazuje sie ze ty patentem jest zwykly modeling :)

 

Ja uzyskalem taki efekt ktory mi w zupelnosci wystarcza:

 

testscenekwiat2ib6.jpg

w320.png

 

oczywiscie wiem ze dalby sie to zrobic tak aby bardziej przypominalo pierwowzor ale nie zalezy mi - w finalnej scenie ktora przygotowuje nie bedzie tego za abrdzo widac.

Napisano

Mi sie tez podoba :) Jak ci sie chce (i bedzie to w ogole widac w scenie) to dorob jeszcze jakis detal na tej srodkowej czesci, bo plasko wyglada.

Napisano
Co ma symetria do modelowania w poly??

Dokładnie nic. Chciałem tylko napisać, że to co napisał Hynol

Jak to nie ma łatwego sposobu? Poly i mesh smoothing i masz w kilkanaście minut obiekt.

to skrót myślowy zaawansowanego użytkownika, którego metoda w rzeczywistości nie jest taka prosta i oczywista.

Hmmmm... pomijam już to że faktycznie niewiele, to jeszcze na dodatek element jest symetryczny :).

chodziło mi o przekrój a nie element ;)

Edytowane przez adam_m

Napisano

moonwalker to podziel się info, jak to zrobiłeś (przesuwając vertexy?), pokaż siatkę.

Napisano

Ech, co tam dyskutujecie :D element kuty jest aktualnie częścią studni :D

Napisano
  • Autor
moonwalker to podziel się info, jak to zrobiłeś (przesuwając vertexy?), pokaż siatkę.

 

wychodzilem od boxa. Editable Poly, extrude, connect, chamfer...

 

Siatka:

elementpa9.jpg

w1000.png

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności