Napisano 9 Luty 200916 l Witam, Probuje wymodelowac cos takiego jak na obrazku, ale ciezko mi to idzie. Jak najlepiej wg Was sie za to zabrac? Moze zna ktos jakis tutorial pokazujacy jak latwo wymodelowac podobny element?
Napisano 9 Luty 200916 l Zacznij od ram, potem spróbuj ze splajnów narysować kształt tego kwiatka, mozesz używać booleanów, paint deform ( to wszystko jest w maxie ) musialbys poeksperymentowac i pomalu nabierac doświadczenia w modellingu bo sam nie wiem jak to by konkrtenie zrobic. gdybym miał tą sprawę w swoich rękac, zastanowilbym sie... :)
Napisano 9 Luty 200916 l bo sam nie wiem jak to by konkrtenie zrobic. gdybym miał tą sprawę w swoich rękac, zastanowilbym sie. HEhee, Dunablaster, chyba najmniej pomocny komentaz w ostatnim tygodniu :D Trzymaj sie Splinow, z nich zrob baze ksztaltu. Mozesz uzywac Compound object > Loft zeby puscic konkretny ksztalt po spline, kontrolowac jego skale itp. Pozniej juz Editable poly i reczne meczenie sie. Booleana unikaj bo skonczysz z nieedytowalna siatka jak zle do niego podejdziesz. Przynajmiej takie moje podejscie by bylo. Zapytaj tez Claude'a, on sie zajmuje robieniem takich rzeczy.
Napisano 9 Luty 200916 l To ja sie troszke zamkne ;D bede sie zastanawial co mowic, jesli mam pomagac... ogólnie to wpadłem na pomysł że moge zrobic ze splajnowego kształta extrude, potem meczyć sie z vtx-ami na editable mesh/poly... a co do Booleana masz dobitnie rację bo z tego się kłopoty robią ;/ ... zresztą dobrze mowisz, mirach. Pozdro! ;D
Napisano 9 Luty 200916 l Autor dzieki za odpowiedzi. Wyglada na to ze nie ma na wykonanie tego latwego sposobu. No coz, szkoda, sprubuje wiec sie z tym pomeczyc - moze osiagne zadowalajacy efekt.
Napisano 9 Luty 200916 l Jak to nie ma łatwego sposobu? Poly i mesh smoothing i masz w kilkanaście minut obiekt.
Napisano 9 Luty 200916 l Jak to nie ma łatwego sposobu? Poly i mesh smoothing i masz w kilkanaście minut obiekt. wyjaśnij to szerzej - pokaz jak to by zrobic :D
Napisano 9 Luty 200916 l popieram Hynola, to nie jest skomplikowany obiekt. najpierw zrób sobie obrysy ze splajnów lub płaską bryłe która pokryje ogólny krztałt. póxniej w poly trzeba ciąc obiekt i dostrajać go do wzoru.
Napisano 10 Luty 200916 l Przekrój elementu nie jest symetryczny, więc nie wiem czy poly i mesh smoothing sobie poradzi, bez dodatkowej modyfikacji chyba nie. Ja bym spróbował loftem.
Napisano 10 Luty 200916 l Hmmmm... pomijam już to że faktycznie niewiele, to jeszcze na dodatek element jest symetryczny :). A co do techniki, to radziłbym poczytać tutki o box modelingu, poly modelingu i zagęszczaniu siatki - mesh smooth, turbosmooth, sybdivide.
Napisano 11 Luty 200916 l Autor faktycznie problem z wymodelowaniem takiego elementu nie jest tak wielki z tym ze poprostu trzeba sie zmusic i to zrobic :). Pytajac o prosty sposob chodzilo mi o to ze byc moze ktos ma jakis sprytny patent na wykonanie takich elementow. Okazuje sie ze ty patentem jest zwykly modeling :) Ja uzyskalem taki efekt ktory mi w zupelnosci wystarcza: oczywiscie wiem ze dalby sie to zrobic tak aby bardziej przypominalo pierwowzor ale nie zalezy mi - w finalnej scenie ktora przygotowuje nie bedzie tego za abrdzo widac.
Napisano 11 Luty 200916 l Mi sie tez podoba :) Jak ci sie chce (i bedzie to w ogole widac w scenie) to dorob jeszcze jakis detal na tej srodkowej czesci, bo plasko wyglada.
Napisano 11 Luty 200916 l Co ma symetria do modelowania w poly?? Dokładnie nic. Chciałem tylko napisać, że to co napisał Hynol Jak to nie ma łatwego sposobu? Poly i mesh smoothing i masz w kilkanaście minut obiekt. to skrót myślowy zaawansowanego użytkownika, którego metoda w rzeczywistości nie jest taka prosta i oczywista. Hmmmm... pomijam już to że faktycznie niewiele, to jeszcze na dodatek element jest symetryczny :). chodziło mi o przekrój a nie element ;) Edytowane 11 Luty 200916 l przez adam_m
Napisano 12 Luty 200916 l moonwalker to podziel się info, jak to zrobiłeś (przesuwając vertexy?), pokaż siatkę.
Napisano 19 Luty 200916 l Autor moonwalker to podziel się info, jak to zrobiłeś (przesuwając vertexy?), pokaż siatkę. wychodzilem od boxa. Editable Poly, extrude, connect, chamfer... Siatka: