Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam scene z c4d z modelem o dość zagęszczonej siatce. Ciałbym to wyeksportować (raczej do obj, jesli to ma znaczenie). Problem polega na tym że siatka jest za bardzo zagęszczona, ..potrzebował bym informacji jak zredukować polycount, nie wiem czy to jest jakiś meshmooth na modelu (nie wiem jak to sie w cinemie nazywa, wiem jak w maxie :) ), jak zdjąć tego meshmootha, a jeśli model jest poproatu już spłaszczony i nie da się tego cofnąć to czy jest funkcja taka jak w maxie Optimize (redukuje zagęszczenie siatki)

 

dzięki

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesli obiekt jest "splaszczony" to istnieje deformer, ktory nazywa sie polygon reduction. Ale tak jak w wiekszosci przypadkow, moze dac niespodziewane efekty. Ale sprobowac warto. Mozesz tez uzyc komendy optimize ustawiajac odpowiednio parametr przyblizenia - dzieki temu usuniesz punkty ktore sa bardzo blisko siebie.

Gość pektusa
Napisano

ciezka sprawa dla mnie to czarna magia niestety...

Napisano

Podepnę się może do tematu, bo mam podobne pytanie.

Próbowałem exportować objekt z c4D do różnych formatów, by dało się go

otworzyć wraz z teksturami w programie Vue 6 infinite.

Niestety albo jest to niemożliwe, albo coś źle robię.

Może jakaś mała podpowiedź?

 

Problem polega na tym, że Vue nie ma (lub nie znajduję) takich możliwości

dopasowania, nakładania, obracania tekstury jak Cinema.

Napisano

To chyba nie ma nic wspólnego z pierwotnym tematem, ale co tam. NIe exportowałem nigdy do vue i nie wiem co on czyta. Załóżmy że exportujesz do 3ds. Mapowanie projekcjami takimi jak cube czy sphere mogą ci się posypać, dlatego konwertuj je na uvw klikając ppm na tagu textury i wybierając opcję generate uvw coordinates.

Napisano (edytowane)

Czyli jest sposób na to, by zachować tekstury?

 

Co do wyjaśnień.

Nie do końca rozumiem. Jestem początkujący. Co to jest ppm?

Mam wersję R11.027 i nie znajduję czegoś takiego.

Napisz może gdzie po kolei klikać.

Generate uvw jest pod prawym klawiszem tekstury, ale jest to nieaktywne.

A jeśli mam mapowanie UVW zastosowane, to powinno być wszystko ok. z eksportem

i nie trzeba robić tego co opisałeś?

 

Eksportowałem zarówno z projekcją UVW jak i innymi i zawsze znikają tekstury po

załadowaniu w Vue.

Edytowane przez krzysiek3
Napisano

ppm - prawy przycisk myszy ;-)

Jeśli całkiem znikają po exporcie to może to raczej wina załadowania ich w jakiś kanał materiału itp. czy co tam ma vue?

Napisano (edytowane)

Chyba przeoczyłem jedną rzecz. Przy imporcie w Vue obiektu 3ds powinienem

pokazać mu ścieżki do tekstur, których sam nie znajduje. Wcześniej ignorowałem ten komunikat. Prosty banalny błąd :)

Sorry za zamieszanie, myślę, że już sobie poradzę.

 

Edit. Mam jednak problemy. Vue nakłada mi tekstury, ale nie na takie płaszczyzny jak miał orginał.

Być może się pomyliłem przy wskazywaniu ścieżek, ale teraz już ładuje tak jak miał wcześniej wskazane, czyli błędnie. Może spróbuję zmienić nazwy tekstur.

Edytowane przez krzysiek3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności