Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

finalizuje temat szkolny - zespołu mieszkalnego który wirtualnie znajduje się na terenie Krakowie. Nie mam dużego doświadczenia w exteriorach i chciałbym zasięgnąć jakiejś pomocy. Jest to dość duża scena, wymodelowana w cadzie. Dlatego też śmiem się domyślać że rendering podkręcony dość mocno odbierze mi chęć życia...

Szukam jakiegoś fajnego sposobu - nie chodzi mi o uzyskanie maksymalnej hiperrealności - ale na uzyskanie, ciekawego, plastycznego efektu [ kto zna różne konkursowe wizualizacje z dziedziny architektury - wie o co mi chodzi]

W tym budynku którego rendery wrzuciłem - MentalRay z materiałem Ambient Occlusion - chce użyć dwóch materiałów bialutkiego tynku i rdzawych płyt.[no jeszcze szkło bruk trawa itp ;) ]

Pytanie brzmi jak uzyskac najlepszy efekt najmniejszym nakładem czasu. Może unwrap map ? Coś w PS'ie... Oraz prosiłbym o pomoc z stworzeniem fajnego materiału rdzy - aby nie uzyskać tapetowania, płytkowania na powierzchni mojego budynku :-)

 

Z niecierpliwością czekam na jakieś odpowiedzi !!!

 

Wrzucam jeszcze foto istniejącego budynku firmy TAZUKA z materiałem który mi się podoba, chociaż ja wolałbym coś bledszego, no i z zestawieniu z białym tynkiem - przeważającym w budynku.

 

tazukaarch08dy7.jpg

 

wizualizacja01kc6.jpg

 

wizualizacja02vy0.jpg

 

wizualizacja03ed5.jpg

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmodeluj wszystkie ksztaly i otoczenie jakie trzeba. Oświetlenie zostaw na pozniej (procz tego co ma Ci pomoc zobaczyc czy kształty leżą prawidłowo.) Może znajdziesz jakieś referki. Do UV mappingu przygotuj tekstury i materialy, potem mapuj kazde ze scian (wszystko co chcesz odrębnie zUV-ować to MeshSelect i UVW Map i tak dalej)

Potem możesz maty dopracować i poprawic, ewentualne błędy z UV popraw. Naucz się coś na temat UV map, google nie gryzie (ale niestety bywam hipokrytyczny) ;) Na koncu oświetlenie, a jak zrobić HDRI z jpega na V-Ray to w tutoriale 3d na tym forum, zamieszczone przez SWRSC'a. Polecam ciepło serwisek z teksturkami www.cgtextures.com ;)

 

I jeszcze jedno pytanie. Jak zdołałeś zrobić tyle okien? Operacje logiczne Boolean?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności