Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

 

finalizuje temat szkolny - zespołu mieszkalnego który wirtualnie znajduje się na terenie Krakowie. Nie mam dużego doświadczenia w exteriorach i chciałbym zasięgnąć jakiejś pomocy. Jest to dość duża scena, wymodelowana w cadzie. Dlatego też śmiem się domyślać że rendering podkręcony dość mocno odbierze mi chęć życia...

Szukam jakiegoś fajnego sposobu - nie chodzi mi o uzyskanie maksymalnej hiperrealności - ale na uzyskanie, ciekawego, plastycznego efektu [ kto zna różne konkursowe wizualizacje z dziedziny architektury - wie o co mi chodzi]

W tym budynku którego rendery wrzuciłem - MentalRay z materiałem Ambient Occlusion - chce użyć dwóch materiałów bialutkiego tynku i rdzawych płyt.[no jeszcze szkło bruk trawa itp ;) ]

Pytanie brzmi jak uzyskac najlepszy efekt najmniejszym nakładem czasu. Może unwrap map ? Coś w PS'ie... Oraz prosiłbym o pomoc z stworzeniem fajnego materiału rdzy - aby nie uzyskać tapetowania, płytkowania na powierzchni mojego budynku :-)

 

Z niecierpliwością czekam na jakieś odpowiedzi !!!

 

Wrzucam jeszcze foto istniejącego budynku firmy TAZUKA z materiałem który mi się podoba, chociaż ja wolałbym coś bledszego, no i z zestawieniu z białym tynkiem - przeważającym w budynku.

 

tazukaarch08dy7.jpg

 

wizualizacja01kc6.jpg

 

wizualizacja02vy0.jpg

 

wizualizacja03ed5.jpg

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmodeluj wszystkie ksztaly i otoczenie jakie trzeba. Oświetlenie zostaw na pozniej (procz tego co ma Ci pomoc zobaczyc czy kształty leżą prawidłowo.) Może znajdziesz jakieś referki. Do UV mappingu przygotuj tekstury i materialy, potem mapuj kazde ze scian (wszystko co chcesz odrębnie zUV-ować to MeshSelect i UVW Map i tak dalej)

Potem możesz maty dopracować i poprawic, ewentualne błędy z UV popraw. Naucz się coś na temat UV map, google nie gryzie (ale niestety bywam hipokrytyczny) ;) Na koncu oświetlenie, a jak zrobić HDRI z jpega na V-Ray to w tutoriale 3d na tym forum, zamieszczone przez SWRSC'a. Polecam ciepło serwisek z teksturkami www.cgtextures.com ;)

 

I jeszcze jedno pytanie. Jak zdołałeś zrobić tyle okien? Operacje logiczne Boolean?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności