Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Okej,

pewnie pominąłem coś trywialnie prostego, ale próbuję, próbuję i problem nadal jest - niby prosta sprawa, mam plane'a imitującego liścia, a na nim tekstura koloru, bump oraz przezroczystości. I problem dotyczy właśnie przezroczystości - w kanale transparency jest tekstura w skali szarości, w Hypershade swatch dla materiału pokazuje poprawny podgląd (tzn. z przezroczystością), ale podczas renderingu mental ray generuje liść bez przezroczystości. Ktoś się z tym zetknął?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zamiast outcolor do transparency, podepnij outcolorR do transparencyR, outcolorB do transparencyB i outcolorG do transparencyG. Mental jest głupi i trzeba mu czasami pokazać na sztywno co i jak ma podpiac.

Napisano

W preferences\rendering jest opcja kazaca mentalowi uzywac alfy po staremu.

Zamiast laczyc wiec po koleji wezly mozna z niej skorzystac ;]

Albo mozesz ewentualnie polaczyc normalnie taka teksture jako przezroczystosc i zaznaczyc jej opcje 'alpha is luminance'.

Rendering przezroczystosci powinien mental uskuteczniac sam z siebie na domyslnych ustawieniach, moze wylaczyles mu raytrace shadows ?

Pokombinuj ;]

Pozdr.

Napisano

No wlasnie widzisz ca mel'u, nie jest tak do konca. Bardzo czesto, zwlaszcza w łączeniu noda File z innymi, trzeba mu z palca podpiac wszystkie 3 kanaly (podobnie przy batch renderze z nodami multiply), zwlaszcza ze alpha jest pojedynczym kanalem, a transparency przyjmuje 3. "Alpha is luminance" po prostu mówi że jak dany node nie wypluwa alphy to niech używa luminancji jako takowej, ale to przydaje się tylko do bumpów itp. nodów przyjmujących pojedynczy input. To jest znany bug mentala mayowego juz od wersji Maya 6.5 kiedy to zaczął być po ludzku zintegrowany ... jeżeli można ten plugin nazwać integracją :)

Napisano

Beny, ale ca mel pisze jak jest. Defaultowo to masz połączenie outTransparency -> transparency. Jak mapa ma alfę to jest ona użyta, a jak nie ma, to z automatu kalkulowane jest luminance (software render), mental natomiast tego triku nie zrobi i trzeba zaznaczyć alpha is luminance w file, albo globalnie w preferencjach dla wszystkich

file nodów, o czym pisał ca mel. Raczej nie jest to bug, jest to opisane w helpie.

Całe zamieszanie wynika chyba z tego, że możesz łączyć kanały z jednego file noda, albo z dwóch (mapka z alfą lub mapka color + mapka transparency).

No ale outColor też będzie, z invert.

Heh, co do tej integracji, to podobno jest to jedyna integracja (z tych trzech) zrobiona przez mental images.

Napisano

No wlasnie, zalezy tak naprawde o czym rozmawiamy,

bo zaznaczenie tej opcji w preferencjach zadziala na transparencje z png albo iffa,

zaznaczenie alfa is luminance moze pomoc przy korzystaniu z dodatkowego pliku jako przezroczystosci.

A mandi pewnie uzywa psd z przezroczystoscia dla ktorego przewidziano

specjalny wezel poprawnie wczytujacy wybraną alfe ;]

Napisano

Dziękuję wszystkim za pomoc. Ze wszystkich kombinacji jakie próbowałem, najskuteczniejsze okazało się zrestartowanie mayi ;) Niezbadane są wyroki śp. aliasa/autodesku.

Napisano

Kurde, ja nic nie zmieniałem (mogę tego przynajmniej nie pamiętać bo sporo modyfikowałem w prefsach) i z defaultu i mam Alpha is Luminance WŁączoną i mi zlewa ciepłym moczem to ustawienie Mental. Pomaga mi podłączenie RGB color do RGB Transparency. Ale macie rację, to powinno tak działać jak mówicie i cieszę się, że chociaż niektórym to nie sprawia problemu :))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności