Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Od jakiegoś czasu próbuje zrobić jakiś sensowny render i zacząłem bawić sie oświetlaniem za pomocą hdri. Przejrzałem kilka tutoriali, postów i samo światło jest nawet ok ale problem jest z wyświetlaniem nieba w tle. Mapka .hdr wyglada ok, ustawiam ja jako spherical map. W wievporcie i na renderze mapka jest ponaciągana, często( zalezy od mapki) chmury są złożone z kwadratów. Mapki pobrane z evermotion http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=84&unfold=exclusive mam też jedną dosh design i zawsze to samo. Czy jest jakiś sposób na przeskalowanie wyswietlanej mapki? może jakoś ją zmapować?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie napisałes w czym renderujesz. w v-rayu np podpinasz mapy hdr w jego ustawieniach

Napisano
  • Autor

tak - vray. Wrzucam mape do reflection i refraction, ale nie chodzi o to. Problemem dla mnie jest wyglad mapy hdr w tle (slot environment).

Napisano

Musiałbyś mieć bardzo dużą mapkę żeby wyglądała dobrze. Jak robisz stilla to w PSie dodaj tło.

Napisano
  • Autor

no własnie tez tak pomyślałem - czyli promień "sfery" na którą nakładana jest mapka hdr zależy od wielkosci mapki? mapki mam rózne - 2000x1000pix, 8000x2000pix

Napisano

Skali nie zmienisz bo hdr to prawie jak bitmapa. Poprostu przydaje się duża rozdzielczość. Tym bardziej jak chcesz ją dać jako odbicia i tło. Zrób tak jak pisze Hynol lub przerób na zwykłą bitmapę i taką wczytaj do Environment. Wtedy możesz się bawić jej skalą jeżeli jest ponaciągana.

Napisano
Zrób tak jak pisze Hynol lub przerób na zwykłą bitmapę i taką wczytaj do Environment. Wtedy możesz się bawić jej skalą jeżeli jest ponaciągana.

 

Hynol tak nie pisze :)

Do stilli tlo dodwaj w photoshopie. renderuj sobie obrazek z jakim tam chcesz enviroment zeby ci ladnie swiecilo/odbijalo. Wyrenderuj obrazek z alpha, a potem domontuj jakies ladne tlo w fotoszopie czy innym gimpie. Szybciej, latwiej, nie trzeba przerenderowyac za kazdym razem jak stwierdzisz ze niebo jest troche przesuniete czy rozciagniete, albo chmurki ci sie nie podobaja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.