KLIK Napisano 2 Marzec 2009 Share Napisano 2 Marzec 2009 Od jakiegoś czasu próbuje zrobić jakiś sensowny render i zacząłem bawić sie oświetlaniem za pomocą hdri. Przejrzałem kilka tutoriali, postów i samo światło jest nawet ok ale problem jest z wyświetlaniem nieba w tle. Mapka .hdr wyglada ok, ustawiam ja jako spherical map. W wievporcie i na renderze mapka jest ponaciągana, często( zalezy od mapki) chmury są złożone z kwadratów. Mapki pobrane z evermotion http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=84&unfold=exclusive mam też jedną dosh design i zawsze to samo. Czy jest jakiś sposób na przeskalowanie wyswietlanej mapki? może jakoś ją zmapować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 2 Marzec 2009 Share Napisano 2 Marzec 2009 nie napisałes w czym renderujesz. w v-rayu np podpinasz mapy hdr w jego ustawieniach 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLIK Napisano 2 Marzec 2009 Autor Share Napisano 2 Marzec 2009 tak - vray. Wrzucam mape do reflection i refraction, ale nie chodzi o to. Problemem dla mnie jest wyglad mapy hdr w tle (slot environment). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 2 Marzec 2009 Share Napisano 2 Marzec 2009 Musiałbyś mieć bardzo dużą mapkę żeby wyglądała dobrze. Jak robisz stilla to w PSie dodaj tło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLIK Napisano 2 Marzec 2009 Autor Share Napisano 2 Marzec 2009 no własnie tez tak pomyślałem - czyli promień "sfery" na którą nakładana jest mapka hdr zależy od wielkosci mapki? mapki mam rózne - 2000x1000pix, 8000x2000pix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 3 Marzec 2009 Share Napisano 3 Marzec 2009 Skali nie zmienisz bo hdr to prawie jak bitmapa. Poprostu przydaje się duża rozdzielczość. Tym bardziej jak chcesz ją dać jako odbicia i tło. Zrób tak jak pisze Hynol lub przerób na zwykłą bitmapę i taką wczytaj do Environment. Wtedy możesz się bawić jej skalą jeżeli jest ponaciągana. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 3 Marzec 2009 Share Napisano 3 Marzec 2009 Zrób tak jak pisze Hynol lub przerób na zwykłą bitmapę i taką wczytaj do Environment. Wtedy możesz się bawić jej skalą jeżeli jest ponaciągana. Hynol tak nie pisze :) Do stilli tlo dodwaj w photoshopie. renderuj sobie obrazek z jakim tam chcesz enviroment zeby ci ladnie swiecilo/odbijalo. Wyrenderuj obrazek z alpha, a potem domontuj jakies ladne tlo w fotoszopie czy innym gimpie. Szybciej, latwiej, nie trzeba przerenderowyac za kazdym razem jak stwierdzisz ze niebo jest troche przesuniete czy rozciagniete, albo chmurki ci sie nie podobaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLIK Napisano 3 Marzec 2009 Autor Share Napisano 3 Marzec 2009 ok, dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się