Zyggmunt Napisano 8 Marzec 2009 Napisano 8 Marzec 2009 Witam. Chciałbym narysować jakiś kształt, jednak nie chce by rysowały się tylko proste linie, ale bym mógł dowolnie nimi manipulować. Tak jak np. pędzlem w paintcie ;p W jaki sposób to osiągnąć ? P.s. Nie wiem czy dobry dział, ale nie miałem gdzie się poradzić ;/ Pozdrawiam.
indian Napisano 8 Marzec 2009 Napisano 8 Marzec 2009 jaki soft?? zawsze możesz użyć funkcji beizer, albo nurbs spline jeżeli w maxie
Zyggmunt Napisano 8 Marzec 2009 Autor Napisano 8 Marzec 2009 Mam 3ds Max'a 2009. A jak mniej więcej się wywołuje jakiekolwiek funkcje ? Bo nie mogę znaleźć np. nurbs spline.
Shogun 3D Napisano 8 Marzec 2009 Napisano 8 Marzec 2009 Napisz, po co Ci ten kształt? co chcesz zrobić? Może w ogóle sie za to zabierasz od... tylnego wejścia...?
Zyggmunt Napisano 8 Marzec 2009 Autor Napisano 8 Marzec 2009 Chciałbym narysować coś takiego: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs185/r1.jpg i nie mogę sobie poradzić z takim systemem rysowania linii, chyba, że coś robię nie tak.
indian Napisano 8 Marzec 2009 Napisano 8 Marzec 2009 (edytowane) lepiej jest rozpocząć z "plejna" łatwiej(jak dla kogo) i szybciej nurbs curves są pod zakładką create->shapes->nurbs curves i wybierasz. jeżeli chcesz możesz odrysować kształt "zwykłym" splajnem i na wyznaczone "werteksy" dawać beizer(ppm na wyznaczony "werteks" i beizer) Edytowane 8 Marzec 2009 przez indian
Zyggmunt Napisano 9 Marzec 2009 Autor Napisano 9 Marzec 2009 A jest jakiś godny polecenia tutorial dotyczący modelingu ? (Najlepiej po polsku). Dotychczas znalazłem jedynie kilka, ale za mało w nich przykładów. Proszę o pomoc pzdr.
blinq Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max Tutaj znajdziesz sporo fajnych tutków po polsku (przyznaj, że daleko nie trzeba było szukać ;) ). Zacznij może od flakonu perfum - mi on na początku bardzo pomógł.
mrowek Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 Zacznij może od flakonu perfum - mi on na początku bardzo pomógł. Sądząc po kształcie krzywej, o którą pytał autor wątku można chyba łatwo wywnioskować że to właśnie jest ten tutek:)
Zyggmunt Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 Mam jeszcze pewne pytanie. Mianowicie w jaki sposób wyrównać tą pokrywkę, aby była równoległa do podstawy, bo w czasie robienia flakonu trochę mi nie wyszło łączenie vertexów i chciałbym to jakoś naprawić.
Bruneq Napisano 10 Marzec 2009 Napisano 10 Marzec 2009 albo zaznaczasz wszystkie verteksy ktore chcesz zeby lezaly w jednej lini i skalujesz je w danej osi, albo wybierasz ...nie pamietam jak to sie zwie...ale masz do wyboru X Y Z w editable poly w ktorejstam zakladce
Zyggmunt Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 (edytowane) Dobra już mam, wielkie dzięki. Ehh jeszcze jedno pytanie ;p Jak widzicie na rysunku poniżej panuje u mnie spory bałagan jeśli chodzi o linie siatki. Czy jest może jakiś sposób aby posortować je na w miarę proste i równomierne bez zmiany kształtu obiektu ? Edytowane 10 Marzec 2009 przez Zyggmunt
Zyggmunt Napisano 10 Marzec 2009 Autor Napisano 10 Marzec 2009 Ponawiam powyższe pytanie i przy okazji: czy jest może jakiś godny polecenia poradnik dotyczący modelowania przy użyciu referencji/blueprintów ?
indian Napisano 10 Marzec 2009 Napisano 10 Marzec 2009 po co ci tutorial, musisz wiedzieć że blueprinty są po to aby zachować proporcje. każdy tutek np. car modeling w googlach poszukaj,
Zyggmunt Napisano 11 Marzec 2009 Autor Napisano 11 Marzec 2009 Ponawiam powyższe pytanie tzn. jak uporządkować segmenty, aby nie były tak poplątane jak na rysunku, oraz mam drugie pytanie. Mianowicie jak lekko wygładzić kąty pokazane na rysunku. Próbowałem meshsmooth, ale to sprawiało, że cały obiekt zamieniał się w coś bliskiego okręgu. Co zrobić żeby wygładził się tylko ten kąt ?
indian Napisano 11 Marzec 2009 Napisano 11 Marzec 2009 (edytowane) chamfer...(zaznaczasz krawędzie znajdujące się na "kantach" i dajesz chamfer) Edytowane 12 Marzec 2009 przez indian
Zyggmunt Napisano 13 Marzec 2009 Autor Napisano 13 Marzec 2009 Wyszło mi coś takiego i co zrobić aby było zaokrąglone. Próbowałem zrobić turbosmootha, ale wyszło to co na 2-gim ss.
kamil.ochel Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 poszukaj sobi tuta o boxmodelingu głowy tam masz opisane funkcje przy modelowaniu. tez na max3d.pl jest ten tutek
Zyggmunt Napisano 13 Marzec 2009 Autor Napisano 13 Marzec 2009 Zaznaczam wszystkie, daje chamfer i turbosmooth i wychodzi coś takiego jak na powyższej fotce...
indian Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 to w obydwu "zaznacz wszytkie edge"* i mały chamfer *(nie zaznaczj zbędnych krawędzi bo bo tylko dodaje poli, i czasami psuje siatkę)
Rekomendowane odpowiedzi