Zyggmunt Napisano 8 Marzec 2009 Share Napisano 8 Marzec 2009 Witam. Chciałbym narysować jakiś kształt, jednak nie chce by rysowały się tylko proste linie, ale bym mógł dowolnie nimi manipulować. Tak jak np. pędzlem w paintcie ;p W jaki sposób to osiągnąć ? P.s. Nie wiem czy dobry dział, ale nie miałem gdzie się poradzić ;/ Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 8 Marzec 2009 Share Napisano 8 Marzec 2009 jaki soft?? zawsze możesz użyć funkcji beizer, albo nurbs spline jeżeli w maxie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamode Napisano 8 Marzec 2009 Share Napisano 8 Marzec 2009 A jeżeli w majce to Pencil Curve Tool Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 8 Marzec 2009 Autor Share Napisano 8 Marzec 2009 Mam 3ds Max'a 2009. A jak mniej więcej się wywołuje jakiekolwiek funkcje ? Bo nie mogę znaleźć np. nurbs spline. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 8 Marzec 2009 Share Napisano 8 Marzec 2009 Napisz, po co Ci ten kształt? co chcesz zrobić? Może w ogóle sie za to zabierasz od... tylnego wejścia...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 8 Marzec 2009 Autor Share Napisano 8 Marzec 2009 Chciałbym narysować coś takiego: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs185/r1.jpg i nie mogę sobie poradzić z takim systemem rysowania linii, chyba, że coś robię nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 8 Marzec 2009 Share Napisano 8 Marzec 2009 (edytowane) lepiej jest rozpocząć z "plejna" łatwiej(jak dla kogo) i szybciej nurbs curves są pod zakładką create->shapes->nurbs curves i wybierasz. jeżeli chcesz możesz odrysować kształt "zwykłym" splajnem i na wyznaczone "werteksy" dawać beizer(ppm na wyznaczony "werteks" i beizer) Edytowane 8 Marzec 2009 przez indian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 9 Marzec 2009 Autor Share Napisano 9 Marzec 2009 A jest jakiś godny polecenia tutorial dotyczący modelingu ? (Najlepiej po polsku). Dotychczas znalazłem jedynie kilka, ale za mało w nich przykładów. Proszę o pomoc pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blinq Napisano 9 Marzec 2009 Share Napisano 9 Marzec 2009 http://max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max Tutaj znajdziesz sporo fajnych tutków po polsku (przyznaj, że daleko nie trzeba było szukać ;) ). Zacznij może od flakonu perfum - mi on na początku bardzo pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrowek Napisano 9 Marzec 2009 Share Napisano 9 Marzec 2009 Zacznij może od flakonu perfum - mi on na początku bardzo pomógł. Sądząc po kształcie krzywej, o którą pytał autor wątku można chyba łatwo wywnioskować że to właśnie jest ten tutek:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 10 Marzec 2009 Autor Share Napisano 10 Marzec 2009 Mam jeszcze pewne pytanie. Mianowicie w jaki sposób wyrównać tą pokrywkę, aby była równoległa do podstawy, bo w czasie robienia flakonu trochę mi nie wyszło łączenie vertexów i chciałbym to jakoś naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 10 Marzec 2009 Share Napisano 10 Marzec 2009 albo zaznaczasz wszystkie verteksy ktore chcesz zeby lezaly w jednej lini i skalujesz je w danej osi, albo wybierasz ...nie pamietam jak to sie zwie...ale masz do wyboru X Y Z w editable poly w ktorejstam zakladce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 10 Marzec 2009 Autor Share Napisano 10 Marzec 2009 (edytowane) Dobra już mam, wielkie dzięki. Ehh jeszcze jedno pytanie ;p Jak widzicie na rysunku poniżej panuje u mnie spory bałagan jeśli chodzi o linie siatki. Czy jest może jakiś sposób aby posortować je na w miarę proste i równomierne bez zmiany kształtu obiektu ? Edytowane 10 Marzec 2009 przez Zyggmunt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 10 Marzec 2009 Autor Share Napisano 10 Marzec 2009 Ponawiam powyższe pytanie i przy okazji: czy jest może jakiś godny polecenia poradnik dotyczący modelowania przy użyciu referencji/blueprintów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 10 Marzec 2009 Share Napisano 10 Marzec 2009 po co ci tutorial, musisz wiedzieć że blueprinty są po to aby zachować proporcje. każdy tutek np. car modeling w googlach poszukaj, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 11 Marzec 2009 Autor Share Napisano 11 Marzec 2009 Ponawiam powyższe pytanie tzn. jak uporządkować segmenty, aby nie były tak poplątane jak na rysunku, oraz mam drugie pytanie. Mianowicie jak lekko wygładzić kąty pokazane na rysunku. Próbowałem meshsmooth, ale to sprawiało, że cały obiekt zamieniał się w coś bliskiego okręgu. Co zrobić żeby wygładził się tylko ten kąt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 11 Marzec 2009 Share Napisano 11 Marzec 2009 (edytowane) chamfer...(zaznaczasz krawędzie znajdujące się na "kantach" i dajesz chamfer) Edytowane 12 Marzec 2009 przez indian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 13 Marzec 2009 Autor Share Napisano 13 Marzec 2009 Wyszło mi coś takiego i co zrobić aby było zaokrąglone. Próbowałem zrobić turbosmootha, ale wyszło to co na 2-gim ss. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 13 Marzec 2009 Share Napisano 13 Marzec 2009 poszukaj sobi tuta o boxmodelingu głowy tam masz opisane funkcje przy modelowaniu. tez na max3d.pl jest ten tutek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 13 Marzec 2009 Share Napisano 13 Marzec 2009 zaznacz wszystkie krawędzie i chamfer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 13 Marzec 2009 Autor Share Napisano 13 Marzec 2009 Zaznaczam wszystkie, daje chamfer i turbosmooth i wychodzi coś takiego jak na powyższej fotce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 nie widzę fotki :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zyggmunt Napisano 14 Marzec 2009 Autor Share Napisano 14 Marzec 2009 Chodziło mi o fotkę z posta nr. #18. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 to w obydwu "zaznacz wszytkie edge"* i mały chamfer *(nie zaznaczj zbędnych krawędzi bo bo tylko dodaje poli, i czasami psuje siatkę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi