Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałbym narysować jakiś kształt, jednak nie chce by rysowały się tylko proste linie, ale bym mógł dowolnie nimi manipulować. Tak jak np. pędzlem w paintcie ;p W jaki sposób to osiągnąć ?

 

P.s. Nie wiem czy dobry dział, ale nie miałem gdzie się poradzić ;/

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

lepiej jest rozpocząć z "plejna" łatwiej(jak dla kogo) i szybciej

nurbs curves są pod zakładką create->shapes->nurbs curves i wybierasz.

jeżeli chcesz możesz odrysować kształt "zwykłym" splajnem i na wyznaczone "werteksy" dawać beizer(ppm na wyznaczony "werteks" i beizer)

Edytowane przez indian
Napisano

A jest jakiś godny polecenia tutorial dotyczący modelingu ? (Najlepiej po polsku). Dotychczas znalazłem jedynie kilka, ale za mało w nich przykładów. Proszę o pomoc pzdr.

Napisano
Zacznij może od flakonu perfum - mi on na początku bardzo pomógł.

 

Sądząc po kształcie krzywej, o którą pytał autor wątku można chyba łatwo wywnioskować że to właśnie jest ten tutek:)

Napisano

Mam jeszcze pewne pytanie. Mianowicie w jaki sposób wyrównać tą pokrywkę, aby była równoległa do podstawy, bo w czasie robienia flakonu trochę mi nie wyszło łączenie vertexów i chciałbym to jakoś naprawić.

 

wyrownianie.th.jpg

Napisano

albo zaznaczasz wszystkie verteksy ktore chcesz zeby lezaly w jednej lini i skalujesz je w danej osi, albo wybierasz ...nie pamietam jak to sie zwie...ale masz do wyboru X Y Z w editable poly w ktorejstam zakladce

Napisano (edytowane)

Dobra już mam, wielkie dzięki.

 

Ehh jeszcze jedno pytanie ;p

 

Jak widzicie na rysunku poniżej panuje u mnie spory bałagan jeśli chodzi o linie siatki. Czy jest może jakiś sposób aby posortować je na w miarę proste i równomierne bez zmiany kształtu obiektu ?

 

siatka.th.jpg

Edytowane przez Zyggmunt
Napisano

Ponawiam powyższe pytanie i przy okazji: czy jest może jakiś godny polecenia poradnik dotyczący modelowania przy użyciu referencji/blueprintów ?

Napisano

Ponawiam powyższe pytanie tzn. jak uporządkować segmenty, aby nie były tak poplątane jak na rysunku, oraz mam drugie pytanie. Mianowicie jak lekko wygładzić kąty pokazane na rysunku. Próbowałem meshsmooth, ale to sprawiało, że cały obiekt zamieniał się w coś bliskiego okręgu. Co zrobić żeby wygładził się tylko ten kąt ?

 

monitors.th.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności