_Orion_ Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 Witam, mam taki dwa problemy: wymodelowałem dom i nałożyłem na niego texturę cegieł z bumpem. Jak renderuję to bump jest widoczny tylko na przedniej ścianie domu gdzie pada najwicej światła z boku ściana jest płaska. Jak sobie z tym poradzić? Dodam, że na displacment mam za słabego kompa. 2 problem: W jakiej rozdzielczości stosować teksturę? Ja zastosowałem tex:cegieł powyżej 2000 px i na renderze 2048:1536 słabo wygląda jest rozmyta. Jaka jest na to recepta? Pozdrawiam.
JunioR Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 mozesz tez sprobowac zmiejszyc blur w texturze bump.
mirach Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 w dodatku pamietaj ze bump dziala tylko jako efekt swiatlo/cien podczas renderu. Wiec tam gdzie nie ma wyraznego swiatla efekt bedzie o wiele mniej widoczny.
Shogun 3D Napisano 9 Marzec 2009 Napisano 9 Marzec 2009 Ja bym na tej ścianie pogłebił wypukłosc faktury AO nałożonym na teksturę, jakby okazało się to konieczne....
_Orion_ Napisano 12 Marzec 2009 Autor Napisano 12 Marzec 2009 w dodatku pamietaj ze bump dziala tylko jako efekt swiatlo/cien podczas renderu. Wiec tam gdzie nie ma wyraznego swiatla efekt bedzie o wiele mniej widoczny. no właśnie i jak z tym sobie poradzić? Doświetlić boczne ściany budynku (mniej oświetlone) jakimś światłem? Oglądam wizki w galerii i jakoś nie widzę takich problemów. Dodam że próbuję coś stworzyć w maxie 2008.
mirach Napisano 12 Marzec 2009 Napisano 12 Marzec 2009 mozesz doswietlac, mozesz zrobic to co shogun proponuje. A co masz za sprzet ze z displace nie wydala ?
_Orion_ Napisano 13 Marzec 2009 Autor Napisano 13 Marzec 2009 (edytowane) mozesz doswietlac, mozesz zrobic to co shogun proponuje. A co masz za sprzet ze z displace nie wydala ? A jak to zrobić (AO) dla tekstury cegły (vray), bo dla jednolitych powierzchni wiem jak (potem zmontować w photoshopie)? Sprzęt 2,4 GH i 2 GB RAMu, ale scena rozbudowana, kilka domków ceglanych o dużej kubaturze :) Mirach, Twój Trinity Watch rewelacja. Właśnie o to pytam, żeby uzyskać taki efekt jak ty uzyskałeś na bruku czy dachówkach. Swoją droga, jest może gdzieś w sieci making of jak takie cudeńko zrobić? Edytowane 13 Marzec 2009 przez _Orion_
kamil.ochel Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 no to ja bym sie bał displacementa na pentium III :)
styczeń Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 AO dla tekstury możesz zrobić wkładając bump w diffuse na osobnym renderze i selfilumination na maxa
mirach Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 Trinity watch bylo robione o ile dobrze pamietam na Core Duo z 4 GB ramu, i trzeba przyznac ze ledwo zipalo to pod koniec. Displacement jest na dachowkach i trawie. Bruk to recznie malowana textura w szopie, miala jeszcze chyba reflection map, zeby to bardziej wypukle wygladalo. U ciebie moze byc problem z RAMem rzeczywiscie. Mozesz tez renderowac cala scene bez displace, a pozniej regiony z miejscami gdzie displace jest potrzebny i skladac w szopie. Making of Trinity Watch skladal by sie mniej wiecej tak: - Przychodzisz do nowej firmy i dostajesz maly projekt na probe. - Projekt sie podoba szefowi i wrzuca cie na gleboka wode w animacje osiedla - Siedzisz miesiac, meczysz sie jak glupi, robisz nadgodziny i mase poprawek. - Projekt skonczony :) Serio, cudow nie ma. Wszystko polega na rozplanowaniu pracy i ustaleniu takiego workflow zeby nie robic tej samej rzeczy 5 razy. Ja sie sam na trynity watch uczylem, i najwieksza nauke jaka wynioslem to systematycznosc i robienie 1 rzeczy na raz (przy czym obu rzeczy nie cierpie :D )
_Orion_ Napisano 16 Marzec 2009 Autor Napisano 16 Marzec 2009 (edytowane) jak renderować regiony? Najpierw całość w niskiej rozdzielczości a potem zmienić na wyższą i zaznaczyć region??? Jestem początkujący. ps Mam jeszcze pytanie co do wielkości tekstury cegieł. Wymodelowałem dom w skali 1:1, jaką rozdzielczość (wielkośc) powinna mieć tekstura nakładanych cegieł, żeby ładnie wyglądało na monitorze o roz (ekran):1024x768 lub większym? Edytowane 16 Marzec 2009 przez _Orion_
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się