Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam taki dwa problemy: wymodelowałem dom i nałożyłem na niego texturę cegieł z bumpem. Jak renderuję to bump jest widoczny tylko na przedniej ścianie domu gdzie pada najwicej światła z boku ściana jest płaska. Jak sobie z tym poradzić? Dodam, że na displacment mam za słabego kompa.

2 problem: W jakiej rozdzielczości stosować teksturę? Ja zastosowałem tex:cegieł powyżej 2000 px i na renderze 2048:1536 słabo wygląda jest rozmyta. Jaka jest na to recepta? Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w dodatku pamietaj ze bump dziala tylko jako efekt swiatlo/cien podczas renderu. Wiec tam gdzie nie ma wyraznego swiatla efekt bedzie o wiele mniej widoczny.

Napisano

Ja bym na tej ścianie pogłebił wypukłosc faktury AO nałożonym na teksturę, jakby okazało się to konieczne....

Napisano
  • Autor
w dodatku pamietaj ze bump dziala tylko jako efekt swiatlo/cien podczas renderu. Wiec tam gdzie nie ma wyraznego swiatla efekt bedzie o wiele mniej widoczny.

no właśnie i jak z tym sobie poradzić? Doświetlić boczne ściany budynku (mniej oświetlone) jakimś światłem? Oglądam wizki w galerii i jakoś nie widzę takich problemów. Dodam że próbuję coś stworzyć w maxie 2008.

Napisano

mozesz doswietlac, mozesz zrobic to co shogun proponuje. A co masz za sprzet ze z displace nie wydala ?

Napisano
  • Autor
mozesz doswietlac, mozesz zrobic to co shogun proponuje. A co masz za sprzet ze z displace nie wydala ?

A jak to zrobić (AO) dla tekstury cegły (vray), bo dla jednolitych powierzchni wiem jak (potem zmontować w photoshopie)? Sprzęt 2,4 GH i 2 GB RAMu, ale scena rozbudowana, kilka domków ceglanych o dużej kubaturze :) Mirach, Twój Trinity Watch rewelacja. Właśnie o to pytam, żeby uzyskać taki efekt jak ty uzyskałeś na bruku czy dachówkach. Swoją droga, jest może gdzieś w sieci making of jak takie cudeńko zrobić?

Edytowane przez _Orion_

Napisano

AO dla tekstury możesz zrobić wkładając bump w diffuse na osobnym renderze i selfilumination na maxa

Napisano

Trinity watch bylo robione o ile dobrze pamietam na Core Duo z 4 GB ramu, i trzeba przyznac ze ledwo zipalo to pod koniec. Displacement jest na dachowkach i trawie. Bruk to recznie malowana textura w szopie, miala jeszcze chyba reflection map, zeby to bardziej wypukle wygladalo. U ciebie moze byc problem z RAMem rzeczywiscie. Mozesz tez renderowac cala scene bez displace, a pozniej regiony z miejscami gdzie displace jest potrzebny i skladac w szopie.

 

Making of Trinity Watch skladal by sie mniej wiecej tak:

- Przychodzisz do nowej firmy i dostajesz maly projekt na probe.

- Projekt sie podoba szefowi i wrzuca cie na gleboka wode w animacje osiedla

- Siedzisz miesiac, meczysz sie jak glupi, robisz nadgodziny i mase poprawek.

- Projekt skonczony :)

 

Serio, cudow nie ma. Wszystko polega na rozplanowaniu pracy i ustaleniu takiego workflow zeby nie robic tej samej rzeczy 5 razy. Ja sie sam na trynity watch uczylem, i najwieksza nauke jaka wynioslem to systematycznosc i robienie 1 rzeczy na raz (przy czym obu rzeczy nie cierpie :D )

Napisano
  • Autor

jak renderować regiony? Najpierw całość w niskiej rozdzielczości a potem zmienić na wyższą i zaznaczyć region??? Jestem początkujący.

 

ps

Mam jeszcze pytanie co do wielkości tekstury cegieł. Wymodelowałem dom w skali 1:1, jaką rozdzielczość (wielkośc) powinna mieć tekstura nakładanych cegieł, żeby ładnie wyglądało na monitorze o roz (ekran):1024x768 lub większym?

Edytowane przez _Orion_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.