madin Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 Wiatam! Jest to mój pierwszy ukończony model 3D. Zajął mi około 6 godzin, render trwał 6 minut (xD), a efekt końcowy jest trochę inny niż jaki zakładałem, ale chyba jest ok.
loko Napisano 13 Marzec 2009 Napisano 13 Marzec 2009 Weź to dorób do porządnego poziomu i dopiero wrzuć :P Oteksturuj to, wyrenderuj porządnie (to scanline pewnie?) W ogóle w 3dsmaxie zrobiłeś?
madin Napisano 13 Marzec 2009 Autor Napisano 13 Marzec 2009 tak. teksturować to za bardzo nie umiem. może macie jakieś dobre tutoriale do 3ds maxa i teksturowania?
Filip Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Proszę: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax_text1.asp 1
madin Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 O dzięki! Poeksperymentuje dziś z tym na swoim starym projekcie mieszkania, zatrzymałem się właśnie na teksturowaniu...
Ania Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Nie ma nic złego w robieniu z tutoriala, ale należy chociażby napisać o tym w pierwszym poście. Jeśli renderujesz w scanline, postaraj się doświetlić dodatkowo cienie (żeby nie były kompletnie czarne), użyj nieco miękkszych cieni, ewentualnie Skylight + Lighttracer (to da taki efekt oświetlenia zewsząd).
loko Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Hmmm a jakiego masz maxa? Może na początku łatwiej będzie Ci zrobić ładny render w mentalu?
madin Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 używam mental ray. wzorowałem się na tutorialu jak to zauważyła Ania. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=38060 max 2009 PS: Jak macie jakieś dobre videotutoriale i je zamieścicie to się nie obrażę ;)
Vega Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 Jeśli byś używał V-Ray'a to pełno materiałów masz na stronie http://www.vray-materials.de/, jeśli nawet używasz mental ray'a to ściągnij sobie jakiś materiał z tej strony. Po wypakowaniu folder zawiera kilka plików np. plik z materiałem, plik .jpg z teksturami. Możesz te tekstury użyć w mentalu :) Tutaj masz teksturę kory drzewa (nawet z tematu jak zrobić drzewko Bonsai) Diffuse: http://www.fototube.pl/pictures/005barkwl7.jpg Bump: http://www.fototube.pl/pictures/koerabump.jpg Inna kora (biała): Diffuse: http://www.fototube.pl/pictures/whiteoeakquercusalbatreebarkdif.jpg Bump: http://www.fototube.pl/pictures/whiteoeakquercusalbatreebarkbump.jpg Displacement: http://www.fototube.pl/pictures/whiteoeakquercusalbatreebarkdisp.jpg 1
loko Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 ok, nie oglądalem tego tutka ale zapewne jest on tylko o modelingu. Tak więc teraz może warto byloby spróbować jakiegoś tutka o renderingu? Tu masz parę przydatnych linków: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?id=22 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44707 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 Są tam ogólne tutki o GI, FG, tutek Patrego o oświetlaniu wnętrza skyportalem i daylightem (które są dostępne dopiero od maxa2008) no i ogólny tutorial o mentalu. Możesz przeczytać, na pewno Ci to nie zaszkodzi :) pozdro 1
madin Napisano 14 Marzec 2009 Autor Napisano 14 Marzec 2009 o, wielkie dzięki! jest jakaś różnica między v-ray a mental ray? na razie się na tym nie skupiam, tylko na modelowaniu i teksturowaniu. używam tego standardowego, jak nauczę się modelować to zmienię...
loko Napisano 14 Marzec 2009 Napisano 14 Marzec 2009 tak, zdaje się, że vray nie jest darmowy :P a tak na serio to jest wiele różnic np w działaniu świateł, GI, shaderów, ale to obszerny temat.
Rekomendowane odpowiedzi