madin Napisano 13 Marzec 2009 Share Napisano 13 Marzec 2009 Wiatam! Jest to mój pierwszy ukończony model 3D. Zajął mi około 6 godzin, render trwał 6 minut (xD), a efekt końcowy jest trochę inny niż jaki zakładałem, ale chyba jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loko Napisano 13 Marzec 2009 Share Napisano 13 Marzec 2009 Weź to dorób do porządnego poziomu i dopiero wrzuć :P Oteksturuj to, wyrenderuj porządnie (to scanline pewnie?) W ogóle w 3dsmaxie zrobiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madin Napisano 13 Marzec 2009 Autor Share Napisano 13 Marzec 2009 tak. teksturować to za bardzo nie umiem. może macie jakieś dobre tutoriale do 3ds maxa i teksturowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 Proszę: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax_text1.asp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madin Napisano 14 Marzec 2009 Autor Share Napisano 14 Marzec 2009 O dzięki! Poeksperymentuje dziś z tym na swoim starym projekcie mieszkania, zatrzymałem się właśnie na teksturowaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 Nie ma nic złego w robieniu z tutoriala, ale należy chociażby napisać o tym w pierwszym poście. Jeśli renderujesz w scanline, postaraj się doświetlić dodatkowo cienie (żeby nie były kompletnie czarne), użyj nieco miękkszych cieni, ewentualnie Skylight + Lighttracer (to da taki efekt oświetlenia zewsząd). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loko Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 Hmmm a jakiego masz maxa? Może na początku łatwiej będzie Ci zrobić ładny render w mentalu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madin Napisano 14 Marzec 2009 Autor Share Napisano 14 Marzec 2009 używam mental ray. wzorowałem się na tutorialu jak to zauważyła Ania. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=38060 max 2009 PS: Jak macie jakieś dobre videotutoriale i je zamieścicie to się nie obrażę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vega Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 Jeśli byś używał V-Ray'a to pełno materiałów masz na stronie http://www.vray-materials.de/, jeśli nawet używasz mental ray'a to ściągnij sobie jakiś materiał z tej strony. Po wypakowaniu folder zawiera kilka plików np. plik z materiałem, plik .jpg z teksturami. Możesz te tekstury użyć w mentalu :) Tutaj masz teksturę kory drzewa (nawet z tematu jak zrobić drzewko Bonsai) Diffuse: http://www.fototube.pl/pictures/005barkwl7.jpg Bump: http://www.fototube.pl/pictures/koerabump.jpg Inna kora (biała): Diffuse: http://www.fototube.pl/pictures/whiteoeakquercusalbatreebarkdif.jpg Bump: http://www.fototube.pl/pictures/whiteoeakquercusalbatreebarkbump.jpg Displacement: http://www.fototube.pl/pictures/whiteoeakquercusalbatreebarkdisp.jpg 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loko Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 ok, nie oglądalem tego tutka ale zapewne jest on tylko o modelingu. Tak więc teraz może warto byloby spróbować jakiegoś tutka o renderingu? Tu masz parę przydatnych linków: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?id=22 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=44707 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 Są tam ogólne tutki o GI, FG, tutek Patrego o oświetlaniu wnętrza skyportalem i daylightem (które są dostępne dopiero od maxa2008) no i ogólny tutorial o mentalu. Możesz przeczytać, na pewno Ci to nie zaszkodzi :) pozdro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madin Napisano 14 Marzec 2009 Autor Share Napisano 14 Marzec 2009 o, wielkie dzięki! jest jakaś różnica między v-ray a mental ray? na razie się na tym nie skupiam, tylko na modelowaniu i teksturowaniu. używam tego standardowego, jak nauczę się modelować to zmienię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loko Napisano 14 Marzec 2009 Share Napisano 14 Marzec 2009 tak, zdaje się, że vray nie jest darmowy :P a tak na serio to jest wiele różnic np w działaniu świateł, GI, shaderów, ale to obszerny temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi