Skocz do zawartości

Prosze o pomoc, mental ray


barteksokol

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

robie prace inzynierska. Ma to byc animacja po obiekcie mojej szkoly. Wszystko fajnie tylko ze renderowanie jednej klatki w dobrej jakosi trwa okolo 8 minut :( . A przy animacji okolo 2 minuty to potrwa 25x8x120 minut :) . Zamieszcze zdjecie wyrenderowanej sceny , moze ktos mi pomoze w ustawieniach, bo wydaje mi sie ze to wlasnie przez ustawienia w mentalu tak dlugo renderuje.

 

Aha. podam parametry swojego kompa :

Procesor : Intel C2D e7400 2x3,1 GHz

Pamiec : 4GB DDR2 800 MHz

Karta graficzna : Radeon HD4850 512MB

 

a3efc8ac3a231662m.jpg

 

 

Za wszelka pomoc z gory wielkie dzieki

 

Pozdro4all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

to pokaż ustawienia. :)

Tak na szybko możesz sobie FG wyrenderować np co 5 klatke. Zapisać do pliku to i potem renderować dopiero docelowe klatki.

 

A tak poza tym 8 minut na klatke to wcale nie jest dużo :)

 

edit:

 

Ja bym tego tak wogóle w takiej rozdzielczości nie renderował. No chyba, że musisz.

Edytowane przez chudy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut na twoim kompie to nie jest zly czas. Prekalkulujesz final gather i photony ? Ale szczerze mowiac to watpie zeby ci sie udalo jakos duzo zejsc z czasu bez straty jakosci.

Jak chcesz pomocy przy konkretnych ustawieniach to wrzuc screenshoty.

A twoja szkola nie pomoze ci z renderingiem moze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawaj ustawienia, zejdziemy do max 2min

 

Daj znać również do jakiego formatu video to będzie sklejane. Jak np mpeg2 to będzie miodzio. Kompresja mpeg zrobi swoje, wygładzi wszystko, usunie delikatne szumy etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie gdym w szkole polaczyl 14 komputerow o podobnej konfiguracji co moj, to bylo by bardzo szybko :D . Ale to chyba bedzie ostatecznosc.

 

Jezeli SWRSC mowisz ze MPEG2 bedzie najlepszy to chyba tak zrobie. Na pewno bede renderowal kazda klatke do jpega a pozniej w innym programie sklejal.

 

Chcialem zrobic to w wysokiej rozdzielczosci. Ale to chyba jeszcze bedzie do uzgodnienia z promotorem.

 

A oto konfiguracje mental ray :

5b12c82e2cf81f7am.jpg

 

a132dc73c1ecea26m.jpg

 

 

 

f9a7e6e23c976003m.jpg

 

A tu ustawienia oswietlenia :

422531ea5bbd8821m.jpg

Edytowane przez barteksokol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo: fullhd nie kompresuje się do mpeg2 - to zbrodnia na tym formacie ;)

Secodno: to się dogadywuj szybko, bo jak zejdziesz do zwykłego pal'a - bo automatycznie z 8 min robią się 2.

Terzo: to jest animacja fly-throught, czyli zapisusz fg i fotony do plików - raz, że na czasie zaoszczędzisz, dwa, że pozbędziesz się zmartwienia flickeringu.

Quatro: przy fullhd możesz sobie rozmiarem bucketa do góry pojechać, pare sek powinieneś urwać

Quinto: BSP optymalnie ustawiłeś ? Pokaż screeny z przerenderowanego trybu diagnostycznego (nie wiem jak to się w maxie nazywa)

Sesto: przejrzyj wszystkie światła i materiały, czy przypadkiem nie zaszalałeś gdzieś z samplingiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak jak streaker prawi: zapisz fotony/fg do pliku.

2. czy sampling Min 1 MAx 4 nie wystarczy? sprawdź

3. możesz potestować podniesienie Spatial Contrast do wartości 0,0x (x = 6,7,8,9). Ustaw tak by jakość była znośna. (Im wyższy ten parametr tym szybciej sampluje, ale pogarsza jakość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze faktycznie rozdzielczosc zmniejsze do PAL.

fg i fotony do plików zapisalem.

 

Natomiast nie wiem jak ustawic BSP , moze kto wytlumaczyc w jaki sposob sie ta opcje ustawia ?

 

Nie moge odnalezc opcji Spatial Contrast , gdzie ona sie znajduje ?

 

Jezeli chodzi o samplingiem to na kazdym materiale jest zaznaczone " Use global setting" , wiec nie zmienialem tam nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do BSP to najlepiej w helpie sobie zobacz. Za dużo ustawiania tam nie ma :P Niestety jednej właściwej recepty też nie ma, więc musisz ustawienia sprawdzić konkretnie dla twojej animacji.

 

edit:

Tak jak juz wspomniano wczesniej samo FG powinno starczyc. Chyba masz pozatym cos skopane z ekspozycja. Masz multiplier ustawiony na 4 a scena jest dalej slabo doswietlona.

Edytowane przez chudy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejszylem rozdzielczosc. pobawilem sie BSP i udalo mi sie zejsc do 2 minut i 48 sekund . Nastomiast zwiekszylem Samples per pixel na min:4 | max:16 .

 

Efekt jest taki :

736dca36d9fa34e2m.jpg

 

Co o tym sadzicie ? Mozna jeszcze cos zrobic aby jakosc nie byla zla a render jednej klatki trwal okolo 2 minuty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdecydowanie lepiej wygląda. Poznikały plamy z lewej strony. AA też wygląda dobrze, ale spróbuj jeszcze samples zmienić min:1 max:4 bo przy takiej rozdzielczości nie powinno być dużej różnicy. A renderować na pewno będzie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem samples na min:1 max:4 i czas faktycznie zmniejszyl sie do 1 minuty i 58 sekund . Ale niestety AA nie wyglada za dobrze.

 

6fa2165ba304c44am.jpg

 

A czy pozniej podczas obrobki a programie do tworzenia animacji np. Adobe After Effect do sie jakos poprawic te zabkowania ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawilem samples min:1 max:16 , BSP : 30 : 56 i jakosc jak dla mnie jest OK . Czas na wyrenderowanie jednej klatki spadl do 1 minuty i 56 sekund .

Nie wiem jak w innych projektach ale u mnie zmiany wartosci Buckets nie wplywaja na zmiane czasu renderowania. Pobawie sie jeszcze ustawienia FG GI.

 

Mialbym jeszcze jedna prosbe, jak ustawic swiatlo daylight aby dawalo ono promienie sloneczne np. odbicia na szybie itp. ???

Screen z ustawieniami swiatla sa na pierwszej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności