Ania Napisano 11 Kwiecień 2009 Napisano 11 Kwiecień 2009 (edytowane) Co do tych 7 renderów, wszystkie mają bardzo płaskie (bezkontrastowe) oświetlenie, brakuje wyraźniejszych cieni. Na niektórych widać jakieś plany na ścianach, nie wiem czy to słońce z hdri się odbiło czy co, ale wygląda fatalnie. Mi takie coś wychodziło kiedy nie ustawiwszy skylighta w ustawieniach vraya, miałam w ustawieniach enwironment maxa (klawisz 8) wstawiony jakiś bitmap lub hdr, wtedy ten bitmap odbijał się nie tylko na tle ale też na obiektach. Sprawdź czy jak ustawisz tam na czarno to dalej będą artefakty. Ostatni render przez oświetlone okna zyskał na uroku, ale całość za bardzo wchodzi w czerwień (i okna, i światło na zewnątrz ma ten odcień), skylight/hdri w tej sytuacji bym jednak dała bardziej niebieskawy (możesz zafarbować istniejące hdri bodajże mapą RGB map) Edytowane 11 Kwiecień 2009 przez Ania
Vega Napisano 11 Kwiecień 2009 Autor Napisano 11 Kwiecień 2009 (edytowane) Te plamy są spowodowane małą ilością subdivs i sampli irr. Są to rendery próbne więc zbyt dużo nie dawałem :) Plamy się pojawiają przez dużą HDerkę (12000x4000px). Wchodzi w czerwień dlatego, że jest zachód słońca :D Będę musiał to poprawić. Wiem też dlaczego mi cienie zniknęły. Ponieważ dałem zbyt duże słońce. Trochę zmniejszę i wyrenderuje jeszcze raz. Dzięki za komentarz i podpowiedź co do zafarbowania HDRI. // Edit: Mały upek Rendering: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34czysty.jpg Edytowany w PS: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34.jpg Edytowany w PS z blurem: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34blur.jpg Edytowane 12 Kwiecień 2009 przez Vega
nocny drwal Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 mam takie inne głupie pytanie:) tak sobie patrzę na ten krawężnik i wydaje się strasznie wysoki, czy to wina perspektywy, czy on jest taki jak ten murek za nim? to takie pytanie z cyklu jak się ktoś nie ma czego czepiać, to się czepia byle czego:) światełka w oknach dały radę, od razu to żywiej wygląda.
Vega Napisano 12 Kwiecień 2009 Autor Napisano 12 Kwiecień 2009 Ten krawężnik jest taki wysoki bo go nie będzie :) Musiałem go powiększyć bo jak dałem noise na trawę to mi wychodziła trawa z krawężnika :D
adam_m Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 (edytowane) Na ostatnim renderze mamy zachodzące słońce, tak? Dlaczego światło pada tylko na jedną ścianę, tego głównego budynku, a na ten budynek dalej juz nie? Pozdr. Edytowane 12 Kwiecień 2009 przez adam_m
siwy Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 dalej kiepsko. z reguły jak chcesz zrobić wieczorne światło to weź dobre dzienne światło, wyłącz słońce i pobaw się kolorami (albo i nie) i wyjdzie. ty robisz od tyłu, brak dobrego GI przede wszystkim, brak odbić w szybach itp. Jak robisz światła w mieszkaniach to daj w każdym inny odcień i siłę świecenia, bo przecież każdy ma u siebie inne oświetlenie w mieszkaniu.
Vega Napisano 12 Kwiecień 2009 Autor Napisano 12 Kwiecień 2009 Odbicie w szybach jest :) To czerwone coś ponieważ HDerka ma zachód słońca i akurat ten zachód jest z prawej strony. GI mam takie http://www.fototube.pl/pictures/gi3.jpg i http://www.fototube.pl/pictures/gi22.jpg. Moja HDerka wygląda tak Większa służy jako reflection, a mniejsza jako tło i sky light. Tutaj ustawienia HDRI i jej wygląd w mojej scenie . Światło to Vray sun z ustawieniami
polka dot Napisano 12 Kwiecień 2009 Napisano 12 Kwiecień 2009 a w helpie vraya piszą że im mniejsza wartość interp. samples tym cienie są "wyraźniejsze" i obrazek "żywszy"
Vega Napisano 12 Kwiecień 2009 Autor Napisano 12 Kwiecień 2009 Problem w tym, że ja nie mogę dać mniej :/ Bo mi powstają plamy na ścianach przez dużą HDerkę :)
siwy Napisano 13 Kwiecień 2009 Napisano 13 Kwiecień 2009 to zmiejsz ją. a najlepiej wywal i daj sky na początek, wieczorne oświetlenie możesz zrobić innymi sposobami jak ci hrka krzaczy. możesz poszukać innej a nie męczyć i powtarzać te same błędy. Ogólnie zasada jest taka: do odbić jak największa hdrka, do enviroment mniejsza. Niektóre mogą po prostu być kiepskie i nie wyciśniesz na nich fajnego oświetlenia.
Vega Napisano 13 Kwiecień 2009 Autor Napisano 13 Kwiecień 2009 (edytowane) Mam 2 hdrki :P Mniejszą i większą. Robię tak jak pisałeś, że większa do odbić, a mniejsza jako tło :) Poszukam nowe nocne tło. // Edit: Taki rendering. Nic nie zmieniałem w renderze i vray sun. Zmieniłem hdrki na zwykłe .jpg oraz dodałem lampy. Wiem, że piękne to nie jest :D, ale muszę jeszcze nad tym poprawocwać (chodzi mi o lampy). Nie wiem jak oświetlić scenę (światło z lamp) czy dać vray light na całą długość lampy czy tylko tam gdzie jest ta kula z żarówką. Do tego dałem z zbyt dużo tych latarni i będę musiał zmniejszyć ilość. Szum jest dlatego, że to render próbny, a u mnie zmniejszenie szumu zwiększa czas renderingu. Edytowane 13 Kwiecień 2009 przez Vega
Vega Napisano 14 Kwiecień 2009 Autor Napisano 14 Kwiecień 2009 (edytowane) Taka mała próba Lens Effects :) Trochę za długie to star zrobiłem, ale muszę jeszcze poprawić :) Może nawet wywalę to star i zostawię samo ring oraz glow. Za bardzo chyba lampy oświetlają budynek :D Edytowane 14 Kwiecień 2009 przez Vega
siwy Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 flary przesadzone, cegła za duża a sky/hdri nie widać.
Vega Napisano 14 Kwiecień 2009 Autor Napisano 14 Kwiecień 2009 (edytowane) yyy jaka cegła?? Ta textura pod balkonami? Zrobiłem 2 rendery. Z GI i bez. Wstawiłem do Ram Player i masz rację, że niema GI. Takie same rendery z różnicą, że na tym z GI jest jakiś tam ciemniejszy balkon itp. Edytowane 14 Kwiecień 2009 przez Vega
siwy Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 yyy jaka cegła?? Ta textura pod balkonami? tak _________
Gość BiX Napisano 14 Kwiecień 2009 Napisano 14 Kwiecień 2009 oo dodałeś te lampy. No lepiej się to prezentuje pomału.. ;) Ale flary zdecydowanie blee.. powoli idzie to w dobrą stronkę ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się