Napisano 11 Kwiecień 200915 l Co do tych 7 renderów, wszystkie mają bardzo płaskie (bezkontrastowe) oświetlenie, brakuje wyraźniejszych cieni. Na niektórych widać jakieś plany na ścianach, nie wiem czy to słońce z hdri się odbiło czy co, ale wygląda fatalnie. Mi takie coś wychodziło kiedy nie ustawiwszy skylighta w ustawieniach vraya, miałam w ustawieniach enwironment maxa (klawisz 8) wstawiony jakiś bitmap lub hdr, wtedy ten bitmap odbijał się nie tylko na tle ale też na obiektach. Sprawdź czy jak ustawisz tam na czarno to dalej będą artefakty. Ostatni render przez oświetlone okna zyskał na uroku, ale całość za bardzo wchodzi w czerwień (i okna, i światło na zewnątrz ma ten odcień), skylight/hdri w tej sytuacji bym jednak dała bardziej niebieskawy (możesz zafarbować istniejące hdri bodajże mapą RGB map) Edytowane 11 Kwiecień 200915 l przez Ania
Napisano 11 Kwiecień 200915 l Autor Te plamy są spowodowane małą ilością subdivs i sampli irr. Są to rendery próbne więc zbyt dużo nie dawałem :) Plamy się pojawiają przez dużą HDerkę (12000x4000px). Wchodzi w czerwień dlatego, że jest zachód słońca :D Będę musiał to poprawić. Wiem też dlaczego mi cienie zniknęły. Ponieważ dałem zbyt duże słońce. Trochę zmniejszę i wyrenderuje jeszcze raz. Dzięki za komentarz i podpowiedź co do zafarbowania HDRI. // Edit: Mały upek Rendering: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34czysty.jpg Edytowany w PS: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34.jpg Edytowany w PS z blurem: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34blur.jpg Edytowane 12 Kwiecień 200915 l przez Vega
Napisano 12 Kwiecień 200915 l mam takie inne głupie pytanie:) tak sobie patrzę na ten krawężnik i wydaje się strasznie wysoki, czy to wina perspektywy, czy on jest taki jak ten murek za nim? to takie pytanie z cyklu jak się ktoś nie ma czego czepiać, to się czepia byle czego:) światełka w oknach dały radę, od razu to żywiej wygląda.
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Autor Ten krawężnik jest taki wysoki bo go nie będzie :) Musiałem go powiększyć bo jak dałem noise na trawę to mi wychodziła trawa z krawężnika :D
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Na ostatnim renderze mamy zachodzące słońce, tak? Dlaczego światło pada tylko na jedną ścianę, tego głównego budynku, a na ten budynek dalej juz nie? Pozdr. Edytowane 12 Kwiecień 200915 l przez adam_m
Napisano 12 Kwiecień 200915 l dalej kiepsko. z reguły jak chcesz zrobić wieczorne światło to weź dobre dzienne światło, wyłącz słońce i pobaw się kolorami (albo i nie) i wyjdzie. ty robisz od tyłu, brak dobrego GI przede wszystkim, brak odbić w szybach itp. Jak robisz światła w mieszkaniach to daj w każdym inny odcień i siłę świecenia, bo przecież każdy ma u siebie inne oświetlenie w mieszkaniu.
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Autor Odbicie w szybach jest :) To czerwone coś ponieważ HDerka ma zachód słońca i akurat ten zachód jest z prawej strony. GI mam takie http://www.fototube.pl/pictures/gi3.jpg i http://www.fototube.pl/pictures/gi22.jpg. Moja HDerka wygląda tak Większa służy jako reflection, a mniejsza jako tło i sky light. Tutaj ustawienia HDRI i jej wygląd w mojej scenie . Światło to Vray sun z ustawieniami
Napisano 12 Kwiecień 200915 l a w helpie vraya piszą że im mniejsza wartość interp. samples tym cienie są "wyraźniejsze" i obrazek "żywszy"
Napisano 12 Kwiecień 200915 l Autor Problem w tym, że ja nie mogę dać mniej :/ Bo mi powstają plamy na ścianach przez dużą HDerkę :)
Napisano 13 Kwiecień 200915 l to zmiejsz ją. a najlepiej wywal i daj sky na początek, wieczorne oświetlenie możesz zrobić innymi sposobami jak ci hrka krzaczy. możesz poszukać innej a nie męczyć i powtarzać te same błędy. Ogólnie zasada jest taka: do odbić jak największa hdrka, do enviroment mniejsza. Niektóre mogą po prostu być kiepskie i nie wyciśniesz na nich fajnego oświetlenia.
Napisano 13 Kwiecień 200915 l Autor Mam 2 hdrki :P Mniejszą i większą. Robię tak jak pisałeś, że większa do odbić, a mniejsza jako tło :) Poszukam nowe nocne tło. // Edit: Taki rendering. Nic nie zmieniałem w renderze i vray sun. Zmieniłem hdrki na zwykłe .jpg oraz dodałem lampy. Wiem, że piękne to nie jest :D, ale muszę jeszcze nad tym poprawocwać (chodzi mi o lampy). Nie wiem jak oświetlić scenę (światło z lamp) czy dać vray light na całą długość lampy czy tylko tam gdzie jest ta kula z żarówką. Do tego dałem z zbyt dużo tych latarni i będę musiał zmniejszyć ilość. Szum jest dlatego, że to render próbny, a u mnie zmniejszenie szumu zwiększa czas renderingu. Edytowane 13 Kwiecień 200915 l przez Vega
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Autor Taka mała próba Lens Effects :) Trochę za długie to star zrobiłem, ale muszę jeszcze poprawić :) Może nawet wywalę to star i zostawię samo ring oraz glow. Za bardzo chyba lampy oświetlają budynek :D Edytowane 14 Kwiecień 200915 l przez Vega
Napisano 14 Kwiecień 200915 l Autor yyy jaka cegła?? Ta textura pod balkonami? Zrobiłem 2 rendery. Z GI i bez. Wstawiłem do Ram Player i masz rację, że niema GI. Takie same rendery z różnicą, że na tym z GI jest jakiś tam ciemniejszy balkon itp. Edytowane 14 Kwiecień 200915 l przez Vega
Napisano 14 Kwiecień 200915 l oo dodałeś te lampy. No lepiej się to prezentuje pomału.. ;) Ale flary zdecydowanie blee.. powoli idzie to w dobrą stronkę ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto