Skocz do zawartości

Exterior blok


Vega

Rekomendowane odpowiedzi

Co do tych 7 renderów, wszystkie mają bardzo płaskie (bezkontrastowe) oświetlenie, brakuje wyraźniejszych cieni.

 

Na niektórych widać jakieś plany na ścianach, nie wiem czy to słońce z hdri się odbiło czy co, ale wygląda fatalnie.

Mi takie coś wychodziło kiedy nie ustawiwszy skylighta w ustawieniach vraya, miałam w ustawieniach enwironment maxa (klawisz 8) wstawiony jakiś bitmap lub hdr, wtedy ten bitmap odbijał się nie tylko na tle ale też na obiektach. Sprawdź czy jak ustawisz tam na czarno to dalej będą artefakty.

 

Ostatni render przez oświetlone okna zyskał na uroku, ale całość za bardzo wchodzi w czerwień (i okna, i światło na zewnątrz ma ten odcień), skylight/hdri w tej sytuacji bym jednak dała bardziej niebieskawy (możesz zafarbować istniejące hdri bodajże mapą RGB map)

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Te plamy są spowodowane małą ilością subdivs i sampli irr. Są to rendery próbne więc zbyt dużo nie dawałem :) Plamy się pojawiają przez dużą HDerkę (12000x4000px). Wchodzi w czerwień dlatego, że jest zachód słońca :D Będę musiał to poprawić. Wiem też dlaczego mi cienie zniknęły. Ponieważ dałem zbyt duże słońce. Trochę zmniejszę i wyrenderuje jeszcze raz. Dzięki za komentarz i podpowiedź co do zafarbowania HDRI.

 

// Edit: Mały upek

 

Rendering: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34czysty.jpg

Edytowany w PS: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34.jpg

Edytowany w PS z blurem: http://www.fototube.pl/pictures/rendering34blur.jpg

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takie inne głupie pytanie:) tak sobie patrzę na ten krawężnik i wydaje się strasznie wysoki, czy to wina perspektywy, czy on jest taki jak ten murek za nim? to takie pytanie z cyklu jak się ktoś nie ma czego czepiać, to się czepia byle czego:) światełka w oknach dały radę, od razu to żywiej wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej kiepsko. z reguły jak chcesz zrobić wieczorne światło to weź dobre dzienne światło, wyłącz słońce i pobaw się kolorami (albo i nie) i wyjdzie. ty robisz od tyłu, brak dobrego GI przede wszystkim, brak odbić w szybach itp. Jak robisz światła w mieszkaniach to daj w każdym inny odcień i siłę świecenia, bo przecież każdy ma u siebie inne oświetlenie w mieszkaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbicie w szybach jest :) To czerwone coś ponieważ HDerka ma zachód słońca i akurat ten zachód jest z prawej strony.

 

GI mam takie http://www.fototube.pl/pictures/gi3.jpg i http://www.fototube.pl/pictures/gi22.jpg. Moja HDerka wygląda tak

lighting.jpg

 

Większa służy jako reflection, a mniejsza jako tło i sky light. Tutaj ustawienia HDRI i jej wygląd w mojej scenie

hdri2.jpg.

 

Światło to Vray sun z ustawieniami

vraysun12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zmiejsz ją. a najlepiej wywal i daj sky na początek, wieczorne oświetlenie możesz zrobić innymi sposobami jak ci hrka krzaczy. możesz poszukać innej a nie męczyć i powtarzać te same błędy. Ogólnie zasada jest taka: do odbić jak największa hdrka, do enviroment mniejsza. Niektóre mogą po prostu być kiepskie i nie wyciśniesz na nich fajnego oświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 hdrki :P Mniejszą i większą. Robię tak jak pisałeś, że większa do odbić, a mniejsza jako tło :) Poszukam nowe nocne tło.

 

// Edit: Taki rendering. Nic nie zmieniałem w renderze i vray sun. Zmieniłem hdrki na zwykłe .jpg oraz dodałem lampy. Wiem, że piękne to nie jest :D, ale muszę jeszcze nad tym poprawocwać (chodzi mi o lampy). Nie wiem jak oświetlić scenę (światło z lamp) czy dać vray light na całą długość lampy czy tylko tam gdzie jest ta kula z żarówką. Do tego dałem z zbyt dużo tych latarni i będę musiał zmniejszyć ilość. Szum jest dlatego, że to render próbny, a u mnie zmniejszenie szumu zwiększa czas renderingu.

 

rendering36.jpg

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała próba Lens Effects :)

 

rendering.jpg

 

Trochę za długie to star zrobiłem, ale muszę jeszcze poprawić :) Może nawet wywalę to star i zostawię samo ring oraz glow. Za bardzo chyba lampy oświetlają budynek :D

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yyy jaka cegła?? Ta textura pod balkonami?

 

Zrobiłem 2 rendery. Z GI i bez. Wstawiłem do Ram Player i masz rację, że niema GI. Takie same rendery z różnicą, że na tym z GI jest jakiś tam ciemniejszy balkon itp.

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności