Faun Napisano 25 Marzec 2009 Share Napisano 25 Marzec 2009 Witam Chcę zmajstrować krótką animację we wnętrzu dużej biblioteki. Będzie kilka zbliżeń na regały, więc zamierzam wymodelować i oteksturować część książek w miarę dokładnie. Ale jak zasymulować mnogość książek na półkach w całej bibliotece? Najprościej będzie wrzucić teksturę (zdjęcie książek na regałach) na jakiś prosty obiekt, ale nie wiem czy efekt będzie zadowalający. Może macie pomysły, w jaki sposób podejść do tematu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 25 Marzec 2009 Share Napisano 25 Marzec 2009 jesli 3dsmax to moze funkcja array chyba ze chodzi calkiem o cos innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Faun Napisano 26 Marzec 2009 Autor Share Napisano 26 Marzec 2009 Array... nie za bardzo. Problem nie w tym jak rozmieścic książki, ale jak zasymulować ich ilość, przy małej liczbie obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 Na pierwszym planie: wymodelowane, na dalszych - displace'm i bumpem, teksturą. Postaraj się stworzyć taki układ regałów, by wysokość książek nie rózniła się zbytnio od wysokości półek. Wówczas nie będzie problemu z markowaniem szpar pomiedzy wierzchem książek a dnem półki ponad nimi. Wystarczy czerń w teksturze pomiędzy ksiązkami a półką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 26 Marzec 2009 Share Napisano 26 Marzec 2009 ja sobie robiłem grupy książek i potem je ręcznie rozmieszczałem. W sumie tekstur książek miałem chyba ze 20, czasami te same tekstury były przypisane do różnych wielkościowo książek. Niektóre potem w grupach jeszcze troszkę przemieszczałem i lekko obracałem. Ale i tak efekt nie był dość rzeczywisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi