Napisano 25 Marzec 200916 l Witam Chcę zmajstrować krótką animację we wnętrzu dużej biblioteki. Będzie kilka zbliżeń na regały, więc zamierzam wymodelować i oteksturować część książek w miarę dokładnie. Ale jak zasymulować mnogość książek na półkach w całej bibliotece? Najprościej będzie wrzucić teksturę (zdjęcie książek na regałach) na jakiś prosty obiekt, ale nie wiem czy efekt będzie zadowalający. Może macie pomysły, w jaki sposób podejść do tematu?
Napisano 26 Marzec 200916 l Autor Array... nie za bardzo. Problem nie w tym jak rozmieścic książki, ale jak zasymulować ich ilość, przy małej liczbie obiektów.
Napisano 26 Marzec 200916 l Na pierwszym planie: wymodelowane, na dalszych - displace'm i bumpem, teksturą. Postaraj się stworzyć taki układ regałów, by wysokość książek nie rózniła się zbytnio od wysokości półek. Wówczas nie będzie problemu z markowaniem szpar pomiedzy wierzchem książek a dnem półki ponad nimi. Wystarczy czerń w teksturze pomiędzy ksiązkami a półką.
Napisano 26 Marzec 200916 l ja sobie robiłem grupy książek i potem je ręcznie rozmieszczałem. W sumie tekstur książek miałem chyba ze 20, czasami te same tekstury były przypisane do różnych wielkościowo książek. Niektóre potem w grupach jeszcze troszkę przemieszczałem i lekko obracałem. Ale i tak efekt nie był dość rzeczywisty.