Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich i proszę o pomoc z mapowaniem, juz kiedyś poruszyłem ten problem na forum ale nie uzyskałem odpowiedzi. Dziś znów stanąłem przed tym samym problemem. I tu pytam, czy jest jakaś metoda na wyprostowanie łuku oparcia krzesła tak aby słoje tekstury drewna szły po łuku tak jak zaznaczyłem czerwonymi kreskami na rysunku? Jak to można wyprostować, muszę ręcznie wszystkie punkty tego oparcia przestawiać i prostować ? Prosze o poradę jest to raczej pilne.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najprosciej to zrobic boxa. zamapowac go, a potem zgiac bendem, zajmie to jakos moze 2minuty:),

ew. wyprostowac na unwarpie na pale i lekki relaksik dac, tez nie powinno duzo czasu zajac:)

Napisano

popieram takie rzeczy bez pluginów to najlepiej bendem i koniec zabawy, ew. TextureLayers od mankua i spline mapping

Napisano
  • Autor

Dziś próbowałem zainstalować maxa 2009 ale jakoś bezskutecznie, nie mam pojęcia w jaki sposób to można wygiąć bendem dokładnie taki kształt, to jest poręcz fotela wyextrudowany ze splajna. Z nowej bryły typu box wyciągnąłem wysokość na tyle ile mniej więcej jest długa poręcz z kilkunastoma podziałami i nakładając benda próbowałem wygiąć poręcz ale bez skutecznie. Szczerze mówiąc to bardzo rzadko używam tego modyfikatora.

 

Edit: Zrobiłem tak, dlugiego boksa zmapowałem unwrapem, wygładziłem siatkę przez turbosmooth, podzieliłem odcinek na którym miał byc łuk i poprestawiałem podziały, koniec i kropka, najprostrza metoda:) Koledzy dzięki za podpowiedzi

Edytowane przez syriusz 27

Napisano
W maxie od 2008 w górę masz takie narzędzie jak spline mapping. Pasuje jak ulał.

a na jakiej rolecie mogę spline mapping odszukać, bo jakoś go nie widzę???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności