Skocz do zawartości

Śnieg


Vega

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio mnie wzięło na zrobienie wizki zimowej :) Chcę zrobić małą wizkę jeden budynek, kilka drzew i płot. Skoro wizka zimowa to bez śniegu się nieda jej zrobić :D

 

Znalazłem w necie fajny tutek na zrobienie śniegu http://www.evermotion.org/?unfold_exclusive=270&unfold=exclusive tylko problem w tym, że po zrobieniu małego śniegu na płocie (tylko płot w scenie z śniegem) mam już 160kpoly. Podczas gdy płot ma ok. 2k. Znacie jakąś inna metodę niż PArray?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ok poszukam :) Bo ten śnieg ma jakby 2 etapy :) Pierwsza mi liczy ok. 1h, a drugi nie wiem bo po 6h wyłączyłem.

 

// Edit:

 

Znalazłem nawet fajny skrypt do śniegu. Można go pobrać za free z tej strony http://www.nikclark.com/scripts/snow/index.htm Jest tutaj więcej skryptów :)

 

Ich efekt:

 

snow_teapot.jpg

 

Mój efekt:

snieg.jpg

 

Skrypt tworzy nową jakby warstwę nad tym czajnikiem z modyfikatorami:

*Editable Mesh

*Face extrud

*Noise

*MeshSmooth

 

Tak patrząc to wychodzi podobnie jak z tym PArray tyle, że szybciej :) Muszę zobaczyć jak wyjdzie z drzewami.

 

// Edit:

Przy prostych rzeczach ta metoda się przydaje. W przypadku robienia śniegu na drzewach to niezbyt ładnie wychodzi.

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też można :) Tylko, że widziałem kilka prac fajnych (scena zimowa) gdzie śnieg był robiony jakąś metodą, ale nie chcieli się podzielić :D Będę musiał coś dam spróbować. Tyle tych modyfikatorów jest, że kilka połączę i może powstanie coś fajnego. Taką metodą nauczę się czegoś nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JmTm00: Miałem drzewo (ok. 10k poly). Tylko to drzewo było na scenie :) Nie tylko mi on robił tyle czasu bo w tym tutku jest napisane, że jemu też tyle robił. Próbuję zrobić metodą taką:

 

1. Mam drzewo.

2. Zaznaczam poly z widoku TOP (tak jak on pisał w tym tutku).

3. Kopiuje poly i wklejam jako object (tzw. wklejam). To całe drzewo ukrywam.

4. Dodaje modyfikator Face Extrud i daje amout na 0,2 lub 0,3.

5. Dodaje modyfikator TurboSmooth

6. Wyrównuje te skopiowane poly do drzewa. Nadaje materiały i czekam na efekt :)

 

Oto efekt:

http://www.fototube.pl/obrazek,nieg2.jpg.html

 

Trzeba by to jeszcze dopracować. Może uda mi się znaleźć jakiś skrypt który będzie mi wyrzucał kilka losowych poly. Np. pień jest cały pokryty śniegiem :) Tam trzeba by zrobić kilka miejsc bez śniegu. Tak samo gałęzie. Będę musiał jeszcze poszukać :)

Wiem, że PolyBoost ma coś takiego, ale on darmowy nie jest.

 

Znalazłem owy skrypt, ale chyba usunąłem za dużo poly :D

http://www.fototube.pl/obrazek,nieg3.jpg.html

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności