Napisano 4 Kwiecień 200916 l Witam, ostatnio mnie wzięło na zrobienie wizki zimowej :) Chcę zrobić małą wizkę jeden budynek, kilka drzew i płot. Skoro wizka zimowa to bez śniegu się nieda jej zrobić :D Znalazłem w necie fajny tutek na zrobienie śniegu http://www.evermotion.org/?unfold_exclusive=270&unfold=exclusive tylko problem w tym, że po zrobieniu małego śniegu na płocie (tylko płot w scenie z śniegem) mam już 160kpoly. Podczas gdy płot ma ok. 2k. Znacie jakąś inna metodę niż PArray?
Napisano 4 Kwiecień 200916 l może podobnie jak w tutku z zaznaczaniem poly ale zamiast particli displacem to zrobić, ktoś na forum kiedyś pokazywał bardzo fajny displejsowy śnieg może więc i u Ciebie sie sprawdzi.
Napisano 5 Kwiecień 200916 l Autor Ok poszukam :) Bo ten śnieg ma jakby 2 etapy :) Pierwsza mi liczy ok. 1h, a drugi nie wiem bo po 6h wyłączyłem. // Edit: Znalazłem nawet fajny skrypt do śniegu. Można go pobrać za free z tej strony http://www.nikclark.com/scripts/snow/index.htm Jest tutaj więcej skryptów :) Ich efekt: Mój efekt: Skrypt tworzy nową jakby warstwę nad tym czajnikiem z modyfikatorami: *Editable Mesh *Face extrud *Noise *MeshSmooth Tak patrząc to wychodzi podobnie jak z tym PArray tyle, że szybciej :) Muszę zobaczyć jak wyjdzie z drzewami. // Edit: Przy prostych rzeczach ta metoda się przydaje. W przypadku robienia śniegu na drzewach to niezbyt ładnie wychodzi. Edytowane 5 Kwiecień 200916 l przez Vega
Napisano 5 Kwiecień 200916 l a jakby zrobic totalnie na chama i śnieg najpierw tylko jako texturka a dorobić w postprodukcji?
Napisano 5 Kwiecień 200916 l Autor Tak też można :) Tylko, że widziałem kilka prac fajnych (scena zimowa) gdzie śnieg był robiony jakąś metodą, ale nie chcieli się podzielić :D Będę musiał coś dam spróbować. Tyle tych modyfikatorów jest, że kilka połączę i może powstanie coś fajnego. Taką metodą nauczę się czegoś nowego.
Napisano 5 Kwiecień 200916 l z tym śniegiem to też się zastanawiałem jak by go zrobić, ale w postprodukcji to chyba będzie dużo bawienia, chciaż dla chcącego nic trudnego :) jak już CI się uda to się podziel :D
Napisano 5 Kwiecień 200916 l Vega92 -> a próbowałeś tą metodą parray tylko na layerach renderować? ukryj co niepotrzebne i rendernij same drzewka, albo jakieś proxy moze?
Napisano 5 Kwiecień 200916 l Autor @JmTm00: Miałem drzewo (ok. 10k poly). Tylko to drzewo było na scenie :) Nie tylko mi on robił tyle czasu bo w tym tutku jest napisane, że jemu też tyle robił. Próbuję zrobić metodą taką: 1. Mam drzewo. 2. Zaznaczam poly z widoku TOP (tak jak on pisał w tym tutku). 3. Kopiuje poly i wklejam jako object (tzw. wklejam). To całe drzewo ukrywam. 4. Dodaje modyfikator Face Extrud i daje amout na 0,2 lub 0,3. 5. Dodaje modyfikator TurboSmooth 6. Wyrównuje te skopiowane poly do drzewa. Nadaje materiały i czekam na efekt :) Oto efekt: http://www.fototube.pl/obrazek,nieg2.jpg.html Trzeba by to jeszcze dopracować. Może uda mi się znaleźć jakiś skrypt który będzie mi wyrzucał kilka losowych poly. Np. pień jest cały pokryty śniegiem :) Tam trzeba by zrobić kilka miejsc bez śniegu. Tak samo gałęzie. Będę musiał jeszcze poszukać :) Wiem, że PolyBoost ma coś takiego, ale on darmowy nie jest. Znalazłem owy skrypt, ale chyba usunąłem za dużo poly :D http://www.fototube.pl/obrazek,nieg3.jpg.html Edytowane 5 Kwiecień 200916 l przez Vega