Masło Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Otóż mam problem. Mam do zrobienia model wtyki USB. Chciałem zrobić na niej taki wklęsły znak USB. Mam gotowego blueprinta całej wtyki (znaku też). I czym to najlepiej zrobić? Coś typu splines => planes => łączyć za pomocą vertexów w jedno, czy może: wzór znaku USB => na nim zrobić to z elementów (kilku planesów) => połączyć w jedno. Dalej sobie poradzę. Głównie moje metody nie są trudne, ale szukam nowych metod, sposobów, jak na (chwila zwątpienia) inteligentną istotę przystało. ^^ P.S.: Myślę, że screeny są zbędne, gdyż model USBka nie jest tak skomplikowany. Chodzi głównie o najlepszy sposób. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Najprościej zrobić to mapą displace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masło Posted April 8, 2009 Author Share Posted April 8, 2009 Dzięki. Też coś mi się kojarzyło, ale dzięki, że przypomniałeś. Ja tylko odkopuje sposoby :P Dzięx, mam już gotowe. Temat do zamknięcia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminek Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masło Posted April 9, 2009 Author Share Posted April 9, 2009 (edited) Nieźle Muminek nieźle :P Logo na USBku to sam modelowałeś czy za pomocą splines, potem splines w poly i bevel? [EDIT] Ciekawi mnie tudzież Muminku, jak zrobiłeś te chropowate powierzchnie... Ujawnisz swój kunszt? :] Edited April 9, 2009 by Masło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminek Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Które chropowate na jacku ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masło Posted April 9, 2009 Author Share Posted April 9, 2009 Tak, chodzi o jacka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muminek Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 (edited) Właściwie to kaszanka w siatce. Ghird trochę podziałów aby był w kwadraciki. Zaznaczamy wszystkie poly kopiujemy ale taką specjalna opcja aby poly były oddzielnie a nie jedną równą powierzchnią. Skalujemy je i otrzymujemy powierzchnię z kolcami . Splusować (smoth) czy dobrze wygląda . Potem robimy wykrojnik w kształcie owala i wycinamy z siatki to co nam potrzeba. Kopiujemy zewnętrzne krawędzie i przeciągamy je w dół. Dzielimy powstałe pionowe edges na pół , powstały nowy edge po obwodzie podciągamy w górę , zeby nam się krawędź nie gubiła ani nie robiła innych głupich rzeczy :D. Logo usb jest proste dwa cylindry 2 cube (jeden zrobiony w trójkąt.) Najpierw zrobiłem połączeni trójkąt cylinder , a potem od np od drugiego cylindra kopiuje bok przesuwam kopiuje przesuwam obracam etc aż dojdzie tam gdzie trzeba i łącze to z resztą. Edited April 10, 2009 by Muminek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts