Napisano 15 Kwiecień 200916 l Witam! wreszcie nowa maszyna i można sie czegoś pouczyc...jednak juz po godzinie pracy przy projekcie myszy komputer zatrzymałem się przy małej przeszkodzie przy ktorej siatka juz nie szła jak po szynie kolejowej....i w tym momencie zastanowiłem sie i pomyślałem jak wiele rzeczy o samej siatce jeszcze nie wiem...i tu moje pytania *Czy siatka MUSI byc jakos super prosto poustawiana? *Czy 'pokrecona' na maxa siatka nie bedzie przeszkadzac? *Czy ta pokrecona siatka bedzie miała jakies konfilkty na renderze? *Czy w prostej siatce np"myszy komputerowej" mogą pojawic się np. polygony ułożone w trójkąt? czy musi Kwadrat bo to przeszkadza i moje najważniejsze pytanie które mnie nurtuje gdy krew mnie zalewa na poczatku pracy z pytaniem "jak to kurka zacząc?!?" *Od czego zaczyna sie obiekty zwarte ale z pewnymi dodatkami taki jak klawisze wobiekcie takim jak np. mysz komputerowa? zaczyna sie takie przedmioty od Boxa z mała ilościa poly i sie dodaje stopniowo segmenty czy odrazu np 15x5 i ognia.. z góry dziekuje za każdą pomoc i przepraszam za takie głupie i przedewszystkim oczywiste pytania :)
Napisano 15 Kwiecień 200916 l 1. im rowniejsza siatka tym latwiej sie mapuje, poza tym lepiej trybi meshsmooth / turbo 2. bedzie w mapowaniu / turbosmoth 3. moga wystapic dziwne odbicia jezeli material jest z odbiciami / przezrocyzstoscia, no i global illumination tez czasem moze sie krzaczyc (dziwne cienie) 4. moga, a nawet pieciokaty i szecio i wiecej, wszystko zalezy poprostu od miesjca na modelu pierdoly tego typu jak mysz to najlepiej od ogolu do szczegolu, potem sobie rzezbisz detalik lekko, czyli powiedzmy fota z boku jako referencja, do tego robisz boxa, doprawiasz ogolne ksztalty zeby bylo zblizone a potem detal, prosze;)
Napisano 15 Kwiecień 200916 l 1. Nie musi, choć powinna - tym się charakteryzują 'dobre siatki' 2. do tego co uncle dodam jeszcze animacje 3. jeśli jest pokręcona, ale poprawna (nie nakładają się ścianki, odwrócone poly etc.) nie używasz turbosmootha, meshasmootha - nie powinna 4. Dlaczego by nie ? Tylko znowu - dla ts, ms trzeba wiedzieć gdzie można / należy ich użyć. Jak nie używasz ts, ms - swobode masz większą, choć też nie całkowitą 5. Sam też mam zawsze największy problem, żeby zacząć - metody są dwie - od ogółu do szczegółu, czyli robisz ogólną bryłe (jako całość) i dodajesz detal, albo od razu budujesz trochę gęstszą siatkę (od pewnego miesjca rozciągasz siatke, rozrasta się ona - nie wiem jak to inaczej ująć) - zresztą tego akurat nie polecam
Napisano 16 Kwiecień 200916 l Autor dziekuje za odpowiedz na te pytania... ale ciekawi mnie to ostatnie...słyszałem o tym od ogółu do szczegółu... odrazu szczegółowo jakos tak mi nie pasi...ale ciekawi mnie jak dodawane sa te szczegóły... jakimi modyfikatorami?
Napisano 16 Kwiecień 200916 l A żadnych modyfikatorów - edit poly i jedziesz z koksem - cut, connect (do loopów), slice i inne twoimi przyjaciółmi ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto