Skocz do zawartości

Siatka - pytania zółtodzioba


Airice

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

wreszcie nowa maszyna i można sie czegoś pouczyc...jednak juz po godzinie pracy przy projekcie myszy komputer zatrzymałem się przy małej przeszkodzie przy ktorej siatka juz nie szła jak po szynie kolejowej....i w tym momencie zastanowiłem sie i pomyślałem jak wiele rzeczy o samej siatce jeszcze nie wiem...i tu moje pytania

 

 

*Czy siatka MUSI byc jakos super prosto poustawiana?

*Czy 'pokrecona' na maxa siatka nie bedzie przeszkadzac?

*Czy ta pokrecona siatka bedzie miała jakies konfilkty na renderze?

*Czy w prostej siatce np"myszy komputerowej" mogą pojawic się np. polygony ułożone w trójkąt? czy musi Kwadrat bo to przeszkadza

 

 

i moje najważniejsze pytanie które mnie nurtuje gdy krew mnie zalewa na poczatku pracy z pytaniem "jak to kurka zacząc?!?"

 

*Od czego zaczyna sie obiekty zwarte ale z pewnymi dodatkami taki jak klawisze wobiekcie takim jak np. mysz komputerowa? zaczyna sie takie przedmioty od Boxa z mała ilościa poly i sie dodaje stopniowo segmenty czy odrazu np 15x5 i ognia..

 

z góry dziekuje za każdą pomoc i przepraszam za takie głupie i przedewszystkim oczywiste pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. im rowniejsza siatka tym latwiej sie mapuje, poza tym lepiej trybi meshsmooth / turbo

2. bedzie w mapowaniu / turbosmoth

3. moga wystapic dziwne odbicia jezeli material jest z odbiciami / przezrocyzstoscia, no i global illumination tez czasem moze sie krzaczyc (dziwne cienie)

4. moga, a nawet pieciokaty i szecio i wiecej, wszystko zalezy poprostu od miesjca na modelu

 

pierdoly tego typu jak mysz to najlepiej od ogolu do szczegolu, potem sobie rzezbisz detalik lekko,

czyli powiedzmy fota z boku jako referencja, do tego robisz boxa, doprawiasz ogolne ksztalty zeby bylo zblizone a potem detal,

 

prosze;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie musi, choć powinna - tym się charakteryzują 'dobre siatki'

2. do tego co uncle dodam jeszcze animacje

3. jeśli jest pokręcona, ale poprawna (nie nakładają się ścianki, odwrócone poly etc.) nie używasz turbosmootha, meshasmootha - nie powinna

4. Dlaczego by nie ? Tylko znowu - dla ts, ms trzeba wiedzieć gdzie można / należy ich użyć. Jak nie używasz ts, ms - swobode masz większą, choć też nie całkowitą

5. Sam też mam zawsze największy problem, żeby zacząć - metody są dwie - od ogółu do szczegółu, czyli robisz ogólną bryłe (jako całość) i dodajesz detal, albo od razu budujesz trochę gęstszą siatkę (od pewnego miesjca rozciągasz siatke, rozrasta się ona - nie wiem jak to inaczej ująć) - zresztą tego akurat nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedz na te pytania... ale ciekawi mnie to ostatnie...słyszałem o tym od ogółu do szczegółu... odrazu szczegółowo jakos tak mi nie pasi...ale ciekawi mnie jak dodawane sa te szczegóły... jakimi modyfikatorami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności