Jump to content

Siatka - pytania zółtodzioba


Airice
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

wreszcie nowa maszyna i można sie czegoś pouczyc...jednak juz po godzinie pracy przy projekcie myszy komputer zatrzymałem się przy małej przeszkodzie przy ktorej siatka juz nie szła jak po szynie kolejowej....i w tym momencie zastanowiłem sie i pomyślałem jak wiele rzeczy o samej siatce jeszcze nie wiem...i tu moje pytania

 

 

*Czy siatka MUSI byc jakos super prosto poustawiana?

*Czy 'pokrecona' na maxa siatka nie bedzie przeszkadzac?

*Czy ta pokrecona siatka bedzie miała jakies konfilkty na renderze?

*Czy w prostej siatce np"myszy komputerowej" mogą pojawic się np. polygony ułożone w trójkąt? czy musi Kwadrat bo to przeszkadza

 

 

i moje najważniejsze pytanie które mnie nurtuje gdy krew mnie zalewa na poczatku pracy z pytaniem "jak to kurka zacząc?!?"

 

*Od czego zaczyna sie obiekty zwarte ale z pewnymi dodatkami taki jak klawisze wobiekcie takim jak np. mysz komputerowa? zaczyna sie takie przedmioty od Boxa z mała ilościa poly i sie dodaje stopniowo segmenty czy odrazu np 15x5 i ognia..

 

z góry dziekuje za każdą pomoc i przepraszam za takie głupie i przedewszystkim oczywiste pytania :)

Link to comment
Share on other sites

1. im rowniejsza siatka tym latwiej sie mapuje, poza tym lepiej trybi meshsmooth / turbo

2. bedzie w mapowaniu / turbosmoth

3. moga wystapic dziwne odbicia jezeli material jest z odbiciami / przezrocyzstoscia, no i global illumination tez czasem moze sie krzaczyc (dziwne cienie)

4. moga, a nawet pieciokaty i szecio i wiecej, wszystko zalezy poprostu od miesjca na modelu

 

pierdoly tego typu jak mysz to najlepiej od ogolu do szczegolu, potem sobie rzezbisz detalik lekko,

czyli powiedzmy fota z boku jako referencja, do tego robisz boxa, doprawiasz ogolne ksztalty zeby bylo zblizone a potem detal,

 

prosze;)

Link to comment
Share on other sites

1. Nie musi, choć powinna - tym się charakteryzują 'dobre siatki'

2. do tego co uncle dodam jeszcze animacje

3. jeśli jest pokręcona, ale poprawna (nie nakładają się ścianki, odwrócone poly etc.) nie używasz turbosmootha, meshasmootha - nie powinna

4. Dlaczego by nie ? Tylko znowu - dla ts, ms trzeba wiedzieć gdzie można / należy ich użyć. Jak nie używasz ts, ms - swobode masz większą, choć też nie całkowitą

5. Sam też mam zawsze największy problem, żeby zacząć - metody są dwie - od ogółu do szczegółu, czyli robisz ogólną bryłe (jako całość) i dodajesz detal, albo od razu budujesz trochę gęstszą siatkę (od pewnego miesjca rozciągasz siatke, rozrasta się ona - nie wiem jak to inaczej ująć) - zresztą tego akurat nie polecam

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za odpowiedz na te pytania... ale ciekawi mnie to ostatnie...słyszałem o tym od ogółu do szczegółu... odrazu szczegółowo jakos tak mi nie pasi...ale ciekawi mnie jak dodawane sa te szczegóły... jakimi modyfikatorami?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy