Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

Jestem początkującym w Maxie. Mam za sobą parę tutoriali i prostych scenek. Ostatnio (jakiś miesiąc temu :)) wpadłem na pomysł zrobienia scenki z Bugatti Veyronem. Postanowiłem sobie że zrobię ten model w pełni sam i bez korzystania z żadnych tutoriali. Nie miałem pojęcia o modelowaniu samochodu i wszystko robiłem na "czuja". Po około 2 tygodniach zmagań z modelem zacząłem bawić się materiałami i tu zaczęły się schody, dlatego wkońcu musiałem zajżeć do googli i tam poszukać odpowiedzi :) Jak już wszystko nałożyłem to zrobiłem sobie taki próbny renderek no i efekt nie dokońca mnie zadowolił ;)

Kompletnie nie mam pojęcia jak to oświetlić, co pewnie też ma wpływ na wygląd modelu. I denerwuje mnie już to że karoserja odbija tylko ten szary kolor tła, przydałoby się go postawić w jakiejś ciekawszej scenerii, co mam zamiar zrobić w niedługim czasie.

Liczę na jakieś rady od Was i pomoc, no i krytykę oczywiście, bo mam zamiar w pełni skończyć tą scenkę :)

 

Na dole parę renderków...

  • Odpowiedzi 27
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Proszę siatka, wiem masakra...

 

Co do HDRI to czytałem coś, ale nie wiem jak się tego używa, zobaczę potem, ale dzięki :)

 

BTW. nie chodzi mi tylko o światła i materiały, tylko ogólnie o całą scenkę. Model nie jest skończony i liczę na podpowiedzi co do całości.

Napisano

Ta siatka jest za gęsta :o

Przepis na HDRI:

1. Znajdź jakąś w google

2.Pobierz ją.

3.Włącz maxa i swoją scenę.

4.Wciśnij 8 i wrzuć ją do enivorment

5 Otwórz Material Editor.

6. Przeciągnij hdr z enivorment do wolnego slotu material editorze i ustaw coordinates na spherical.

7. Trochę niżej w ME możesz ustawić jej jasność i kontrast za pomocą output i RGB contrast

Napisano
  • Autor

Aaaa tak to działa... fajne ;) , ale dziwnie odbija mi, tylko na czarnym. Jeszcze pozmieniam w lakierze trochę.

Napisano

spieszylo Ci sie troszke cio ;]

mozesz odjac jeszcze sporo szczegolu z siatki ,bedzie ladniej i szybciej ,chociazby miejsce na styku bocznej szyby/dachu i przedniej szyby {slupek}

strasznie tam namieszales niepotrzebnie , ale jestes na bardzo dobrej drodze imo ;]

Napisano
  • Autor

hmmm... ja jeszcze do tego turbosmootha dodałem. Kurde nie wiem czy dobrze bo widziałem mnóstwo samochodów robionych bez, tylko ten mój strasznie kanciasty się wydaje. A co do tego słupka to faktycznie :P

Napisano

hej jak na pierwszy raz to calkiem,calkiem :) moje poczatki byly gorsze teraz jest wiecej tutkow wiec mozesz zrobic postepy o wiele szybciej!

Napisano
  • Autor

Mały update. Poprawiłem przedni "grill" i tył. Zmieniłem kolor... Dodałem tylne światła. HDRI też dodałem tylko znowu mi się dziwnie odbija, tylko na czarnym, a na niebieskim już nie. Wsadziłem też skylight na górę i wydłużył mi się render o około 2 minuty... -- To jedyna zmiana jaką zauważyłem :) Acha na chromie nie widać tego HDRI, a powinno?? :P

Napisano
  • Autor

Dobra taki up... już to mnie bardziej zadowala. Btw. Dlaczego te zapisane rendery wychodzą ciemniejsze niż w oknie maxa? A wracając do tematu i problemu oświetlenia to dałem System Daylight i nie wiem jak oświetlić te miejsca ciemne-- przy drzwiach. Dobra czekam na komenty, bo naprawdę dochodzę do wniosku że jak na razie mi się to podoba :D , ale zmieniłbym tak żeby nabrało to to kolorów :) Wzorowałem się na tym i chce dążyć do takiego efektu :) : http://img.wallpaperstock.net:81/bugatti-veyron-back-wallpapers_1576_1024x768.jpg

Napisano

Ej. no na pierwszy model to wypas na kolkach, ale siatka rzeczywiscie za gesta, przez to wyglada jakby samochod byl stukniety w kilku miejscach. Pokaz sietke bez ts. Staraj sie robic siatke bez trojkatow bo ci mocno psuja model.

Napisano

łobózie, a FG włączyłeś? Jak nie to włącz i ustaw difiuse bounces na ~7 (u mnie ta liczba daje ładne efekty), a ty pokombinuj

Napisano

nie wiem, ale chyba mi się wydaję, że felgi są za cienkie. Jak nie robisz środka samochodu, to najlepiej przyciemnij szyby, żeby nic nie było widać co jest w środku, ew. ~5% przezroczystości. Nie podoba mi się ten szary materiał (na drzwiach itd.) chyba w ogóle nie ma reflectiona. Nie podoba mi się jeszcze dolne połączenie drzwi - pod koniec takie wygładzone, a tam ma być równa szpara. Radzę Ci najpierw dobrze poprawić model, a później brać się za materiał i otoczenie. Jeśli chodzi o oświetlenie, to Ci nie pomogę, bo na metalu się nie znam xD

Napisano

Jak na pierwszy model to całkiem super.

Zastosuj na karoserii "Car Paint" Ma bardzo realistyczne efekty odbicia. Na szybach dał bym coś co mocniej odbija światło.

Napisano
  • Autor

Dobra kolejny up :P Nie miałem za bardzo czasu, także dopiero teraz wrzucam... Poprawiłem materiały szyb, karoserii- dzięki Hooch, sam bym tego nie znalazł ;) - co najważniejsze zmieniłem oświetlenie i Eros, tak jak mówiłeś nie miałem włączonego FG. Tak samo ustawiłem na 7 bo przy innych dawało jakieś dziwne kolory. Dodałem 2 mr Area Omni i coś tam pomogło :) (Ustawienie świateł mam jak na screenie poniżej, może ktoś coś podpowie:)).

Blomd, co do modelu to chce go skończyć, czyli środek, wydech i poprawić tę szparę :P, a także felgi... Eee tzn. felgi chyba zrobię od początku :D. Scenkę zacząłem tylko dlatego że robienie samego samochodu powoli mnie wkurzało :)

Aha Kotisded ta siatka którą pokazałem jest bez ts ]:-> :D

Napisano

Teraz ten samochód wygląda jak resorak.

Postaraj się ładną scenę z ładnym otoczeniem zrobic.

Napisano
  • Autor

Wiesz jeszcze nie wszystko stracone :p bo nie przekonwertowalem na edit poly modelu także wystarczy ze nacisnę delete i wybiorę mesh, tylko co to pomoże?? :P

Napisano
  • Autor

A jeszcze mam pytanie jak dodać jakieś sztuczne oświetlenie jak mam daylight. Bo jak dodaje, zaużmy omni to nic nie daje, żadnego efektu. Trzeba coś odznaczyć w tym świetle dziennym czy jak??

Napisano
  • Autor

Nie no ustawiłem na 1 to chyba nie, zawsze tyle starczało. W oknie maxa normalnie oswietla, a w renderze nie ma różnicy, z czy bez...

Napisano

Siłę daylight ustaw na 1 a omni na 1,5 i w górę, sprawdzaj każdą opcję :) Ja w ten sposób przeważnie coś znajdywałem, a więc GRZEBAJ!

Napisano
Nie no ustawiłem na 1 to chyba nie, zawsze tyle starczało. W oknie maxa normalnie oswietla, a w renderze nie ma różnicy, z czy bez...

 

1 to zdecydowanie za malo przy day light'cie

Napisano
  • Autor

Dobra sprawdziłem z tymi światłami, ale nie działa... Ustawiłem daylight na 1, a omni od 1,5 do 2, jeździłem w dół i w górę i nic. Nie wiem co dalej, może jest jakaś opcja do odhaczenia? Prosiłbym o w miarę szybkie podpowiedzi :), bo na jutro mam to zanieść do szkoły.

 

PS Kacper dzięki wielkie za ten zbiór, dziś go już nie użyje, ale na pewno się tym pobawię :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności