Napisano 24 Kwiecień 200915 l Witam wszystkich! Jestem początkującym w Maxie. Mam za sobą parę tutoriali i prostych scenek. Ostatnio (jakiś miesiąc temu :)) wpadłem na pomysł zrobienia scenki z Bugatti Veyronem. Postanowiłem sobie że zrobię ten model w pełni sam i bez korzystania z żadnych tutoriali. Nie miałem pojęcia o modelowaniu samochodu i wszystko robiłem na "czuja". Po około 2 tygodniach zmagań z modelem zacząłem bawić się materiałami i tu zaczęły się schody, dlatego wkońcu musiałem zajżeć do googli i tam poszukać odpowiedzi :) Jak już wszystko nałożyłem to zrobiłem sobie taki próbny renderek no i efekt nie dokońca mnie zadowolił ;) Kompletnie nie mam pojęcia jak to oświetlić, co pewnie też ma wpływ na wygląd modelu. I denerwuje mnie już to że karoserja odbija tylko ten szary kolor tła, przydałoby się go postawić w jakiejś ciekawszej scenerii, co mam zamiar zrobić w niedługim czasie. Liczę na jakieś rady od Was i pomoc, no i krytykę oczywiście, bo mam zamiar w pełni skończyć tą scenkę :) Na dole parę renderków...
Napisano 24 Kwiecień 200915 l Widać krzywiznę przy przednim reflektorze, a jeśli chcesz ładnie odbicia to musisz dodać hdrke.
Napisano 24 Kwiecień 200915 l Autor Proszę siatka, wiem masakra... Co do HDRI to czytałem coś, ale nie wiem jak się tego używa, zobaczę potem, ale dzięki :) BTW. nie chodzi mi tylko o światła i materiały, tylko ogólnie o całą scenkę. Model nie jest skończony i liczę na podpowiedzi co do całości.
Napisano 24 Kwiecień 200915 l Ta siatka jest za gęsta :o Przepis na HDRI: 1. Znajdź jakąś w google 2.Pobierz ją. 3.Włącz maxa i swoją scenę. 4.Wciśnij 8 i wrzuć ją do enivorment 5 Otwórz Material Editor. 6. Przeciągnij hdr z enivorment do wolnego slotu material editorze i ustaw coordinates na spherical. 7. Trochę niżej w ME możesz ustawić jej jasność i kontrast za pomocą output i RGB contrast
Napisano 24 Kwiecień 200915 l Autor Aaaa tak to działa... fajne ;) , ale dziwnie odbija mi, tylko na czarnym. Jeszcze pozmieniam w lakierze trochę.
Napisano 24 Kwiecień 200915 l spieszylo Ci sie troszke cio ;] mozesz odjac jeszcze sporo szczegolu z siatki ,bedzie ladniej i szybciej ,chociazby miejsce na styku bocznej szyby/dachu i przedniej szyby {slupek} strasznie tam namieszales niepotrzebnie , ale jestes na bardzo dobrej drodze imo ;]
Napisano 24 Kwiecień 200915 l Autor hmmm... ja jeszcze do tego turbosmootha dodałem. Kurde nie wiem czy dobrze bo widziałem mnóstwo samochodów robionych bez, tylko ten mój strasznie kanciasty się wydaje. A co do tego słupka to faktycznie :P
Napisano 25 Kwiecień 200915 l hej jak na pierwszy raz to calkiem,calkiem :) moje poczatki byly gorsze teraz jest wiecej tutkow wiec mozesz zrobic postepy o wiele szybciej!
Napisano 25 Kwiecień 200915 l Autor Mały update. Poprawiłem przedni "grill" i tył. Zmieniłem kolor... Dodałem tylne światła. HDRI też dodałem tylko znowu mi się dziwnie odbija, tylko na czarnym, a na niebieskim już nie. Wsadziłem też skylight na górę i wydłużył mi się render o około 2 minuty... -- To jedyna zmiana jaką zauważyłem :) Acha na chromie nie widać tego HDRI, a powinno?? :P
Napisano 27 Kwiecień 200915 l Autor Dobra taki up... już to mnie bardziej zadowala. Btw. Dlaczego te zapisane rendery wychodzą ciemniejsze niż w oknie maxa? A wracając do tematu i problemu oświetlenia to dałem System Daylight i nie wiem jak oświetlić te miejsca ciemne-- przy drzwiach. Dobra czekam na komenty, bo naprawdę dochodzę do wniosku że jak na razie mi się to podoba :D , ale zmieniłbym tak żeby nabrało to to kolorów :) Wzorowałem się na tym i chce dążyć do takiego efektu :) : http://img.wallpaperstock.net:81/bugatti-veyron-back-wallpapers_1576_1024x768.jpg
Napisano 27 Kwiecień 200915 l Ej. no na pierwszy model to wypas na kolkach, ale siatka rzeczywiscie za gesta, przez to wyglada jakby samochod byl stukniety w kilku miejscach. Pokaz sietke bez ts. Staraj sie robic siatke bez trojkatow bo ci mocno psuja model.
Napisano 28 Kwiecień 200915 l łobózie, a FG włączyłeś? Jak nie to włącz i ustaw difiuse bounces na ~7 (u mnie ta liczba daje ładne efekty), a ty pokombinuj
Napisano 28 Kwiecień 200915 l nie wiem, ale chyba mi się wydaję, że felgi są za cienkie. Jak nie robisz środka samochodu, to najlepiej przyciemnij szyby, żeby nic nie było widać co jest w środku, ew. ~5% przezroczystości. Nie podoba mi się ten szary materiał (na drzwiach itd.) chyba w ogóle nie ma reflectiona. Nie podoba mi się jeszcze dolne połączenie drzwi - pod koniec takie wygładzone, a tam ma być równa szpara. Radzę Ci najpierw dobrze poprawić model, a później brać się za materiał i otoczenie. Jeśli chodzi o oświetlenie, to Ci nie pomogę, bo na metalu się nie znam xD
Napisano 29 Kwiecień 200915 l Jak na pierwszy model to całkiem super. Zastosuj na karoserii "Car Paint" Ma bardzo realistyczne efekty odbicia. Na szybach dał bym coś co mocniej odbija światło.
Napisano 29 Kwiecień 200915 l Autor Dobra kolejny up :P Nie miałem za bardzo czasu, także dopiero teraz wrzucam... Poprawiłem materiały szyb, karoserii- dzięki Hooch, sam bym tego nie znalazł ;) - co najważniejsze zmieniłem oświetlenie i Eros, tak jak mówiłeś nie miałem włączonego FG. Tak samo ustawiłem na 7 bo przy innych dawało jakieś dziwne kolory. Dodałem 2 mr Area Omni i coś tam pomogło :) (Ustawienie świateł mam jak na screenie poniżej, może ktoś coś podpowie:)). Blomd, co do modelu to chce go skończyć, czyli środek, wydech i poprawić tę szparę :P, a także felgi... Eee tzn. felgi chyba zrobię od początku :D. Scenkę zacząłem tylko dlatego że robienie samego samochodu powoli mnie wkurzało :) Aha Kotisded ta siatka którą pokazałem jest bez ts ]:-> :D
Napisano 30 Kwiecień 200915 l Teraz ten samochód wygląda jak resorak. Postaraj się ładną scenę z ładnym otoczeniem zrobic.
Napisano 30 Kwiecień 200915 l Następnym razem jak będziesz robił jakiś model to używaj MeshSmoth, a nie Turbosmootha :)
Napisano 30 Kwiecień 200915 l Autor Wiesz jeszcze nie wszystko stracone :p bo nie przekonwertowalem na edit poly modelu także wystarczy ze nacisnę delete i wybiorę mesh, tylko co to pomoże?? :P
Napisano 30 Kwiecień 200915 l Autor A jeszcze mam pytanie jak dodać jakieś sztuczne oświetlenie jak mam daylight. Bo jak dodaje, zaużmy omni to nic nie daje, żadnego efektu. Trzeba coś odznaczyć w tym świetle dziennym czy jak??
Napisano 1 Maj 200915 l Autor Nie no ustawiłem na 1 to chyba nie, zawsze tyle starczało. W oknie maxa normalnie oswietla, a w renderze nie ma różnicy, z czy bez...
Napisano 1 Maj 200915 l Siłę daylight ustaw na 1 a omni na 1,5 i w górę, sprawdzaj każdą opcję :) Ja w ten sposób przeważnie coś znajdywałem, a więc GRZEBAJ!
Napisano 1 Maj 200915 l Nie no ustawiłem na 1 to chyba nie, zawsze tyle starczało. W oknie maxa normalnie oswietla, a w renderze nie ma różnicy, z czy bez... 1 to zdecydowanie za malo przy day light'cie
Napisano 3 Maj 200915 l Autor Dobra sprawdziłem z tymi światłami, ale nie działa... Ustawiłem daylight na 1, a omni od 1,5 do 2, jeździłem w dół i w górę i nic. Nie wiem co dalej, może jest jakaś opcja do odhaczenia? Prosiłbym o w miarę szybkie podpowiedzi :), bo na jutro mam to zanieść do szkoły. PS Kacper dzięki wielkie za ten zbiór, dziś go już nie użyje, ale na pewno się tym pobawię :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto