łObóz Napisano 24 Kwiecień 2009 Napisano 24 Kwiecień 2009 Witam wszystkich! Jestem początkującym w Maxie. Mam za sobą parę tutoriali i prostych scenek. Ostatnio (jakiś miesiąc temu :)) wpadłem na pomysł zrobienia scenki z Bugatti Veyronem. Postanowiłem sobie że zrobię ten model w pełni sam i bez korzystania z żadnych tutoriali. Nie miałem pojęcia o modelowaniu samochodu i wszystko robiłem na "czuja". Po około 2 tygodniach zmagań z modelem zacząłem bawić się materiałami i tu zaczęły się schody, dlatego wkońcu musiałem zajżeć do googli i tam poszukać odpowiedzi :) Jak już wszystko nałożyłem to zrobiłem sobie taki próbny renderek no i efekt nie dokońca mnie zadowolił ;) Kompletnie nie mam pojęcia jak to oświetlić, co pewnie też ma wpływ na wygląd modelu. I denerwuje mnie już to że karoserja odbija tylko ten szary kolor tła, przydałoby się go postawić w jakiejś ciekawszej scenerii, co mam zamiar zrobić w niedługim czasie. Liczę na jakieś rady od Was i pomoc, no i krytykę oczywiście, bo mam zamiar w pełni skończyć tą scenkę :) Na dole parę renderków...
kłapouchy Napisano 24 Kwiecień 2009 Napisano 24 Kwiecień 2009 Widać krzywiznę przy przednim reflektorze, a jeśli chcesz ładnie odbicia to musisz dodać hdrke.
marc_in Napisano 24 Kwiecień 2009 Napisano 24 Kwiecień 2009 hhmmmm to chyba nie ten dzial jak lighting i materials
łObóz Napisano 24 Kwiecień 2009 Autor Napisano 24 Kwiecień 2009 Proszę siatka, wiem masakra... Co do HDRI to czytałem coś, ale nie wiem jak się tego używa, zobaczę potem, ale dzięki :) BTW. nie chodzi mi tylko o światła i materiały, tylko ogólnie o całą scenkę. Model nie jest skończony i liczę na podpowiedzi co do całości.
kłapouchy Napisano 24 Kwiecień 2009 Napisano 24 Kwiecień 2009 Ta siatka jest za gęsta :o Przepis na HDRI: 1. Znajdź jakąś w google 2.Pobierz ją. 3.Włącz maxa i swoją scenę. 4.Wciśnij 8 i wrzuć ją do enivorment 5 Otwórz Material Editor. 6. Przeciągnij hdr z enivorment do wolnego slotu material editorze i ustaw coordinates na spherical. 7. Trochę niżej w ME możesz ustawić jej jasność i kontrast za pomocą output i RGB contrast
łObóz Napisano 24 Kwiecień 2009 Autor Napisano 24 Kwiecień 2009 Aaaa tak to działa... fajne ;) , ale dziwnie odbija mi, tylko na czarnym. Jeszcze pozmieniam w lakierze trochę.
marc_in Napisano 24 Kwiecień 2009 Napisano 24 Kwiecień 2009 spieszylo Ci sie troszke cio ;] mozesz odjac jeszcze sporo szczegolu z siatki ,bedzie ladniej i szybciej ,chociazby miejsce na styku bocznej szyby/dachu i przedniej szyby {slupek} strasznie tam namieszales niepotrzebnie , ale jestes na bardzo dobrej drodze imo ;]
łObóz Napisano 24 Kwiecień 2009 Autor Napisano 24 Kwiecień 2009 hmmm... ja jeszcze do tego turbosmootha dodałem. Kurde nie wiem czy dobrze bo widziałem mnóstwo samochodów robionych bez, tylko ten mój strasznie kanciasty się wydaje. A co do tego słupka to faktycznie :P
simon87pl Napisano 25 Kwiecień 2009 Napisano 25 Kwiecień 2009 hej jak na pierwszy raz to calkiem,calkiem :) moje poczatki byly gorsze teraz jest wiecej tutkow wiec mozesz zrobic postepy o wiele szybciej!
łObóz Napisano 25 Kwiecień 2009 Autor Napisano 25 Kwiecień 2009 Mały update. Poprawiłem przedni "grill" i tył. Zmieniłem kolor... Dodałem tylne światła. HDRI też dodałem tylko znowu mi się dziwnie odbija, tylko na czarnym, a na niebieskim już nie. Wsadziłem też skylight na górę i wydłużył mi się render o około 2 minuty... -- To jedyna zmiana jaką zauważyłem :) Acha na chromie nie widać tego HDRI, a powinno?? :P
łObóz Napisano 27 Kwiecień 2009 Autor Napisano 27 Kwiecień 2009 Dobra taki up... już to mnie bardziej zadowala. Btw. Dlaczego te zapisane rendery wychodzą ciemniejsze niż w oknie maxa? A wracając do tematu i problemu oświetlenia to dałem System Daylight i nie wiem jak oświetlić te miejsca ciemne-- przy drzwiach. Dobra czekam na komenty, bo naprawdę dochodzę do wniosku że jak na razie mi się to podoba :D , ale zmieniłbym tak żeby nabrało to to kolorów :) Wzorowałem się na tym i chce dążyć do takiego efektu :) : http://img.wallpaperstock.net:81/bugatti-veyron-back-wallpapers_1576_1024x768.jpg
kotisded Napisano 27 Kwiecień 2009 Napisano 27 Kwiecień 2009 Ej. no na pierwszy model to wypas na kolkach, ale siatka rzeczywiscie za gesta, przez to wyglada jakby samochod byl stukniety w kilku miejscach. Pokaz sietke bez ts. Staraj sie robic siatke bez trojkatow bo ci mocno psuja model.
kłapouchy Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 łobózie, a FG włączyłeś? Jak nie to włącz i ustaw difiuse bounces na ~7 (u mnie ta liczba daje ładne efekty), a ty pokombinuj
blomd Napisano 28 Kwiecień 2009 Napisano 28 Kwiecień 2009 nie wiem, ale chyba mi się wydaję, że felgi są za cienkie. Jak nie robisz środka samochodu, to najlepiej przyciemnij szyby, żeby nic nie było widać co jest w środku, ew. ~5% przezroczystości. Nie podoba mi się ten szary materiał (na drzwiach itd.) chyba w ogóle nie ma reflectiona. Nie podoba mi się jeszcze dolne połączenie drzwi - pod koniec takie wygładzone, a tam ma być równa szpara. Radzę Ci najpierw dobrze poprawić model, a później brać się za materiał i otoczenie. Jeśli chodzi o oświetlenie, to Ci nie pomogę, bo na metalu się nie znam xD
Hooch Napisano 29 Kwiecień 2009 Napisano 29 Kwiecień 2009 Jak na pierwszy model to całkiem super. Zastosuj na karoserii "Car Paint" Ma bardzo realistyczne efekty odbicia. Na szybach dał bym coś co mocniej odbija światło.
łObóz Napisano 29 Kwiecień 2009 Autor Napisano 29 Kwiecień 2009 Dobra kolejny up :P Nie miałem za bardzo czasu, także dopiero teraz wrzucam... Poprawiłem materiały szyb, karoserii- dzięki Hooch, sam bym tego nie znalazł ;) - co najważniejsze zmieniłem oświetlenie i Eros, tak jak mówiłeś nie miałem włączonego FG. Tak samo ustawiłem na 7 bo przy innych dawało jakieś dziwne kolory. Dodałem 2 mr Area Omni i coś tam pomogło :) (Ustawienie świateł mam jak na screenie poniżej, może ktoś coś podpowie:)). Blomd, co do modelu to chce go skończyć, czyli środek, wydech i poprawić tę szparę :P, a także felgi... Eee tzn. felgi chyba zrobię od początku :D. Scenkę zacząłem tylko dlatego że robienie samego samochodu powoli mnie wkurzało :) Aha Kotisded ta siatka którą pokazałem jest bez ts ]:-> :D
latos Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Teraz ten samochód wygląda jak resorak. Postaraj się ładną scenę z ładnym otoczeniem zrobic.
kłapouchy Napisano 30 Kwiecień 2009 Napisano 30 Kwiecień 2009 Następnym razem jak będziesz robił jakiś model to używaj MeshSmoth, a nie Turbosmootha :)
łObóz Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 Wiesz jeszcze nie wszystko stracone :p bo nie przekonwertowalem na edit poly modelu także wystarczy ze nacisnę delete i wybiorę mesh, tylko co to pomoże?? :P
łObóz Napisano 30 Kwiecień 2009 Autor Napisano 30 Kwiecień 2009 A jeszcze mam pytanie jak dodać jakieś sztuczne oświetlenie jak mam daylight. Bo jak dodaje, zaużmy omni to nic nie daje, żadnego efektu. Trzeba coś odznaczyć w tym świetle dziennym czy jak??
łObóz Napisano 1 Maj 2009 Autor Napisano 1 Maj 2009 Nie no ustawiłem na 1 to chyba nie, zawsze tyle starczało. W oknie maxa normalnie oswietla, a w renderze nie ma różnicy, z czy bez...
kłapouchy Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Siłę daylight ustaw na 1 a omni na 1,5 i w górę, sprawdzaj każdą opcję :) Ja w ten sposób przeważnie coś znajdywałem, a więc GRZEBAJ!
GrześDuro Napisano 1 Maj 2009 Napisano 1 Maj 2009 Nie no ustawiłem na 1 to chyba nie, zawsze tyle starczało. W oknie maxa normalnie oswietla, a w renderze nie ma różnicy, z czy bez... 1 to zdecydowanie za malo przy day light'cie
łObóz Napisano 3 Maj 2009 Autor Napisano 3 Maj 2009 Dobra sprawdziłem z tymi światłami, ale nie działa... Ustawiłem daylight na 1, a omni od 1,5 do 2, jeździłem w dół i w górę i nic. Nie wiem co dalej, może jest jakaś opcja do odhaczenia? Prosiłbym o w miarę szybkie podpowiedzi :), bo na jutro mam to zanieść do szkoły. PS Kacper dzięki wielkie za ten zbiór, dziś go już nie użyje, ale na pewno się tym pobawię :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się