Jump to content

Problem z jednostkami przy skalowaniu.


Mulholland
 Share

Recommended Posts

Hej, mam następujący problem - przy skalowaniu boxa, który ma wymiary powiedzmy 10 x 10 cm, box się zminiejsza ale jego realne wymiary wyświatlane w okienku - nie. Tak więc np. mam dwa boxy, identyczne - jeden stworzony orginalnie 50 x 50 cm, a drugi orginalnie 100 x 100 cm, pomniejszony o 50%, ale w okienku z wymiarami wciąż 100 na 100!

 

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak skalować bryły tak żeby ich realne wymiary w cm też się zmieniały? Zalezy mi na tym bo robię architektoniczny element i chcę żeby po skalowaniu boxy itp miały zmodyfikowane wymiary.

Link to comment
Share on other sites

To utwórz od razu boxa z pożądanymi wymiarami...

Możesz też każdego boxa jakiego tworzysz, tworzyć o rozmiarze 1x1x1. Wówczas, gdy go powiększysz przez skalowanie 10 razy, będzie miał 10x10x10.

Link to comment
Share on other sites

No wiem ale w sumie chodzi o to że mam scenkę zrobioną bez wymiarów ale w mniej więcej dobrych proporcjach i po pomiejszeniu całości 2,34 raza będzie miała właśnie dobre wymiary. Tylko chciałbym żeby wtedy miała realne wymiary cyfrowe po podzieleniu, bo mógłbym ją dalej modyfikować.

Link to comment
Share on other sites

Nadal nie rozumim, w czym problem. Jeśli cała scena jest przeskalowana np. o π, to przy tworzeniu obiektu także zrób jego wymiary z mnożnikiem π. Albo utwórz w normalnych wymiarach i przeskaluj obiekt o odpowiednią wartosć.

Link to comment
Share on other sites

Nic, myślałem że da się po prostu o "n" pomniejszyć, jak w autocadzie i jednostki się pomniejszą. Nie chce mi się całej scenki tworzyć od nowa, żeby mieć jednostki dobre. Nawiasem mówiąc to jest duża obsuwa, prawie bug, jeśli po pomnieszeniu obiekt zachowuje stare wymiary - w takim razie jak to się ma do grida i w jakiej przestrzeni są te wymiary, bo na pewno nie w "world"

Link to comment
Share on other sites

To nie jest błąd.

Ostateczene wymiary obiektu to wymiary, które mu nadałeś przy tworzeniu (albo później je modyfikując) pomnożone przez skalę obiektu. I jest to dość oczywiste. W maxie tego nie widać za bardzo, ale w innych programach (Maya, Houdini) działa to podobnie i gdy się temu mechanizmowi przypatrzysz, można zrozumieć, czemu tak, a nie inaczej.

Link to comment
Share on other sites

To że box ma napisane wymiary to w skali world ma takie jak go przeskalowałeś. w zakładce create masz obiekty helpers, wybierz tape i zmierz, sam zobaczysz. poza tym te wymiary tycza się tylko obiektów prymitywnych, a nie wiem ile w takiej scence - wizualizacji jest obiektów prymitywnych. Po skonwertowaniu tracą te informacje o wymiarach. Chcesz przemieszczać się w scenie, bez taśmy ani rusz. No chyba że lubisz liczyć kwadraty to ustaw sobie pola siatki np na 10cm.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy