Jump to content

[3DS max] polaczenie kula+cylinder


palmer

Recommended Posts

Witam ...

 

Prosze o podpowiedz jak moge najlepiej polaczyc razem (z plynym przejsciem) dwa obiekty - kula i cylinder.

Chce stworzyc to model kurka do baterii ...

Z jednej strony kuli udalo mi sie zrobic extrude polygonow aby uzyskac "wypukly" element. Niestety z "boku" kuli jest to niemozliwe gdyz poligony nie ukladaja mi sie po okregu. Probuje wiec polaczyc dwa elementy ze soba aby uzyskac zamierzony efekt

 

 

connecto.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ok ..probuje

 

bede wiec klikal (60 sek)

dzieki

 

edit:

eeeeee

cos mi nie wychodzi

zrobilem cut (obrysowalem ksztalt cylindra narzedziem cut)

wycialem otwor w ksztalcie kola ...

 

now what ??..

jak zrobic magiczne "snap"

Edited by palmer
Link to comment
Share on other sites

to moze napisz co ci nie wychodzi, bo tak to ciezko ci doradzic. Obawiam sie ze znowu sie rozbija o to ze nigdy nie wzioles sie za modelowanie pozadnie.

 

To co shogun napisal w sumie jeszcze szybsze niz moja wycinanka.

Rysujesz circle, zaznaczasz ta kule, dajesz compound object > shape merge. Wybierasz circle, i na koncu extrude.

Link to comment
Share on other sites

Ucze sie na bledach i na kolejnych "wyzwaniach"

Jest to moja pierwsza proba polaczenia "kuli" z innym obiektem.

 

robilem tak (Twoja wycinanka)

-zaraz sprubuje sposobu drugiego a tymczasem pokaze moje zmagania ...

 

wycialem CUT obrys podstawy walca na kuli

 

jeden.jpg

 

przesunalem verteksy tak aby ulozne byly w jednej linii wzdlow osi "Z"

dwas.jpg

 

teraz abu uzyskac ladne polaczenie w miejscu gdzie zrobilem extrude probowalem dac "Chamfer" .....nieststy siatka jest zniszczona w tym miejscu ...

 

trzy.jpg

 

i tym samym nie wiem gdzie/jak/w ktorym miejscu/kiedy/ uzyc magicznego "Snap"

:(

i nie wiem jak zrobic ladne "przejscie" w miejscu polaczenia

 

update: sposob 2 -Shape Merge

 

1Narysowalem circle

2zaznaczylem kule (kula to edit poly)

3wybralem "compound obiects"-shape merge

4circle zrobilo mi sie "zaciemnnione"

i nie wiem co dalej ...co mam extrudowac ?

Obiekty nie sa polaczone ....

 

(zglupialem) %)

zasadzka.jpg

Edited by palmer
Link to comment
Share on other sites

Hehe, mam litosc, widze ze sie uczysz :)

Snapa uzywasz jak wycinasz, robisz to z widoku Lewy-Dół (mowie tu o viewporcie z twojego screena), dzieki temu tniesz sobie dokladnie tak jak ci ida vertexy cylindra (rowne odstepy wychodza itp :) ). To ze przy chamferze bledy wychodza to niestety bedzie, czasem ciecie ci wyjdzie bardzo blisko innego vertexa i kicha. Wtedy trzeba juz troche poweldowac, troche siatki naprawic.

Ale mozesz tez ten chamfer oszukac. Robisz troszke wieksze wyciecie niz potrzebujesz, pozniej malutki extrude i odrobine scale (albo jeszcze lepiej odrazu Bevel) dzieki czemu masz ladna powierzchnie laczaca, a na koniec juz finalny extrude.

Jesli nadal bedziesz mial z tym problem sprobuje jutro zrobic pare screenow, ale mam nadzieje ze wytlumaczylem o co mi biega.

 

pozdrawiam i powodzenia

Edited by mirach
bo Shogun kazał :)
Link to comment
Share on other sites

:)

dzieki ...dzieki ..

ucze sie wiec dalej ....

 

update:

ufff....

rzeczywiscie latwiej obrysowac ksztalt urzywajac "snap" -

Udalo mi sie osiagnac zamierzony efekt, choc widac jeszcze na powierzchni kuli deformacje.

Mam nadzieje ze uda sie je wyeliminowac np. zageszczajac siatke.

 

Dzis wieczorem powalcze z "chamferem" aby uzyskac ladne "przejscie"

 

almost.jpg

Edited by palmer
Link to comment
Share on other sites

a moze tak:

 

1.shape merge z circla na koolke rzucasz obrys

2.potem wyczyscic zbedne vertexy

3.extrude

4.makeplanar na os ktora chcesz

5.champfffer:) na krawedziach

6.ustawic grupy wygladzen

 

i chyba wsio :)

 

powodzenia!

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy