palmer Napisano 11 Maj 2009 Share Napisano 11 Maj 2009 Witam ... Prosze o podpowiedz jak moge najlepiej polaczyc razem (z plynym przejsciem) dwa obiekty - kula i cylinder. Chce stworzyc to model kurka do baterii ... Z jednej strony kuli udalo mi sie zrobic extrude polygonow aby uzyskac "wypukly" element. Niestety z "boku" kuli jest to niemozliwe gdyz poligony nie ukladaja mi sie po okregu. Probuje wiec polaczyc dwa elementy ze soba aby uzyskac zamierzony efekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aduko Napisano 11 Maj 2009 Share Napisano 11 Maj 2009 Boolean - union Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 11 Maj 2009 Share Napisano 11 Maj 2009 Cut + Snap i jakies 30 sekund klikania. Ewentualnie boolean, ale ja mu nie ufam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 11 Maj 2009 Autor Share Napisano 11 Maj 2009 (edytowane) ok ..probuje bede wiec klikal (60 sek) dzieki edit: eeeeee cos mi nie wychodzi zrobilem cut (obrysowalem ksztalt cylindra narzedziem cut) wycialem otwor w ksztalcie kola ... now what ??.. jak zrobic magiczne "snap" Edytowane 11 Maj 2009 przez palmer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 12 Maj 2009 Share Napisano 12 Maj 2009 Ja bym to wyciął narzędziem get shape (tez jest w opcjach compound objects) i z tego zrobił extrude 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 12 Maj 2009 Autor Share Napisano 12 Maj 2009 eeech nie wychodzi :( nie wychodzi :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 12 Maj 2009 Share Napisano 12 Maj 2009 to moze napisz co ci nie wychodzi, bo tak to ciezko ci doradzic. Obawiam sie ze znowu sie rozbija o to ze nigdy nie wzioles sie za modelowanie pozadnie. To co shogun napisal w sumie jeszcze szybsze niz moja wycinanka. Rysujesz circle, zaznaczasz ta kule, dajesz compound object > shape merge. Wybierasz circle, i na koncu extrude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 12 Maj 2009 Share Napisano 12 Maj 2009 W boolean nie jest taki zły tez ma opcje cut, ktora da podobny efekt i później extrude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 12 Maj 2009 Autor Share Napisano 12 Maj 2009 (edytowane) Ucze sie na bledach i na kolejnych "wyzwaniach" Jest to moja pierwsza proba polaczenia "kuli" z innym obiektem. robilem tak (Twoja wycinanka) -zaraz sprubuje sposobu drugiego a tymczasem pokaze moje zmagania ... wycialem CUT obrys podstawy walca na kuli przesunalem verteksy tak aby ulozne byly w jednej linii wzdlow osi "Z" teraz abu uzyskac ladne polaczenie w miejscu gdzie zrobilem extrude probowalem dac "Chamfer" .....nieststy siatka jest zniszczona w tym miejscu ... i tym samym nie wiem gdzie/jak/w ktorym miejscu/kiedy/ uzyc magicznego "Snap" :( i nie wiem jak zrobic ladne "przejscie" w miejscu polaczenia update: sposob 2 -Shape Merge 1Narysowalem circle 2zaznaczylem kule (kula to edit poly) 3wybralem "compound obiects"-shape merge 4circle zrobilo mi sie "zaciemnnione" i nie wiem co dalej ...co mam extrudowac ? Obiekty nie sa polaczone .... (zglupialem) %) Edytowane 12 Maj 2009 przez palmer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 12 Maj 2009 Share Napisano 12 Maj 2009 (edytowane) Hehe, mam litosc, widze ze sie uczysz :) Snapa uzywasz jak wycinasz, robisz to z widoku Lewy-Dół (mowie tu o viewporcie z twojego screena), dzieki temu tniesz sobie dokladnie tak jak ci ida vertexy cylindra (rowne odstepy wychodza itp :) ). To ze przy chamferze bledy wychodza to niestety bedzie, czasem ciecie ci wyjdzie bardzo blisko innego vertexa i kicha. Wtedy trzeba juz troche poweldowac, troche siatki naprawic. Ale mozesz tez ten chamfer oszukac. Robisz troszke wieksze wyciecie niz potrzebujesz, pozniej malutki extrude i odrobine scale (albo jeszcze lepiej odrazu Bevel) dzieki czemu masz ladna powierzchnie laczaca, a na koniec juz finalny extrude. Jesli nadal bedziesz mial z tym problem sprobuje jutro zrobic pare screenow, ale mam nadzieje ze wytlumaczylem o co mi biega. pozdrawiam i powodzenia Edytowane 13 Maj 2009 przez mirach bo Shogun kazał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 12 Maj 2009 Autor Share Napisano 12 Maj 2009 (edytowane) :) dzieki ...dzieki .. ucze sie wiec dalej .... update: ufff.... rzeczywiscie latwiej obrysowac ksztalt urzywajac "snap" - Udalo mi sie osiagnac zamierzony efekt, choc widac jeszcze na powierzchni kuli deformacje. Mam nadzieje ze uda sie je wyeliminowac np. zageszczajac siatke. Dzis wieczorem powalcze z "chamferem" aby uzyskac ladne "przejscie" Edytowane 13 Maj 2009 przez palmer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biszkopte Napisano 14 Maj 2009 Share Napisano 14 Maj 2009 a moze tak: 1.shape merge z circla na koolke rzucasz obrys 2.potem wyczyscic zbedne vertexy 3.extrude 4.makeplanar na os ktora chcesz 5.champfffer:) na krawedziach 6.ustawic grupy wygladzen i chyba wsio :) powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi