Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

podczas gdy sobie renderowałem z ciekawości zobaczyłem ile to 3ds max wciaga mi ramu... i jakie niemiłe zaskocznie ze tylko korzysta z 1,6GB podczas renderowania sceny 1650x1080...

zostaje mu wolnego ramu jeszcze ponad 1gb bo 1gb system mi pożera

Max sam sobie dobiera ilosć wykorzystywanego ramu? przecież wieksza ilość zwiekszy predkość renderowania chyba

 

posiadam 3ds Maxa 2009 64bit do tego Vista 64bit ,4GB ramu + Intel C2Q Q8300

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Może te 1,6 GB pamięci wystarczyło, by renderować tę konkretną scenę. Spróbuj renderować scenę zawierającą większą liczbę obiektów, z mapami displacement i jakimiś ciekawymi shaderami.

Napisano

zuzycie wzrosło w tej samej scenie + shadery z 1,6 na 2gb...jednak ciekawi mnie dlaczego całysz na fulla nie bierze.. chyba ze to znacznie nie przyśpieszy renderowania :)

Napisano

chyba bierze tyle ile mu potrzeba, w zależności od sceny

 

myślisz że jak będziesz renderował boxa też powinno full ram zużyć?

:)

Napisano

jeśli by mu po przyśpieszyło pracę to czemu nie ;) byłoby ekonomiczniej

 

ale ważne ze to nie coś z moim sprzętem bo tego sie obwawiałem :)

Napisano

Pamięć RAM, jak każda inna pamięć, służy do przechowywania danych, a nie do obliczania czegokolwiek. Jeśli zapewnisz wystarczającą ilość pamięci, dalsze jej zwiększanie nie przyspieszy obliczeń, których dokonuje procesor.

Napisano (edytowane)
U mnie na przykład rendering (intel i7) przyspieszyl gdy przesiadłem sie z winxp64 na winxp32. Dziwne, ale autentyczne:)

a myślałem że 64 bitowe systemy są lepsze :p

 

a jest to znaczna różnica?

Edytowane przez claude
Napisano

A znaczne. przy testowym renderingu ktory lecial na xp64 2min na xp32 pojechal 1:20. Na innym xp64 12min a na xp32 8min. Poprosilem takze kolege by zrobil podobny test i okazalo sie, ze na procesorze phenom oraz vista64 vx xp 32 wyszlo podobnie.

 

Robilem takze testy na maxie 32bit oraz max64bit ktore dzialaly w srodowisku xp64 i w tym tescie wynik przeliczen byl identyczny. Ani wolniej ani szybciej.

Napisano

hmm ja ta sama scenke na tym samym kopie w maxie 2012 x64 na win7 x64 renderowalem 3.10 sec (3krotny rend i wyciagniecie sredniej), a na x32 win7 trwalo to 4 min.. nie wiem czemu u ciebie na x32 robi to szybckiej. moze w biosie nie masz wlaczonej opcji x64.

 

btw tez mnie wkurza to ze nie korzysta on z wiekszej ilosci ramu.. ale tego nie da sie zmienic, jak bylo powiedziane on to robi chyba automatycznie. a szkoda mi tych 9 wolnych gb

Napisano

Poprawne testy wpływu architektury na czas renderingu trzeba by robić na jakimś otwartym kodzie i to w miarę prostym, żeby wykluczyć jak najwięcej zależności. Tutaj można założyć, że winien jest kod, który nie został zoptymalizowany pod 64 bitowe kompilatory. Może konwersja została wykonana automatycznie? Może wykorzystają z jakiegoś garbage collector czy shared pointers, które działają na 32bit i trzeba je tłumaczyć na 64bity? Miliard zależności, połowa Windowsa to wciąż 32bitowe aplikacje (Linux zresztą też). Co z instrukcjami SIMD, które używa się w rendererach prawie wszędzie?

 

Może aplikacja używa jakiś wybitnie złych fragmentów systemu? Na przykład Windows Vista miał bardzo poważne problemy z zarządzaniem pamięcią heap. Był to podstawowy powód wywalania się Visty przy pracy na poważnych aplikacjach. W każdym razie tak duża różnica w czasach renderingu po prostu nie najlepiej świadczy o jakości wersji 64bit.

 

Co do samej zasady, może się zdarzyć, że program używa cache'u znacznie mniejszego od Ramu, a kiedy go przekracza, wywala z niego cześć obiektów (które potem muszą być tworzone od nowa) i w tym sensie zwiększenie zużycia ramu może przyspieszyć rendering. W innym przypadku, im mniej tym lepiej (choćby dlatego, że alokowanie pamięci też zabiera programom czas).

 

 

skk.

ps systemy 64bitowe są odrobinę wolniejsze, co zazwyczaj jest równoważone różnymi przyspieszeniami związanymi z nową architekturą, ale odrobinę!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności