Airice Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Witam! podczas gdy sobie renderowałem z ciekawości zobaczyłem ile to 3ds max wciaga mi ramu... i jakie niemiłe zaskocznie ze tylko korzysta z 1,6GB podczas renderowania sceny 1650x1080... zostaje mu wolnego ramu jeszcze ponad 1gb bo 1gb system mi pożera Max sam sobie dobiera ilosć wykorzystywanego ramu? przecież wieksza ilość zwiekszy predkość renderowania chyba posiadam 3ds Maxa 2009 64bit do tego Vista 64bit ,4GB ramu + Intel C2Q Q8300
piotrek Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Może te 1,6 GB pamięci wystarczyło, by renderować tę konkretną scenę. Spróbuj renderować scenę zawierającą większą liczbę obiektów, z mapami displacement i jakimiś ciekawymi shaderami.
Airice Napisano 17 Maj 2009 Autor Napisano 17 Maj 2009 zuzycie wzrosło w tej samej scenie + shadery z 1,6 na 2gb...jednak ciekawi mnie dlaczego całysz na fulla nie bierze.. chyba ze to znacznie nie przyśpieszy renderowania :)
claude Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 chyba bierze tyle ile mu potrzeba, w zależności od sceny myślisz że jak będziesz renderował boxa też powinno full ram zużyć? :)
Airice Napisano 17 Maj 2009 Autor Napisano 17 Maj 2009 jeśli by mu po przyśpieszyło pracę to czemu nie ;) byłoby ekonomiczniej ale ważne ze to nie coś z moim sprzętem bo tego sie obwawiałem :)
piotrek Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Pamięć RAM, jak każda inna pamięć, służy do przechowywania danych, a nie do obliczania czegokolwiek. Jeśli zapewnisz wystarczającą ilość pamięci, dalsze jej zwiększanie nie przyspieszy obliczeń, których dokonuje procesor.
streaker Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 Nie potrzebuje więcej to nie bierze - logiczne chyba...
Traitor Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 U mnie na przyklad rendering (intel i7) przyspieszyl gdy przesiadlem sie z winxp64 na winxp32. Dziwne, ale autentyczne:)
claude Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 (edytowane) U mnie na przykład rendering (intel i7) przyspieszyl gdy przesiadłem sie z winxp64 na winxp32. Dziwne, ale autentyczne:) a myślałem że 64 bitowe systemy są lepsze :p a jest to znaczna różnica? Edytowane 17 Maj 2009 przez claude
Traitor Napisano 17 Maj 2009 Napisano 17 Maj 2009 A znaczne. przy testowym renderingu ktory lecial na xp64 2min na xp32 pojechal 1:20. Na innym xp64 12min a na xp32 8min. Poprosilem takze kolege by zrobil podobny test i okazalo sie, ze na procesorze phenom oraz vista64 vx xp 32 wyszlo podobnie. Robilem takze testy na maxie 32bit oraz max64bit ktore dzialaly w srodowisku xp64 i w tym tescie wynik przeliczen byl identyczny. Ani wolniej ani szybciej.
BsWilku Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 hmm ja ta sama scenke na tym samym kopie w maxie 2012 x64 na win7 x64 renderowalem 3.10 sec (3krotny rend i wyciagniecie sredniej), a na x32 win7 trwalo to 4 min.. nie wiem czemu u ciebie na x32 robi to szybckiej. moze w biosie nie masz wlaczonej opcji x64. btw tez mnie wkurza to ze nie korzysta on z wiekszej ilosci ramu.. ale tego nie da sie zmienic, jak bylo powiedziane on to robi chyba automatycznie. a szkoda mi tych 9 wolnych gb
SYmek Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Poprawne testy wpływu architektury na czas renderingu trzeba by robić na jakimś otwartym kodzie i to w miarę prostym, żeby wykluczyć jak najwięcej zależności. Tutaj można założyć, że winien jest kod, który nie został zoptymalizowany pod 64 bitowe kompilatory. Może konwersja została wykonana automatycznie? Może wykorzystają z jakiegoś garbage collector czy shared pointers, które działają na 32bit i trzeba je tłumaczyć na 64bity? Miliard zależności, połowa Windowsa to wciąż 32bitowe aplikacje (Linux zresztą też). Co z instrukcjami SIMD, które używa się w rendererach prawie wszędzie? Może aplikacja używa jakiś wybitnie złych fragmentów systemu? Na przykład Windows Vista miał bardzo poważne problemy z zarządzaniem pamięcią heap. Był to podstawowy powód wywalania się Visty przy pracy na poważnych aplikacjach. W każdym razie tak duża różnica w czasach renderingu po prostu nie najlepiej świadczy o jakości wersji 64bit. Co do samej zasady, może się zdarzyć, że program używa cache'u znacznie mniejszego od Ramu, a kiedy go przekracza, wywala z niego cześć obiektów (które potem muszą być tworzone od nowa) i w tym sensie zwiększenie zużycia ramu może przyspieszyć rendering. W innym przypadku, im mniej tym lepiej (choćby dlatego, że alokowanie pamięci też zabiera programom czas). skk. ps systemy 64bitowe są odrobinę wolniejsze, co zazwyczaj jest równoważone różnymi przyspieszeniami związanymi z nową architekturą, ale odrobinę!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się