pads Napisano 19 Maj 2009 Napisano 19 Maj 2009 Podobny problem jak w maxie miałem na pozczątku... ferelne przybliżanie. Czasami jak obracam obiekt, zmieniam i ogólnie bawie się widokami kamera widoku gubi tak jakby punkt zaczepienia? Nie da się przybliżać wcale, albo nawet użyć pan view... dopiero jak wezmę view all wszystko się doblokowuje. Gdzie w blenderze są odpowiedniki tych metod oglądania obiektów jak w dolnym prawym rogu w maxie? I drugie pytanie. Istnieje możliwość jakiegoś normalnego wyświetlania menusów? Bo przy moim podziale okienek jak najeżdżam na np. view to widzę tylko część opcji. Żeby zobaczyć wszystkie muszę najpierw zmienić rozmiar okienek (sic)
Ania Napisano 19 Maj 2009 Napisano 19 Maj 2009 (edytowane) 1. jak zsuniesz w dół górną listwę, to tam pod View & Controls są niektóre opcje, np. zoom to mouse position trackball/turntable (różne sposoby obracania viewportem) around selection (moim zdaniem koniecznie włączyć - obraca viewport wokół wybranego obiektu lub vertexu, zamiast wokół cursora) 2. odpowiedniki to skróty 1, 3, 5, 7 (numeryczne) no i obracanie środkową myszą z shiftem (albo obracanie, albo panowanie jest z shiftem, możesz zmienić też zsuwając górną listwę i Middle Mouse Button: Rotate View albo Pan View 3. nie rozumiem za bardzo problemu, po prostu ustaw inaczej okna i tak zostaw? Edytowane 19 Maj 2009 przez Ania
adrian2608 Napisano 19 Maj 2009 Napisano 19 Maj 2009 3. Środkowy myszy i przesuń, odsłonisz ukryte opcje . A jak chodzi o coś innego napisz jaśniej ,pozdrawiam.
pads Napisano 23 Maj 2009 Autor Napisano 23 Maj 2009 (edytowane) No właśnie poustawiałem te opcje Aniu, widziałem Twoje tutoriale :) - chodzi mi, że czasem jak np. usilnie chce przybliżyć się do obiektu to mimo "kręcenia kółkiem" myszy to nic się nie przybliiża... albo jakoś tak śmiesznie niewiele! dlaczego nie widzę swojego podpisu? :P Edytowane 23 Maj 2009 przez pads
mandragora Napisano 23 Maj 2009 Napisano 23 Maj 2009 Metody przybliżania widoku - kropka na klawiaturze numerycznej, musisz mieć włączony Num Lock i zaznaczony obiekt lub vertex, face, edge do którego ma przyciągać - Shift + B, zaznaczasz obszar który ma ci powiększyć i tyle wiem.
Ania Napisano 23 Maj 2009 Napisano 23 Maj 2009 Niekiedy tak się robi jak jesteś w perspektywie, ja tego unikam pracując przeważnie w orthographic view, czyli widokiem równoległym (w maxie było to samo, user view), przełączasz klawiszem 5 między perspektywą a user view.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się