bombello Napisano 24 Marzec 2004 Napisano 24 Marzec 2004 czesc wam to jest moj pierwszy post (W KONCU) ale czytam was juz od 1.5 roku. Z okazji ze jest to moj pierwszy post chcialbym abyscie razem sprobowali rozwiazac ten problem :-). Chodzi o taki patent w reaktorze ze jak puszczam obrusik na stolik to pieknie sie wszystko liczy ale gdy na przyklad w 10 klatce animacji przesune ten stolik to reaktor nie uwzglednia przesuniecia tego stolika i obrusik oblicza sie tak jakby zapamietal pierwsze polozenie stolika. Prosze o pomoc!
SansSerif Napisano 24 Marzec 2004 Napisano 24 Marzec 2004 hej. witam. na forum Adek zrobil swietna wyszukiwarke. wpisujesz: obrus i masz odpowiedz. prosze uzywaj jej czesto. mam ogromna nadzieje ze zapoznales sie juz zregulaminem. pozdrawiam goraco. hmm no dobra tym razem ci pomoge: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9948 buziaczki :) ***
bombello Napisano 24 Marzec 2004 Autor Napisano 24 Marzec 2004 dzieki za pomoc! ale tamten post nie rozwiazuje tego problemu. postaram sie opisac to dokladniej przyznaje ze opisalem to zbyt skrutowo (najchetniej bym zamiescil screeny ale jeszcze nie wiem jak? Puszczenie obrusika na stolik jest bardzo banalna sprawa zwlaszcza gdy mamy do dyspozycji pliki demonstrujace mozliwosci reaktora w katalogu maxa. Polecam pobawic sie nimi tym ktorzy jeszcze nie probowali) Ten problem jest troche poszezony od tego ktory podalas mi na linku i zaszokowal mnie tym ze wogule istnieje. Wiec chodzi o to ze puszczam obrusik na stolik i obrusik sie liczy zaluzmy do klatki 50 i lezy juz w pelni uksztaltowany na stoliku. Ale to jeszcze nie koniec bo w klatce od 50 do 100 przesunelem stolik troche na bok ale to niemialo najmniejszego wplywu na zachowanie obrusika. Pozostal na miejscu i dalej falowal jak by pod nim byl duch stolika. Przeraza mnie to gdyz ma to zastosowanie takze z innymi obiektami w reaktorze np softbody albo rope. Przeraza mnie to jeszcze bardziej gdyz skala tego moze byc gigantyczna. Zakladajac ubranie na jakas animowana postac policzy sie ono tylko w pierwszej klatce jej ruchu. Albo odbijajac pileczke pinpongowa od paletki odbije sie ona od pierwszego polozenia tej paletki. Czy rozumiecie juz? Czy ktos bawil sie reaktorem?
bombello Napisano 24 Marzec 2004 Autor Napisano 24 Marzec 2004 Tak wiec moze ktos z was sprobuje poscic obrusik na stolik, na poruszajacy sie stolik. Moze ktos z was zrobi to w nieco inny sposob we wlasnym stylu. Moze poprobujecie. Jesli sie uda to zrobimy tutorial !
VGT Napisano 31 Marzec 2004 Napisano 31 Marzec 2004 heh, juz była tu moja odpowiedź :) więc krótko jeszcze raz: Jeżeli udało Ci się zrobić opadający obrus na stolik, to wszystko robisz ok, została do ustawienia jedna opcja. Zaznaczasz stół, wchodzisz do \'open property editor\' z belki reactora i zaznaczasz opcję \'unyielding\'. W ten spósób w liczeniu obrusu będie uwzględniony ruch stolika.
Kris_R Napisano 31 Marzec 2004 Napisano 31 Marzec 2004 dokładnie tak jak mówisz VGT... tylko tego haczyka Ci brakowało bombello :) pozdro
gemGreg Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 Witam Nie chcialem niepotrzebnie zakladac nowego topica wiec znalazlem ten, mysle odpowiedni. Moj problem jest nastepujacy: Wymodelowalem postac kobiety i bluzke. Sa to osobne modele, bluzka jest troche wieksza od tlowia tak ze nie przylega do ciala postaci. Uzywam reaktora i chcialem zrobic aby bluzka opadla na cialo. Probowalem juz wielu obcji szukalem na necie tutorialow lecz nic mi nie pomoglo. Bluzka dziwnie sie zachowuje. Albo nie opada, a jak opada to po jakims czasie przedziera sie przez cialo i spada. Ustawilem w obu modelach obcje Unyielding i nic nie pomoglo. Jeszcze jedna informacja. Bluzka jest jednostronna, tzn z jednej strony jest backface cull. Co robie nie tak, prosze o pomoc. dziekuje :)
VGT Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 Owe dziwne zachowania najczęściej wynikają z tego, że dla reactora jednak obiekty się przenikają... przycyzny jakie przychodzą mi do głowy to: - obiekty zbyt blisko siebie - wiem, napisałeś, że tak nie jest, ale zawsze dla pewności, aby wyeliminować tę możliwość, odsuń od siebie obiekty dużo bardziej i sprawdź, jak wtedy się zachowają.. - zły dobór tworzenia odpowiednika obiektu do liczenia kolizji w havoc\'u.. zakręcone zdanie, ale chodzi o wybór z rollout\'u \'simulation geometry\' z właściwości obiektu rigid body. Domyślnie jest to \'Mesh Convex Hull\'. W przypadku postaci i bluzki ta opcja kompletnie się nie sprawdzi i odpowiedniki Twoich obiektów w havoku z pewnością będą na siebie zachodzić. W takiej sytuacji obydwu obiektom ustaw \'concave mesh\' co jednak może znacznie wydłużyć obliczenia reactora.
dr Ug Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 To jeszcze ja: dla glupiej szmaty daje Concave Mesh i wszystko jest spoko, tylko siatka odpowiadajaca za liczenie jest jakby przesunieta wzgledem obiektu. Wyglada to tak, jakby np. material ladowal na niewidzialnej warstwie, ktora pokryty jest stol. Do sie to jakos poprawic?
VGT Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 Przesunięcie? czyli ląduje wyżej niż jest górna powierzchnia obiektu?? to kwestia ustawienia tolerancji kolizji dla reactora w zakładce utilities
dr Ug Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 aha, sprawdze przy najblizszej okazji. jak zawsze jestes niezawodny, thnx ;)
VGT Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 dokładnie jest to col.tollerance w roullout\'cie \'world\' reactor nie pozwala na ustawienie zerowej, więc efekt da się co najwyżej zminimalizować, albo przewidywać i odpowiednio inaczej ustawić obiekty przed liczeniem ;) staram się jak moge ;)
gemGreg Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 Udalo mi sie wkoncu osiagnac nieosiagalne :) Wyliczylem reaktorem klatki opadania koszulki na cialo postaci w low poly poniewaz w high 3d max sie wysypuje z powodu braku pamieci poza tym tak wolno sie to liczy... Ciekawi mnie bardzo jak to sie robi profesjonalnie, przeciez to jedna malutka koszulka a co dopiero z duza animacja?! Ciezko mi sobie wyobrazic jak wyliczali kolizje w filmach np z Warcraft III.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się