Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam problem. Gdy renderuję swoją scenę to cienie, zwłaszcza brzegi, są bardzo ziarniste. Gdy renderuję całą animację, to te ziarna drgają jakby występowały w każdej klatce losowo. Mam pokazać dokładniej scenę i co w niej użyłem czy to jest spowodowane czymś konkretnym i wiecie co z tym zrobić?

 

dodam jeszcze ze nie uzywam zadnych mentalrayów czy innych rzeczy. po prostu naciskam "render" w 3ds maxie i juz.

Edytowane przez okuligowski

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no pewnie uzywasz area light albo sky/sun, podbij liczbe podzialow (subdivisions) w ustawieniach konkretnego swiatla, pewnie domyslnie jest 5x5 podbij do 12x12 i zobacz czy ziarno jest mniejsze

Napisano
  • Autor

hmm to chyba to bo już nie ma ziaren. teraz spróbuję przerenderować kilka klatek zeby zobaczyc czy przy animacji nie ma tego "drżenia". strasznie długo się te area shadow renderują. jest jakaś alternatywa zeby się renderowało szybciej przy podobnym efekcie?

Napisano
hmm to chyba to bo już nie ma ziaren. teraz spróbuję przerenderować kilka klatek zeby zobaczyc czy przy animacji nie ma tego "drżenia". strasznie długo się te area shadow renderują. jest jakaś alternatywa zeby się renderowało szybciej przy podobnym efekcie?

 

mozesz uzyc pradawnej techniki :D ulozyc kilka spotow lub omni obok siebie z

wlaczonymi shadow mapami i bedzie duzo szybciej i bez ziarna, no ale chwilke

ci zajmie zanim dobierzesz rozmycia shadow mapy, biasy i natezenia :D jesli

robisz animacje to naprawde warto

Napisano

Przypomina się mi że było w maksie coś takiego: Shadow Quality i Shadow Integrity. Można pokombinować dla jakości i wydajności renderu w scanlinie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności