Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam po dlugiej przerwie. postawilem sobie za cel stworzenie prostej, przejrzystej wizki jaka jest polaczone salon i jadalnia. duza przestrzen, kilka mebelkow i dupereli. postaram sie to jakos ladnie dopracowac. moze sie uda ;)

 

bawie sie od kilku godzin. kilka screenow:

 

Jadalnia:

 

asasdasd.th.jpg

 

Salon/Pokój dzienny:

 

fdgfdgm.th.jpg

 

dfgdfgdfgd.th.jpg

 

 

komentarze, krytyka, sugestie milo widzane, zycze sobie powodzenia ;)

Edytowane przez heaven
  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość szysia565
Napisano

Trochę zbyt wyraźne krawędzie. Jeśli to jest Vray, to pomarudziłbym na color mapping... Tymczasem nie wiem na co marudzić, bo nie wiem w czym to rędziłeś... A więc? ;)

Napisano

renderzylem w vray. ustawienia sa bardzo testowe w bardzo wczesnej wersji. poprostu chcialem mniej wiecej miec oswietlona scene i widziec wyraznie. sa to bardzo niskie nastawy takze duzo im do finalnych ;)

Napisano

mam problem ze zrobieniem ladnych zaslon. macie moze jakis przepis na nie ? chcialem dobrze obczaic cloth ale mi nie wychodzi nawet jakis fajniejsza szmatka.

Gość szysia565
Napisano

Co do zasłon to się nie wypowiadam, bo zielony jestem, ale co do renderka, to chociaż zmień color mapping z linara na cokolwiek innego ;)

Napisano

Witaj Heaven :] długo Cię nie było.

Ja poczekam z komentarzem jak będzie coś więcej. Narazie to nie podoba mi się takie rozstawianie mebli po kątach przy tak dużej kubaturze wnętrza.

Napisano

dobra. skumalem zaslony tak mi sie wydaje i bede robil niedlugo. tymczasem pierwszy udany test clotha ;) jeszcze tylko musze skumac zwijanie ale niebedzie problemu bo sie klucze porobi i bedzie gralo. tymczasem skrin z testu ;P

 

zaslona.th.jpg

 

zaslona2.th.jpg

Napisano

a no przeszukalem wczoraj 100 stron na forum i znalazlem odpowiedz. znalazlem sposob na nie. trzeba uzyc cloth'a i wlozyc w zaslone duuuuuuuuzo poly. ta wyrenderowana co cala jest prawie to ma 90k poly wiec troszke sie to symulowalo. no i nalezy powiesic szmatke ;)

Napisano

WIP chociaż nieszybki to bardzo bardzo niezły. Podobają mi się zasłony i wcale ten cloth prześwietny. A i tylko trochę miękkich cieni ze światła słonecznego proszę i rozjaśnić bardziej wnętrze. I materiały. Walcz dalej Tomku :)

 

Przypinam sobie ten wątek, będę go śledził!

  • Like 1
Napisano

dzieki za komentarze ;)

 

Dunablaster, dzieki bardzo, ciesze sie ze sie podoba ;) mam nadzieje ze tego nei zepsuje. gwarantuje ze dojde do konca. zanim przeczytalem to juz mialem wyrenderowane. ale swiatlo to nastepnym razem zwieksze.

 

 

 

 

 

pomieszczenie.jpg

 

aaaa. zapomnialem xD telewizor teraz musze zrobic ;P wieczorem mysle upik dac jak sie uporam ;P zapraszam do komentowania i ewentualnych sugestii.

Napisano (edytowane)

kolejny upik ;) lampy stojace + telewizor. troszke mi sie przypalil render xD

 

rendera.jpg

 

zapraszam do komentowania ;)

 

//edit. macbook od RA

 

//edit2. zapomnialem wlaczyc camera correction

Edytowane przez heaven
Gość szysia565
Napisano

Tak na oko, to ekran laptopa powinien być wyższy... Co zamierzasz umieścić w tych malutkich kwadratowych półeczkach, w głębi pokoju?

 

PS. Podobają mi się te zasłonki :)

Napisano

dzieki za komentarz. ekran jest dobry bo to chyba 13,3 cala na moje oko xD brak korekcji wiec troche rozciagnelo dolna czesc laptopa. te male puleczki to regal na kolekcje plyt DVD.

Napisano

heaven - lepiej wysokość kamery trzymaj od 80cm do 125cm nad podłogą. Fajniejszy kadr wychodzi. Moim skromnym zdaniem oczywiście ;) Nie lubię kamer pod sufitem :)

Napisano

Aaa no i staram się zazwyczaj trzymać cel kamery na tej samej wysokości co kamerę. Nie muszę wtedy stosować camera correction i przez to mniejsze zniekształcenia są. Oczywiście wszystko zależy jaki efekt chcesz uzyskać.

Napisano

spoko. nagram ci video tutka zaraz ok ? znaczy zrobie topic z videotutkiem bo chyba nie ma takiego xD bedzie za godzine tutek ;P dam linka tutaj jakby co.

 

kkkkkkt.jpg

 

teraz chyba graja cienie co pionix ?

Napisano

dzieki wielkie heaven :) teraz juz wiem gdzie robilem blad...

rzeczywiscie nie jest to trudne :P jak zrobie swoje zaslony to Ci podesle linka jak wygladaja :)

 

pozdrawiam :)

Napisano (edytowane)

kolejny upek. tymrazem troszke jadalni.

 

asdadsaq.jpg

 

hjgjgjgie.jpg

 

 

i to co mam z gory:

 

toprlq.jpg

 

 

krzesla chyba do wywalenia i nowe zrobie bo te jakies do dupy sa. no i sciany mi za braklo xD czekam na komentarze jak i krytyke.

Edytowane przez heaven
Napisano

Bardzo fajne krzesła. To jakiś gotowy modelik czy sam zrobiłeś? Czy mógłbyś podać linka gdzie można je pobrać?

 

Co do zasłon to zapomniałeś jeszcze włączyć "self collision" - dzięki tej funkcji poligony nie przechodzą przeż siebie. Trochę spowalnia to liczenie, ale wygląda dużo bardziej realistycznie.

 

Pionix bardzo dobrze naprowadził Cię z materiałem zasłon i cieniami jakie postawją przy przechodzeniu światła przez materiał. Wygląda to bardzo realistycznie.

 

Powinieneś pomyśleć o wprowadzeniu jakiegoś koloru na podłogę. Zawsze sprawia to najwięcej problemów. Widać wtedy czy podłoga nie koloruje nam zbyt mocno ścian i sufitu - Color bleeding.

 

Masz dosyć farciarskie oświetlenie -światła wpadają do pomieszczenia z 3 stron. Gdyby przyszło ci robić render z oświetleniem z jednej stony to zauważysz, że render z kamerą skierowaną w stronę okna zawsze wychodzi dobrze, a w drugą stronę już gorzej. Warto więc szukać spospobu, żeby Twój render zawsze wychodził dobrze, niezależnie od oświetlenia (może będzie potrzebne jakieś światełko w środu pomieszczenia)

 

Pozdrawiam

Napisano

Kubaswielgus, dzieki bardzo. wszystkie modele sa moje ;) no wlasnie wiem o tym self collision ale na clothu niemoglem znalesc, a wiedzialem ze tam jest skubany. bo na clothu z reaktora to wiem ze jest;) na zaslonach nie ma jeszcze materialu konkretnego. poprostu nadalem vraymtl z refractem na 50% jakos i tak wyszlo ;) za to z cieniami mi pionix bardzo fajnie poradzil i przy okazji skumalem co i jak po wygoglaniu ;)

 

no z oswietleniem mam fuksa ;) gorzej bedzie jak bedzie trzeba swiecic z zarowek xD ale kiedys to przetestuje. tymczasem nastepny upik dopiero wieczorem pewnie bedzie.

Napisano (edytowane)

W widoku z góry widzę, że doświetlasz dwoma dodatkowymi otworami. Zamknij je (przynajmniej na razie) i wpuść światło przez zasłony. Bo teraz wpuszczają Ci tylko słońce a skylighta tylko odrobinę jeśli w ogóle tam masz sky'a. Nie ma odczucia wpadania światła przez okna. Na zasłony daj materiał który już udostępniałem na forum: http://art-huma.com.pl/zasysanie/firanka_prosty_material.max

Światło z nieba powinno być niebieskie a słońce zrób żółto-pomarańczowe.

I obniż trochę zasłony bo fruwają nad podłogą ;)

 

Kiedyś udostępniałem też taką scenkę:

http://www.wizualizacje.media.pl/zasysanie/forum/mieszkanie_ustwienia.rar

Może Ci coś to pomoże w ustawianiu światła.

Edytowane przez pionix
Napisano

pionix chyba nie do konca te ustawienia w Twojej scence moga pomóc. LC 2500 ... :) duuuuuuzoooooo :) sama technika czyli rodzaje i ilosc swiatel to owszem jest jakis pomysł. Nie że ja sie wymądrzam bo nic do pokazania i tak narazie nie mam wielkiego, tyle że jak ktos zaczyna i to dorwie i uwierzy ze tak trza to ma lekko przechlapane z takim LC (w sensie stosowania LC proporcjonalnie do rozdzielki) ... chyba ze ja sie nie znam :P ;D pozdrowionka

Napisano

Co do VRayLightów w oknach to można je wywalić bo i tak działają jako Skylight portal. Co do LC to teraz stosuję większe liczby z mniejszym sample size - czyli renderuje się jeszcze dłużej;)

kamilj76 jak chcesz mieć dobre światło w scenie to nie ma przebacz. Albo wysoka wartość LC albo masz jakieś plamy i słabe GI. LC to bardzo ważny element w liczeniu Global Illumination.

Napisano

No no wydaje się być przejarane, ale co, jak się dorobi materiały, to dopiero widać, czy jest ok.

no a potem swojski color mapping, exponential albo reinhard :D

 

Podłoże w oddali od krzeseł można urozmaicić jakimiś bzdetami bo troszkę nudno :)

Napisano

Dunablaster, spoko spoko. modeluje w wolnym czasie takze wymodeluje cos tam jeszcze na pewno ;) teraz bawie sie swiatlem zeby jakos fajnie to oswietlic. postaram sie cos wrzucic przed 22 ;)

Napisano

Podłoga zdominowała oświetlenie sceny. Widać wyraźnie, że białe ściany zrobiły się żółte i przyciemnione. Na pewno musisz zwiększyć moc światła. Jeżeli materiał podłogi wydłuża Ci czas liczenia sceny to na czas testów zlikwiduj refleksy i zostaw samą teksturkę.

 

Widać wyraźnie, że prawa strona sceny jest jaśniejsza od lewej strony. Wiem, że na początku, każdy stara się zrobić render fotorealistyczny. Chodzi jednak o to, że jest fotografia amatorska i profesjonalna :) Na razie nie przejmuj się tym, ale z czasem zobaczysz, że jest to jedna z ważniejszych i trudniejszych rzeczy do zrobienia.

 

Pozdrawiam

Napisano

heh dzieki za komentarze. postaram sie cos dzisiaj zdzialac i wrzucic na forum ;)

 

ok. sproboje bardziej niebieskiego wrzucic. no i sciany nie sa biale. nic tam niema bialego procz tego dywanu xD sciany sa szare. i to dosc szare ;) a sie zazolcily bo swiatlo jest pomaranczowe bardziej. co do refleksow to wylacze i poprobuje. pozdrawiam ;)

Napisano

dobra. bawie sie tym swiatlem. powiem ze jakos mi sie dosc szybko renderuje i jestem calkiem zdziwiony xd znaczy o 5 minut xD heh. tutaj troszke zabawy ale chyba jestem blisko :P tak mi sie wydaje ;P

 

render7.jpg

By tmkszlc

Napisano

Mhmmm...no tak drugie lepsze. Ten szary kolor na ścianach jest dla mnie nieczytelny - chyba, że chodziło o przybrudzoną biel?

 

5 minut na render to oczywiście szybko, ale zawsze jest coś kosztem czegoś. Na twoich renderach poginęły cienie od envirementu. Dzisiaj jest pochmurny dzień. Połóż sobie jakąkolwiek rzecz na białej kartce papieru przy oknie i zobaczysz, że rzuca ona cień. Głównie o to rozchodzi się z jakością renderingu. Szybki render służy tylko za podląg ogólnego oświetlenia. Jakieś zalążki tych cieni już są, np. przy szafie, ale ponieważ cień się rozmył to wygląda to bardziej jak brud. Lampy to już wogóle latają. Nie wiem jakich używasz silników GI, więc na razie nie mogę pomóc.

 

Napisz jeszcze czy tekstura podłogi nie zmieniła się po renderze (czy kolory są takie same).

Napisano

powiem tak... sciany sa szare bo niedawalem jeszcze na nie koloru bo jeszcze nie wiem jakie beda ;P ale niebawem dam jakis kolorek ;)

 

co do cieni. to prawda cos tam troszku za bardzo rozmyte sa. postaram sie zmienic.

 

co do renderowania. napisalem ze o 5 minut krocej xD czyli 25 minut xD.

 

 

a co do podlogi to jest jasniejsza. oryginal jest ciemny bardziej.

 

i w gwoli scislosci. co daje CAST SHADOW w vraylight ? ze daje cienie ?

Napisano

Vray light - cast shadow - musi być zaznaczone, żeby były cienie. Korzystanie z Vray light jest bardzo wygodne pod warunkiem, że światło szczelnie wypełnia otwór okienny i nie dopuszcze światła z maxowego envirementu. Żeby tak się stało musimy również zaznaczyć funkcie visible. Wygoda polega na tym, że nawet na niskich parametrach vraya będziemy mieli cienie z envirementu, a naszym jedynym zmartwieniem będzie szum, z którym można łatwo sobie poradzić.

 

Jeżeli jeszcze coś móglbym poradzić to pobaw się vray lightami najpierw bez zasłon. Zasłony są dodatkowym utrudnieniem dla vraya, które wydłuża czas renderu. To chyba trochę za trudne zadanie jak na początek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności