Napisano 24 Czerwiec 200915 l Witam serdecznie, Próbuję jakoś ciekawie zaprezentować model łącznika. Za cholerę nie mogę się uporać i stworzyć jakiegoś ciekawego oświetlenia w mental ray'u. Wszystko wygląda dla mnie strasznie płasko i mdło. Istnieje na to jakieś cudowne rozwiązanie?! Gdyby mógł mi ktoś z tym pomóc, byłbym dźwięczny :) Pozdrawiam, gedzior
Napisano 24 Czerwiec 200915 l No to pokaż ustawienia, bo nie będę się domyślać czym i jak świecisz. Napisz coś więcej, poza tym że to mental.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor W zasadzie światła, których użyłem to dwa Spoty Direct oraz jeden Skylight. Ustawienia spotów, to mniej więcej: Multiplier: 0,13 i 0,43 Obydwa mają Ray Traced Shadows, z czego jeden ma b. wysoko ustawione Area Light Params Skylighta dałem na 0,65. Korzystam tylko z Final Gatheringu. Na tych renderkach jest ustawiony tryb Draft, przy 0 odbiciach Bounce. Próbuję się z tym bawić, ale nijak nie potrafię manipulować światłami tak, aby wyszedł mi efekt słońca w zenicie, czy coś w tym stylu. Szukam pół dnia jakiś ciekawych tutorialów, ale z nimi też jakoś ciężko. Póki co, najbardziej pomocny wydawał się być tutorial Temporala dot. oświetlenia wnętrza. Póki co, będę próbował dalej, ale za jakiekolwiek wskazówki byłbym niemniej wdzięczny :)
Napisano 24 Czerwiec 200915 l To jak chcesz miesz szybko dobry efekt skorzystaj z systemu daylight. ustaw mr sky z physical sky map w env., mr sun, pobaw się parametrami expozycji i gotowe. W sumie 5 min zabawy. A co do FG to daj fg bounces na jakieś 2 no i nie żaden draft tylko co najmniej medium. no i daj jakiś rozsądny obrazek, bo na tych nic nie widać. powodzenia.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor Co racja to racja :) Znalazlem na youtubie taki fajny tutorialik apropos oswietlenia: Faktycznie, uważam że Daylight daje dużo lepsze efekty. Mozna latwo kombinowac z ustawieniami ekspozycji. Chociaz to ciągle nie to, co chciałem osiągnąć, to musi póki co wystarczyć :)
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Ty masz tam coś ewidentnie skiszone, nie wiem co, ale całość wygląda jak scanline a nie mental. edit: pokaż screna a ustawieniami, wszystkiego.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l postaw fizyczna kamere, daj direct lighta i sky w environment i sie pobaw kamera. fajne efkekty mozna uzyskac.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Heaven a gdzie w mentalu jest kamera fizyczna? A poza tym dawał juz directa i sky i efekty nader mizerne. To nie virej, tu inaczej to działa.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor Dzieki za zainteresowanie. Faktycznie, jak patrze na cudze rendery, to moje sa jakies takie... sam nie wiem... Tu wszystkie ustawienia: http://img99.imageshack.us/img99/698/ustawieniaswiatla.jpg
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Nudzi mi się to piszę ;] co do ustawień to tak na początek: -wywaliłabym manual settings do świateł i dała defaultowe a operowałą tylko FG -jesli o FG chodzi to daj diff. bounces na 2 przynajmniej -renderer podkręcić AA na lanczos 4/64, reszta ok -w env. masz płaską krzywą, pobaw się ustawieniami, albo daj preset na outdoor. i jeszcze coś mi przyszło do łba, jakie ty masz tam materiały? bo to kiepsko wygląda.
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Autor no wlasnie z tymi materialami to osobna historia, bo jako tynk nanioslem zwykle materialy STANDARD. Materiał szkła to jakaś porcelanka, co by szyby odbijały, a nie przezierały. Materiały faktycznie do bani i z tym też będę musiał się pobawić, tyle że mój MAX zdaje się mieć problemy z PROmateriałami :( Dzięki za wszystkie porady, zobaczymy co dalej mi z tego wyjdzie. pozdrawiam, gedzior
Napisano 25 Czerwiec 200915 l O matko jedyna, to już wiadomo czemu to tak kichowato wygląda! Czyś Ty oszalał? Jak Ci Pro nie chodzą to możesz smiało dawać arch&des., ja je wolę od Pro, bo można więcej kontrolować, jak się wie co, to wychodzi równie fajnie. A szyby daj szkło normalne z duzym indeksem reflect, bo to wygląda bezsensownie. pracuj, pracuj!
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor Póki co, dałem tak jak mówisz Arch&Des i chyba jest poprawa. http://img222.imageshack.us/img222/7830/002250609.jpg Szyby to nadal procelana, ale i tak nie mają czego odbijać, więc nawet najlepsze ustawienia tego nie naprawią. Chyba, że można gdzieś ustawić, żeby odbijał jakąś przypisaną bitmapę, tylko że nie wiem gdzie... Dzięki raz jeszcze za pomoc :)
Napisano 25 Czerwiec 200915 l No jest lepiej, teraz przynajmniej mental ma co robić ;] Co prawda ustawienia materiałów, odbicia, itp. wyglądają mi na słabe, no ale przynajmniej zaczyna to jakoś wyglądać. A szyby daj szkło, jak pisałam. Można bodajże w slocie reflect dać bitmapę do odbić, ale rzadko tego używam. Musisz pokombinować. Nie dziękuj, daj rep ;D ps. widże, żeś ziomek z 3miasta :]
Napisano 25 Czerwiec 200915 l -renderer podkręcić AA na lanczos 4/64, reszta ok aaaale, że po co?? przy takiej rozdziałce...chyba żeby czas renderowania wydłużyć. jak dla mnie to przede wszystkim ekspozycja jest skopana. Skoro bez względu na oświetlenie wychodzi kicha. Fakt, że używa standardowych materiałów też nie powoduje takiego efektu. Ostatni render wyglądałby praktycznie tak samo ze standardowymi.
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Nie wyglądałby, bo wcześniej dawał to samo ze standard i było gorzej. Expozycja jest skopana, to fakt. A co do ustawień AA podałam mu docelowe, bo chyba nie będzie takie coś. Chudy czep się kogoś innego, z łaski swojej.
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Nie wyglądałby, bo wcześniej dawał to samo ze standard i było gorzej. Expozycja jest skopana, to fakt. A co do ustawień AA podałam mu docelowe, bo chyba nie będzie takie coś. Ale nawet docelowo takie AA w większości przypadków nie ma sensu. 1-16 spokojnie starcza. I broń boże nie miałem intencji się ciebie czepiać
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Ok. Może rzeczywiście podałam za wysokie ustawienia do AA, ale to z przyzwyczajenia, bo sama zazwyczaj takie stosuję.
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Autor A jednak coś z tym AA jest na rzeczy :) Można zobaczyć, że na prawym obrazku są brzydkie krawędzie i w ogóle rowki z pilastrów uciekają... http://img30.imageshack.us/img30/4485/porownanie.jpg Poza tym, nadal męczyłem się z tymi odbiciami w szybie i nic mi z tym nie wychodzi, a np. chciałbym osiągnąć taki efekt jak na poniższym obrazku http://img150.imageshack.us/img150/5463/szyba.jpg Przypisywanie mapy do sekcji Reflective, nic nie daje, nawet przy minimalnych ustawieniach Transparency (żeby nie przezierały). Może robię coś źle... Sam już nie wiem :) Nie spędza mi to snu z powiek i prawdopodobnie kiedyś bym do tego doszedł, ale jeśli ktoś chciałby się podzielić spostrzeżeniami, to będę wdzięczny ;) PS. Gdzie tu się klika, żeby śledzić wątek?! Jestem tu od sześciu lat i aż wstyd pytać :P Edytowane 26 Czerwiec 200915 l przez gedzior
Napisano 30 Czerwiec 200915 l na górze narzędzia wątku -> subskrybuj wątek. Przybrudź trochę ten tynk bo wygląda plastikowo. Będzie jakaś scenka?
Napisano 2 Lipiec 200915 l teraz lepiej to wygląda, może uda ci się zrobić jakąś większą scenę, np. fragment miasta wloskiego, np jakiś bazarek
Napisano 8 Lipiec 200915 l Autor Witam ponownie, Nie ma sensu rozpoczynać nowego wątku, więc pociągnę już ten istniejący. Do łącznika dokleiłem nieco większy budyneczek. http://img43.imageshack.us/img43/9605/0807001.jpg Modelowanie prawie ukończone i zaraz przechodzę do kolorowania. Jednak o ile kolorowanie jest całkiem przyjemne, tak strasznie nie lubię bawić się światłem. Czy może mi ktoś powiedzieć, dlaczego na tym renderku, w strefach zacienionych powstaje taki dziwny blur i jaka opcja jest za to odpowiedzialna ?! I druga sprawa, czy jest możliwość wstawienia chmurek albo innego tła zamiast mrPhysicalSky, przypisanego do Daylight'a ?! Z góry dzięki i pozdrawiam, gedzior
Napisano 8 Lipiec 200915 l co do bluru w cieniach to jest kilka możliwości. 1 słaby sampling cieni i ustawienia samego rendera. przy lepszym FG możliwe, że ten blur zniknie. 2. często takie plamy się robią przez przypisane smoothing groops. co do nieba no to możesz bezpośrednio do mrPhysicalSky przypisać inną mapę tła. http://masteringmentalray.surpass.nl/content/view/28/10/ tu masz bardzo przydatny tutorial do tego właśnie. nic skomplikowanego
Napisano 8 Lipiec 200915 l Hmm..te cienie sa przede wszystkim bardzo mocno rozmyte i zmiękczone. Celowo? Może to dlatego taki blur, chcociaz skłaniam się do opinii Chudego, że to sample FG.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto