Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam Serdecznie

 

na wstępie powiem że jestem początkujący (od jakichś 6 tygodni uczę się tworzyć w 3ds max (wcześniej nie miałem doczynienia z żadnym programem do 3D))

 

Pracuję nad sceną 3D "Kolonizacja Marsa" (z nudów obejrzałem fim "Pamięć Absolutna" i coś mnie wzięło:P)

 

W scenie mają być "budynki" łączone czymś w rodzaju tuneli, pojazdy(zarówno jeżdżące jak i latające)

 

jeszcze naprawdę dużo pracy i nauki przede mną.

 

poniżej zamieszczam kilka testowych renderów:

 

mars9.th.jpg

 

mars8.th.jpg

 

 

mars5.th.jpg

 

marsu.th.jpg

 

 

 

 

Jest to moja pierwsza praca (wcześniej uczyłem się różnych rzeczy w max'ie, jak widać nie wiele jeszcze potrafię)

 

PS. Textury będą zmienione jak skończę projekt

 

zapraszam do komentowania, co zmienić, co poprawić.

 

z góry dzięki za opinie, zarówno te pozytywne jak i negatywne.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez deadmaster
  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślę że jak na 6 tygodni nauki, modelujesz naprawdę nieźle :) Podobają mi się tunele i pomysł tych budynków w kształcie kopuły. Momentami widać niedociągnięcia w sposobie, w jaki leżą materiały (używasz moda UVW Map? Jeśli tak to prawdopodobnie momentami dałeś Mapping: Planar zamiast np Box - stąd jedna ściana jest dobrze "oklejona", a na drugiej są ukośne pasy jak na 3cim renderze :) Myślę też że powinieneś pokombinować z oświetleniem ale tego sam się dopiero uczę więc nie będę się wymądrzał :) Co do materiałów też za bardzo nie pomogę, bo zwykle próbuję robić w Vrayu, a to jest chyba scanline albo mental, jeśli się mylę to sorry :D

Napisano

A ja bardziej mędziarsko niż Draven... jak zwykle zresztą. :P Zrezygnuj z efektu flary (trzeci render, sam na swojej skórze się przekonałem się że owszem, wyglądało to fajnie, ale jakieś 4, 6 lat temu;) ) Drugiego renderu nie rozumiem zupełnie, widzę dziwne odbicie w czerwonej kuli i kawałek kwadratowego czegoś...

 

Miniaturka ostatniego randeru (jak i sam obrazek) najbardziej mi się podoba, bo ukazuje mniej więcej skalę budowli (kilka detali na półsferycznym budynku pomoże jeszcze bardziej).

 

Renderujesz w dość dużej rozdziałce jak na renderki testowe. To nawet dobrze, wszystko dokładnie widać. :) Jeśli jednak zajmuje Ci to dużo czasu (nie wiem jak tam z wydajnością Twojego komputera), to obniż do 800x600, powinno wystaczyć. :)

 

No i powodzenia! ;)

Napisano

niezle stary, naprawde, wiecej tutkow, bardziej konkretnych, wiecej pracy przy modelowaniu, pocwicz textury, a pojdzie jak po masle.............

 

sproboj mental raya, albo v-raya, choc nie wiem w sumie ktory by latwiej ci przyszedl.......... jest b.dobrze jak na 6 tyg, naprawde, aleee... pracy rozniez bardzo duzo przed toba

 

 

apropo: mental-ray i v-ray to Fotorealistyczne presety dla 3ds max, mental jest wbudowany w program(darmowy zarazem), v-ray niestety trza instalowac(jest drogi:P), poszukaj totkow na ich temat a poprawia jakosc renderow diametralnie...

 

pozdrawiam

Napisano

apropo: mental-ray i v-ray to Fotorealistyczne presety dla 3ds max, mental jest wbudowany w program(darmowy zarazem), v-ray niestety trza instalowac(jest drogi:P), poszukaj totkow na ich temat a poprawia jakosc renderow diametralnie...

 

pozdrawiam

v-ray jest chyba łatwiejszy trochę, albo po prostu znalazłem lepsze tutki :) w mentalu z tego co wiem, wychodzi dużo lepsza skóra ludzka, ale osobiście w ogóle nie umiem się tym posługiwać (zazwyczaj wychodziły mi rendery podobne do scanline'a :)

Napisano
Momentami widać niedociągnięcia w sposobie, w jaki leżą materiały (używasz moda UVW Map? Jeśli tak to prawdopodobnie momentami dałeś Mapping: Planar zamiast np Box - stąd jedna ściana jest dobrze "oklejona", a na drugiej są ukośne pasy jak na 3cim renderze :)

 

1.Nie wiem co to ten mod UVW Map, ale mam w oknie materiałów coś takiego jak: UV, VW, WU.

 

2.Nie wiem jak zmienić ten Mapping: Planar na np. Box.

 

Zrezygnuj z efektu flary (trzeci render, sam na swojej skórze się przekonałem się że owszem, wyglądało to fajnie, ale jakieś 4, 6 lat temu;) ) Drugiego renderu nie rozumiem zupełnie, widzę dziwne odbicie w czerwonej kuli i kawałek kwadratowego czegoś...

 

Renderujesz w dość dużej rozdziałce jak na renderki testowe. To nawet dobrze, wszystko dokładnie widać. :) Jeśli jednak zajmuje Ci to dużo czasu (nie wiem jak tam z wydajnością Twojego komputera), to obniż do 800x600, powinno wystaczyć. :)

 

1.Z efektu "flary" zrezygnuję, na razie próbuję mniej więcej ogarnąć "Lens Effect"

 

2.Drugi render jest to widok z tego większego "budynku" widocznego na renderze 4 a dokładniej z jego okna które jest czerwone (użyłem do tego materiału "Solid Glass" i tak fajnie zakrzywiło widok, ten kawałek kwadratowego czegoś to błąd:/ (jak mam w obiekcie okna z "Solid Glass" to nie renderuje ścian lub tylko ich części.

I to kwadratowe to po prostu widać texturę podłoża sceny:/

 

3.Tą scenę w rozdzielczości 1280x1024 renderuje mi około 1 minuty, więc na razie jeszcze dam radę:) ale pewnie jak dorobię więcej obiektów to będę musiał zmienić rozdzielczość.

 

sproboj mental raya, albo v-raya, choc nie wiem w sumie ktory by latwiej ci przyszedl.......... jest b.dobrze jak na 6 tyg, naprawde, aleee... pracy rozniez bardzo duzo przed toba

 

1.Używam mental raya, próbowałem z vrayem ale nie szło mi za dobrze:/

 

2.Tak jeszcze duużo pracy przede mną:)

 

 

dzięki za wszelkie uwagi, jako że jestem początkujący to wiele to dla mnie znaczy, bo mogę się dowiedzieć co robię dobrze a co źle.

 

Pozdrawiam

 

PS.niebawem postaram się wrzucić jakiś nowy render:)

Napisano
1.Nie wiem co to ten mod UVW Map, ale mam w oknie materiałów coś takiego jak: UV, VW, WU.

 

2.Nie wiem jak zmienić ten Mapping: Planar na np. Box.

Nie o to chodzi, tamto to są ustawienia samego materiału; UVW Map to modifier, wybierasz to z listy modów w panelu Modify.

Napisano

uzywasz mentala??, no to staaaaaaaaaaaaaary, wal na you t*** i tam masz multum filmikow pomocniczych, mental ray ma takie mozliwosci, ze mozesz na razie zostawic vray.......

Napisano (edytowane)
Nie o to chodzi, tamto to są ustawienia samego materiału; UVW Map to modifier, wybierasz to z listy modów w panelu Modify.

 

Dzięki już zrobiłem to i wygląda o niebo lepiej:)

 

Miniaturki się dodaje... Zapewne po chwili pojawił by się post "Ale ja nie umiem" Więc dlatego uprzedziwszy to, podaję na tacy:

 

 

akurat mi wyleciało z głowy to żeby dodać miniaturkę:/ ale jak to się robi to wiedziałem xD

 

Pozdrawiam

Edytowane przez deadmaster
Napisano

Więc tak jak obiecałem zamieszczam 4 kolejne rendery z postępami prac:)

 

nie dodałem za wiele, ale np. teraz ta górna kopuła nie wisi już zawieszona na tych tunelach:P

 

teraz prawdopodobnie wezmę się za wymodelowanie pierwszego pojazdu latającego, a mianowicie transportowca który dostarcza surowce do "miasta"

 

poniżej rendery testowe:

 

mars15.th.jpg

 

mars16.th.jpg

 

mars17.th.jpg

 

mars18.th.jpg

 

PS.na drugim renderze widać że miałem pecha i jest błąd czarne przebicia (ale to rendery testowe i tło"góry" zmienię jeszcze i to bardzo)

Napisano

No proszę ten taki radar wygląda nieźle, tekstury też już lepiej.. Ostatnio z Kuro stwierdziliśmy że tym renderom brakuje chyba głównie Global Illumination :) Niestety nie powiem jak to ustawić w mentalu, bo się na tym rendererze nie znam

Napisano

Witam

Widzę że zaczynasz przygodę z 3d. Więc może taką radę zasugeruję abyś nie olewał samego modelingu. Jak to mówią od ogółu do szczegółu. Masz już wizję jakiejś sceny. Masz już ją być może poukładaną w całość. Teraz zacznij dodawać to co w 3d (przynajmniej dla mnie) jest kwintesencją - detal. Niekiedy parę drobiazgów dodanych do sceny sprawia że cały obraz jest ... bardziej wiarygodny. Myślę że na tym etapie powinieneś bardziej zwrócić uwagę na to czy jest co wyrenderować - niż czy jakim renderem to zrobić.

pozdrawiam i życzę powodzenia

Napisano

Witam

 

Dziś zaprezentuję wstępny model jednego z pojazdów jeżdżących (na razie jedyny jaki zrobiłem)

 

oczywiście jest jeszcze nie dopracowany ale mniej więcej tak będzie wyglądał:)

 

poniżej 2 rendery testowe:

 

transporterkoowy7.th.jpg

 

transporterkoowy8.th.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam

 

chciałem zacząć prace nad tym "radarem" w mojej scenie, a mianowicie żeby się poruszał (góra,dół)

 

więc wstępnie zrobiłem (żeby sprawdzić czy w ogóle coś takiego uda mi się zrobić)

 

zrobiłem 2x box i 2x cylinder, próbowałem to wszystko animować za pomocą autokey'a ale rozłazić się zaczęło w sensie tu dałem ciut za wysoko tu np. za daleko. Poruszało się mniej więcej tak jakbym chciał ale odchodziło od siebie(minimalnie źle ustawiałem co klatkę)

 

więc wkroczyłem na teren mi nieznany jeszcze, a mianowicie bones.

 

stworzyłem 2 "kości" połączone ze sobą, zattachowałem z moimi boxami i bardzo ładnie się teraz to porusza. Te 2 cylindry są jako te amortyzatory, wsporniki (taka hydraulika) (nie wiem jak to się nazywa) i tu niewiem jak to animować. Po renderze tych boxów połączonych z bones nie widać:/

 

chodzi mi o co takiego jak np. koparka porusza łopatą.

 

jest to w mojej scenie w tym ala radarze do zbierania energii słonecznej.

 

Moje pytanie jest następujące :

 

Czy jest jakiś inny sposób jak to zrobić?żeby ładnie się poruszało?

 

jestem zielony w tym temacie:/

 

screen o co mi chodzi bo posta napisałem bardzo chaotycznego:/ :

 

mars17.th.jpg

 

z góry dzięki za każdą pomoc

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności