deadmaster Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 (edytowane) Witam Serdecznie na wstępie powiem że jestem początkujący (od jakichś 6 tygodni uczę się tworzyć w 3ds max (wcześniej nie miałem doczynienia z żadnym programem do 3D)) Pracuję nad sceną 3D "Kolonizacja Marsa" (z nudów obejrzałem fim "Pamięć Absolutna" i coś mnie wzięło:P) W scenie mają być "budynki" łączone czymś w rodzaju tuneli, pojazdy(zarówno jeżdżące jak i latające) jeszcze naprawdę dużo pracy i nauki przede mną. poniżej zamieszczam kilka testowych renderów: Jest to moja pierwsza praca (wcześniej uczyłem się różnych rzeczy w max'ie, jak widać nie wiele jeszcze potrafię) PS. Textury będą zmienione jak skończę projekt zapraszam do komentowania, co zmienić, co poprawić. z góry dzięki za opinie, zarówno te pozytywne jak i negatywne. Pozdrawiam Edytowane 26 Czerwiec 2009 przez deadmaster
Đraven Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 Myślę że jak na 6 tygodni nauki, modelujesz naprawdę nieźle :) Podobają mi się tunele i pomysł tych budynków w kształcie kopuły. Momentami widać niedociągnięcia w sposobie, w jaki leżą materiały (używasz moda UVW Map? Jeśli tak to prawdopodobnie momentami dałeś Mapping: Planar zamiast np Box - stąd jedna ściana jest dobrze "oklejona", a na drugiej są ukośne pasy jak na 3cim renderze :) Myślę też że powinieneś pokombinować z oświetleniem ale tego sam się dopiero uczę więc nie będę się wymądrzał :) Co do materiałów też za bardzo nie pomogę, bo zwykle próbuję robić w Vrayu, a to jest chyba scanline albo mental, jeśli się mylę to sorry :D
kuro Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 A ja bardziej mędziarsko niż Draven... jak zwykle zresztą. :P Zrezygnuj z efektu flary (trzeci render, sam na swojej skórze się przekonałem się że owszem, wyglądało to fajnie, ale jakieś 4, 6 lat temu;) ) Drugiego renderu nie rozumiem zupełnie, widzę dziwne odbicie w czerwonej kuli i kawałek kwadratowego czegoś... Miniaturka ostatniego randeru (jak i sam obrazek) najbardziej mi się podoba, bo ukazuje mniej więcej skalę budowli (kilka detali na półsferycznym budynku pomoże jeszcze bardziej). Renderujesz w dość dużej rozdziałce jak na renderki testowe. To nawet dobrze, wszystko dokładnie widać. :) Jeśli jednak zajmuje Ci to dużo czasu (nie wiem jak tam z wydajnością Twojego komputera), to obniż do 800x600, powinno wystaczyć. :) No i powodzenia! ;)
plasti Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 niezle stary, naprawde, wiecej tutkow, bardziej konkretnych, wiecej pracy przy modelowaniu, pocwicz textury, a pojdzie jak po masle............. sproboj mental raya, albo v-raya, choc nie wiem w sumie ktory by latwiej ci przyszedl.......... jest b.dobrze jak na 6 tyg, naprawde, aleee... pracy rozniez bardzo duzo przed toba apropo: mental-ray i v-ray to Fotorealistyczne presety dla 3ds max, mental jest wbudowany w program(darmowy zarazem), v-ray niestety trza instalowac(jest drogi:P), poszukaj totkow na ich temat a poprawia jakosc renderow diametralnie... pozdrawiam
Đraven Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 apropo: mental-ray i v-ray to Fotorealistyczne presety dla 3ds max, mental jest wbudowany w program(darmowy zarazem), v-ray niestety trza instalowac(jest drogi:P), poszukaj totkow na ich temat a poprawia jakosc renderow diametralnie... pozdrawiam v-ray jest chyba łatwiejszy trochę, albo po prostu znalazłem lepsze tutki :) w mentalu z tego co wiem, wychodzi dużo lepsza skóra ludzka, ale osobiście w ogóle nie umiem się tym posługiwać (zazwyczaj wychodziły mi rendery podobne do scanline'a :)
deadmaster Napisano 25 Czerwiec 2009 Autor Napisano 25 Czerwiec 2009 Momentami widać niedociągnięcia w sposobie, w jaki leżą materiały (używasz moda UVW Map? Jeśli tak to prawdopodobnie momentami dałeś Mapping: Planar zamiast np Box - stąd jedna ściana jest dobrze "oklejona", a na drugiej są ukośne pasy jak na 3cim renderze :) 1.Nie wiem co to ten mod UVW Map, ale mam w oknie materiałów coś takiego jak: UV, VW, WU. 2.Nie wiem jak zmienić ten Mapping: Planar na np. Box. Zrezygnuj z efektu flary (trzeci render, sam na swojej skórze się przekonałem się że owszem, wyglądało to fajnie, ale jakieś 4, 6 lat temu;) ) Drugiego renderu nie rozumiem zupełnie, widzę dziwne odbicie w czerwonej kuli i kawałek kwadratowego czegoś... Renderujesz w dość dużej rozdziałce jak na renderki testowe. To nawet dobrze, wszystko dokładnie widać. :) Jeśli jednak zajmuje Ci to dużo czasu (nie wiem jak tam z wydajnością Twojego komputera), to obniż do 800x600, powinno wystaczyć. :) 1.Z efektu "flary" zrezygnuję, na razie próbuję mniej więcej ogarnąć "Lens Effect" 2.Drugi render jest to widok z tego większego "budynku" widocznego na renderze 4 a dokładniej z jego okna które jest czerwone (użyłem do tego materiału "Solid Glass" i tak fajnie zakrzywiło widok, ten kawałek kwadratowego czegoś to błąd:/ (jak mam w obiekcie okna z "Solid Glass" to nie renderuje ścian lub tylko ich części. I to kwadratowe to po prostu widać texturę podłoża sceny:/ 3.Tą scenę w rozdzielczości 1280x1024 renderuje mi około 1 minuty, więc na razie jeszcze dam radę:) ale pewnie jak dorobię więcej obiektów to będę musiał zmienić rozdzielczość. sproboj mental raya, albo v-raya, choc nie wiem w sumie ktory by latwiej ci przyszedl.......... jest b.dobrze jak na 6 tyg, naprawde, aleee... pracy rozniez bardzo duzo przed toba 1.Używam mental raya, próbowałem z vrayem ale nie szło mi za dobrze:/ 2.Tak jeszcze duużo pracy przede mną:) dzięki za wszelkie uwagi, jako że jestem początkujący to wiele to dla mnie znaczy, bo mogę się dowiedzieć co robię dobrze a co źle. Pozdrawiam PS.niebawem postaram się wrzucić jakiś nowy render:)
Đraven Napisano 25 Czerwiec 2009 Napisano 25 Czerwiec 2009 1.Nie wiem co to ten mod UVW Map, ale mam w oknie materiałów coś takiego jak: UV, VW, WU. 2.Nie wiem jak zmienić ten Mapping: Planar na np. Box. Nie o to chodzi, tamto to są ustawienia samego materiału; UVW Map to modifier, wybierasz to z listy modów w panelu Modify.
Gość szysia565 Napisano 25 Czerwiec 2009 Napisano 25 Czerwiec 2009 Miniaturki się dodaje... Zapewne po chwili pojawił by się post "Ale ja nie umiem" Więc dlatego uprzedziwszy to, podaję na tacy: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 (Zjedź sobie na dół tego posta, tam będzie...) Pozdrawiam :)
plasti Napisano 25 Czerwiec 2009 Napisano 25 Czerwiec 2009 uzywasz mentala??, no to staaaaaaaaaaaaaary, wal na you t*** i tam masz multum filmikow pomocniczych, mental ray ma takie mozliwosci, ze mozesz na razie zostawic vray.......
deadmaster Napisano 26 Czerwiec 2009 Autor Napisano 26 Czerwiec 2009 (edytowane) Nie o to chodzi, tamto to są ustawienia samego materiału; UVW Map to modifier, wybierasz to z listy modów w panelu Modify. Dzięki już zrobiłem to i wygląda o niebo lepiej:) Miniaturki się dodaje... Zapewne po chwili pojawił by się post "Ale ja nie umiem" Więc dlatego uprzedziwszy to, podaję na tacy: akurat mi wyleciało z głowy to żeby dodać miniaturkę:/ ale jak to się robi to wiedziałem xD Pozdrawiam Edytowane 26 Czerwiec 2009 przez deadmaster
deadmaster Napisano 27 Czerwiec 2009 Autor Napisano 27 Czerwiec 2009 Więc tak jak obiecałem zamieszczam 4 kolejne rendery z postępami prac:) nie dodałem za wiele, ale np. teraz ta górna kopuła nie wisi już zawieszona na tych tunelach:P teraz prawdopodobnie wezmę się za wymodelowanie pierwszego pojazdu latającego, a mianowicie transportowca który dostarcza surowce do "miasta" poniżej rendery testowe: PS.na drugim renderze widać że miałem pecha i jest błąd czarne przebicia (ale to rendery testowe i tło"góry" zmienię jeszcze i to bardzo)
Đraven Napisano 27 Czerwiec 2009 Napisano 27 Czerwiec 2009 No proszę ten taki radar wygląda nieźle, tekstury też już lepiej.. Ostatnio z Kuro stwierdziliśmy że tym renderom brakuje chyba głównie Global Illumination :) Niestety nie powiem jak to ustawić w mentalu, bo się na tym rendererze nie znam
soshka.cg Napisano 27 Czerwiec 2009 Napisano 27 Czerwiec 2009 Witam Widzę że zaczynasz przygodę z 3d. Więc może taką radę zasugeruję abyś nie olewał samego modelingu. Jak to mówią od ogółu do szczegółu. Masz już wizję jakiejś sceny. Masz już ją być może poukładaną w całość. Teraz zacznij dodawać to co w 3d (przynajmniej dla mnie) jest kwintesencją - detal. Niekiedy parę drobiazgów dodanych do sceny sprawia że cały obraz jest ... bardziej wiarygodny. Myślę że na tym etapie powinieneś bardziej zwrócić uwagę na to czy jest co wyrenderować - niż czy jakim renderem to zrobić. pozdrawiam i życzę powodzenia
deadmaster Napisano 28 Czerwiec 2009 Autor Napisano 28 Czerwiec 2009 Witam Dziś zaprezentuję wstępny model jednego z pojazdów jeżdżących (na razie jedyny jaki zrobiłem) oczywiście jest jeszcze nie dopracowany ale mniej więcej tak będzie wyglądał:) poniżej 2 rendery testowe: Pozdrawiam
deadmaster Napisano 29 Czerwiec 2009 Autor Napisano 29 Czerwiec 2009 Witam chciałem zacząć prace nad tym "radarem" w mojej scenie, a mianowicie żeby się poruszał (góra,dół) więc wstępnie zrobiłem (żeby sprawdzić czy w ogóle coś takiego uda mi się zrobić) zrobiłem 2x box i 2x cylinder, próbowałem to wszystko animować za pomocą autokey'a ale rozłazić się zaczęło w sensie tu dałem ciut za wysoko tu np. za daleko. Poruszało się mniej więcej tak jakbym chciał ale odchodziło od siebie(minimalnie źle ustawiałem co klatkę) więc wkroczyłem na teren mi nieznany jeszcze, a mianowicie bones. stworzyłem 2 "kości" połączone ze sobą, zattachowałem z moimi boxami i bardzo ładnie się teraz to porusza. Te 2 cylindry są jako te amortyzatory, wsporniki (taka hydraulika) (nie wiem jak to się nazywa) i tu niewiem jak to animować. Po renderze tych boxów połączonych z bones nie widać:/ chodzi mi o co takiego jak np. koparka porusza łopatą. jest to w mojej scenie w tym ala radarze do zbierania energii słonecznej. Moje pytanie jest następujące : Czy jest jakiś inny sposób jak to zrobić?żeby ładnie się poruszało? jestem zielony w tym temacie:/ screen o co mi chodzi bo posta napisałem bardzo chaotycznego:/ : z góry dzięki za każdą pomoc Pozdrawiam
Đraven Napisano 29 Czerwiec 2009 Napisano 29 Czerwiec 2009 A masz to w jednym meshu, czy to jest kilka różnych obiektów?
deadmaster Napisano 30 Czerwiec 2009 Autor Napisano 30 Czerwiec 2009 A masz to w jednym meshu, czy to jest kilka różnych obiektów? są to boxy i cylindry nie połączone ze sobą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się