Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

Jako, że od kilku miesięcy zacząłem się poważnie interesować bronią z rodziny AK postanowiłem przenieść poznane przeze mnie modele w świat 3D.

Jako pierwszy model wybrałem AK-47 (czyli ten jakiego większość ludzi zna i kojarzy). Potem zacznę go przerabiać na inne typu AK-74, AKS-74, AKM-47, AKS-74U.

Mam nadzieję, że dostanę jakieś porady odnośnie wykonania moich modeli i tekstur.

Oto co mam na obecnym etapie:

 

AK-47 (bez tekstur):

 

akclay.th.png

 

I siateczka:

 

siata.th.png

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak dla mnie to kupa niepotrzebnych trisów tam jest.

Załozyłeś sobie jakiś polycount?

 

a co do porad: porada pierwsza - zamieść więcej obrazków i większe, bo ja siatki np. na lufie nie widzę.

Napisano

Wygląda nieźle, ale jak Gutek powiedział - masa zbędnych trisów.

Napisano
  • Autor

Poprawiłem nieco siatkę. Prawie 1000 poly mniej, więc myślę, że już jest lepiej :D.

Nie zakładałem sobie polycountu, chociaż cieszę się, że jak narazie udało mi się zmieścić w 4k.

Więcej zdjęć poprawionej siatki:

 

siata.th.png

 

siata3.th.png

 

siata2.th.png

Napisano

4k poly ?? To będzie około 8k trisów!!

 

Detale które robisz na tej broni robi się na texturach a nie na geometrii modelu.

Napisano
  • Autor

Generalnie chodziło mi o to, aby dosyc dużo szczegółów wykonać na modelu, a nie na teksturze, bo te kałachy pójdą prawdopodobnie do CS'a lub innej gry FPS.

Usunąłem jeszcze pare zbędnych poly i zabrałem się z rozkładanie siatki UV.

Napisano

Dokładnie.

Śruby, nity, te wyżłobienia na magazynku - to obsłuży normal mapka.

Przód jest masakrycznie hipoly.

Ten dzynksik nad lufą szczególnie.

 

Więc jeszcze zoptymalisuj - jak masz płaskie powierzchnie (bok kolby) to nie potrzebujesz tam dużo polys.

Tak samo drewniana częsć na lufie - tam zupełnie niepotrzebie masz kupę krawędzi.

 

Dodatkowa rzecz to - jeśli (jak rozumiem) to jest do fpp, to możesz mieć mniej dokładną geometrię po prawej stronie - i tak tego zwykle z bliska nie widzisz (może momentami przy przeładowywaniu itp.)

 

Zastanów się co będziesz widział przez 99% czasu w grze, a czego nie będziesz widział - to pomaga sobie rozłożyć polycount na obiekcie.

Tak samo tekstury - można się pobawić w większą po lewej stronie, mniejszą po prawej.

 

Np. przyrządy celownicze są ważne, bo często się "zoomują" przy celowaniu.

 

Częśc rzeczy nie będzie w ogóle widoczna - np ta druciana pętelka pod kolbą - nie warto się w takie rzeczy bawić (no chyba że jesteś wyjątkowym purystą).

Aczkolwiek toto spędzi 99,9 % czasu pod pachą postaci:)

 

Możesz robić tak gęstą siatkę - ale potem zoptymalizuj obiekt, a to użyj jako hipoly model do normalki.

 

edit:

Tu nie chodzi o dużo szczegółów - jeśli tak samo będzie wyglądało z normalką, to po co geometrię dłubać?

Nie będzie żadnej różnicy, a liczyć się będzie 2x szybciej.

Fpsy to nie tylko mega hipoly bronie, jeszcze parę innych rzeczy musisz tam wyświetlić:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.