XaoC Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 Witam! Ostatnio odstawiłem 3DSMaxa na jakiś czas i postanowiłem, że rozwinę się trochę w Maya. Zassałem Maya 2009 30day trail i - oczywiście - zacząłem od tutków. Różnice między maxem a maya na początku mnie powaliły:D Żeby nie robić nowego wątku za każdym razem, to raz an jakiś czas wrzucać będę tu swoje problemy:D W każdym razie, za żadne skarby świata, nie potrafię zrozumieć narzędzia Extrude Polygons!!! W większości przypadków zaznaczając grupę polygonów i potem je extrudując, każdy polygon zachowuje się "nienormalnie", bez względu czy Keep Faces Together ON/OFF. Oto przed i po extrude (z wł. i wył. Keep Faces Together): BEFORE: AFTER:
Reanimator Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 Extrude ma swoje opcje, ktore decyduja o stopniu dzialania. Jezeli ich nie ustawisz najpierw, to zrobi tak, jak jest ustawione w danym momencie. Ale nie jest to wielki problem, bo mozna sie w Channel Boxie przelaczyc na ten modyfikator i tam go ustawic tak, jak sie chce. To control gizmo, ktore widac w viewporcie jest do ew. tweakow po wyextrudowaniu, a nie do extruda samego w sobie.
XaoC Napisano 7 Lipiec 2009 Autor Napisano 7 Lipiec 2009 (edytowane) Dobra, co-nie-co udało mi się ogarnąć. Problem jednak wciąż sie powtarza z Keep Faces Together, bez względu czy jest wł. czy wył. Oto rezultaty przy wł. i wył.: Keep Faces Together OFF: Keep Faces Together ON: Jak widać niczym oba "extrudy" się nie różnią :/ Czuję się jak prawdziwy noob :D Edytowane 7 Lipiec 2009 przez XaoC
happy-angel Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 Keep Faces Together OFF: albo zle odchaczyles albo obiekty sklada sie z osobnych face'ow
bartolomeo Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 wcześniej wyekstrudowałeś fejsy z zerowym ofsetem, a potem ekstrudowałeś już z włączonym keep faces together. Ja zazwyczaj olewam ustawianie czynności przed jej wykonaniem, dopiero potem modyfgikuję je w chanell boxie
XaoC Napisano 7 Lipiec 2009 Autor Napisano 7 Lipiec 2009 @bartolomeo - tak, to był extrude a zerowym ofsetem ;) Głupi, niezauważalny błąd ;) Dobrze, to pytanie no 2: Dlaczego mam problem z zaznaczaniem polygonów? Już tłumaczę o co chodzi... Bardzo często mam tak, że nie mogę zaznaczyć tych polygonów, na których mi zależy. Zaznaczam któreś z tyłu, bądź jakieś naokoło, ale nigdy te o które mi chodzi. Najczęściej radzę sobie przez zaznaczenie całej grupy a potem mozolne odejmowanie tych niepotrzebnych. Jakieś inne wyjście?
korasonek Napisano 7 Lipiec 2009 Napisano 7 Lipiec 2009 Witam Dobrze, to pytanie no 2: Dlaczego mam problem z zaznaczaniem polygonów? Już tłumaczę o co chodzi... Bardzo często mam tak, że nie mogę zaznaczyć tych polygonów, na których mi zależy. Zaznaczam któreś z tyłu, bądź jakieś naokoło, ale nigdy te o które mi chodzi. Najczęściej radzę sobie przez zaznaczenie całej grupy a potem mozolne odejmowanie tych niepotrzebnych. Jakieś inne wyjście? W Select Tool ( dwa razy kliknąć w move toola) w zakładce Common selection options mozesz wlaczyc selekcje widocznych w danym widoku polygonow. wystarczy tylko zaznaczyć marquee i Camera base selection. Spróbuj tez opcji drag z zaznaczeniem Camera base paint selection.
bartolomeo Napisano 8 Lipiec 2009 Napisano 8 Lipiec 2009 przydaje się jeszcze paint select tool. albo jakoś tak to się nazywa, bo nie mam pod ręką majki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się