Skocz do zawartości

Displacement -> Mesh?


kuro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. :)

Dziś od rana męczy mnie pewna myśl, męczy i nie daje spokoju.

Chodzi mi mianowicie o "konwersję" bądź przeniesienie efektu displacement do postaci zwykłego poly, aby zaoszczędzić czas na renderze.

 

Rozumiem, że disp i mesh to dwie totalnie różne rzeczy, bo jedna to mapka mówiąca programowi jak deformować siatkę, a druga to właśnie siatka. Jednak takie rozwiazanie, gdy disp byłby obecny na scenie w formie siatki, strasznie ułatwiłby mi sprawę. Zastanawiam się właśnie jakby to uczynić, ale niewiele przychodzi mi do głowy. Być moze pokombinujęz Mudbox'em, ale równie dobrze nie wiem jak się za to zabrać...

 

Any dobra myśl is welcome. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie napisałeś w jakim programie pracujesz. W Maksie jest modyfikator Displacement, który wyciąga mesh na podstawie bitmapy, ale siatka musi być bardzo gęsta żeby to ładnie wyszło. Oprócz tego, przeglądając ostatnio helpa do Majki, natknąłem się na wzmiankę o opcji konwersji obiektu z mapą displace w materiale do odpowiedniego mesha. Niestety nie miałem akurat czasu się tym bawić, a potem zapomniałem, więc nie wiem jak dokładnie działa.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było szybkie. :D No i oczywiście miłe i przydatne. Tak, głupi zapomniałem podać programu. 3ds Max 9. Hmm... Czyli ktoś już o tym pomyślał. I bardzo dobrze. :) Gęstość siatki się dopracuje, porównam efekty zarówno pod względem czasu jak i jakości, po czym dam znać. Może ktoś się jeszcze kiedyś tym zainteresuje. :)

 

Dzięki za pomoc! Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiga. Na umiarkowanie prostych powierzchniach i niezbyt skomplikowanych mapach użytych pod displacement, ten "siatkowy" wygląda identycznie lub i lepiej (dodatkowa możliwość kontroli przez TurboSmooth), w dodatku mocno pomaga w orientowaniu się w scenie, widać gdzie kończyć się będzie obiekt zanim wykonamy render. :) Czas takiego renderu to przeciętnie 3 lub 4 razy szybciej, w przypadkach gdzie materiał ma jakieś odbicia czy inne duperelki różnica czasu pewnie jeszcze większa.

 

Jeszcze raz dzieki. :)

 

(Użyty Mod Displacement, -> uwaga, może nie działać z niektórymi meshami -> dalszy reference w Maxowym Helpi'e pod hasłem "displacement approx" oraz podobnych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności